Gå til innhold

Ingenting å gjøre i påsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange skal noe i påsken. Selv har jeg ingen familie å reise til, ingen som inviterer oss heller. Oss er mamma og ett barn, vi koser oss hjemme men det er ikke fritt for at jeg har dårlig samvittighet av at vi ikke har noen å reise til,. Vennekretsen har gått i oppløsning og mange har skilt seg/blitt uvenner. De fleste har reist til fjells eller familie. Jeg har ikke råd til noe annet enn hjemmepåske.

Er det flere som ikke har noe å gjøre eller noen å reise til? Hvordan takler du det? :) 

Anonymkode: 5e4b5...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen planer. Dårlig råd selv. Men det er koselig å være hjemme og! 

Lag påske frokost! Lag påskekake med gul konditor farge. Påskemiddag og sett på film og Spis påske marsipan! 

Lag til spill kveld. Kanskje barne ditt har en venn som kan bli invitert til spill kveld? 

Gå ut på tur og ta med niste, grill, og en bok om skogen. Se om dere finner de ulike tingene. 

Gå på biblioteket i morgen og finn filmer, bøker og spill til ditt barn? Bøker om håndarbeid, kokebok, turbok, barnebok? 

Vet ikke hvor gammel sitt barn er? 

Pynt til påske sammen, lag påskepynt sammen, lag påske godt sammen. Dra til butikken og kjøp en is og nyt den ute den dagen det er sol og se på andre mennesker. Dra på eventyr ute i skogen. 

Nå har du tid til å lære ungen noe av de tingene du kan? Feks strikking, matlaging osv..

Vet ikke hvor gammelt barnet er som sagt så er begrenset selvfølgelig hva enn kan gjøre :)

Anonymkode: ad800...31d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forestwn sånn jeg takler det! Og synes ikke det er noe å takle for vi har det kjekt uansett situasjon. Prøver å se positivt på det meste :) får ikke alltid bedre påske ved å reise vekk og bruke mye penger. Det tror jeg ikke på. Begynner å bli mer fattigdom i Norge og. Tid med familien er så mye verdt at det ikke spiller noen rolle hvor vi er for å tilbringe tid sammen 😀

Anonymkode: ad800...31d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt på meg 5 ekstravakter så det blir jobbing hele påsken. Masse ekstra penger.

Anonymkode: 24444...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har null planer og litt dårlig samvittighet... Men skal kose meg i lag med kjæresten hele ferien, så det får bare gå .. :) 

Anonymkode: 017e4...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen jobber hele påsken, så barnet vårt og jeg skal også være hjemme. Jeg tror ikke det er så uvanlig med hjemmepåske, ikke alle drar på fjellet selvom det kanskje virker sånn. Vi koser oss med baking, matlaging, film, leke ute i finværet, tur i skogen, sykkelturer osv. Synes det er helt topp jeg :-)

Anonymkode: adff2...94c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange skal noe i påsken. Selv har jeg ingen familie å reise til, ingen som inviterer oss heller. Oss er mamma og ett barn, vi koser oss hjemme men det er ikke fritt for at jeg har dårlig samvittighet av at vi ikke har noen å reise til,. Vennekretsen har gått i oppløsning og mange har skilt seg/blitt uvenner. De fleste har reist til fjells eller familie. Jeg har ikke råd til noe annet enn hjemmepåske.

Er det flere som ikke har noe å gjøre eller noen å reise til? Hvordan takler du det? :) 

Jeg er alenemor annenhver uke, de fleste reiser bort av venner/familie. Jeg skal jobbe og være med barna mine torsdag-søndag. Kanskje vi tar en tur i bassenget, lekeland etc. Spise snop :D 

Anonymkode: c6763...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg som besøksvenn. Det sitter mange eldre og ensomme mennesker på sykehjem spesielt nå i påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri gjort noe i påsken. Akkurat nå kjenner jeg ikke så mange rundt meg, og familien er langt borte, så jeg kommer ikke til å gjøre en innsats for å finne på noe med noen. Ellers pleier jeg også å bli hjemme i påsken, det er spesielt digg når man bor i en by fordi alle andre reiser bort og det blir mye stillere. Nå bor jeg et sted som det kommer mye påsketurister, så jeg trenger ikke reise for å oppleve noe annerledes her heller. Små barn, små gleder? :) 

Anonymkode: 63cfa...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer fra liten familie, og har aldri hatt disse tradisjonelle påskeferiene som familie. Venninner er hos egen familie, og han jeg dater er også i familiesammenkomster.

Sitter her alene da. Litt stusselig, men jaja :sjenert:

Anonymkode: a5c45...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takler det ved å sette radioen på full guffe. Leser bøker av og til. Ser på filmer. Skal i kirka en gang i påsken. I morgen er butikkene åpne, så da skal jeg sette meg ned på en kafé, delvis bare for å "se på folk". :unsure:

Anonymkode: db51c...d53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen planer og synes det er helt fantastisk. Hadde besøk av ei venninne i går og gikk tur med ei annen venninne i går - that's it. Var kjekt, men holder i lange baner. Nyter ferie i ro og stillhet. 

Anonymkode: 9cbb0...49a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du får jo tilbragt påsken med familie :) det viktigste for meg er at jeg får vært med søsken og foreldre i påsken. Jeg gjør særdeles lite. Ser film med søsken, går på skitur og leser bok eller sitter på PC. Kjæresten har også vært med oss litt. Må vel ikke gjøre noe spesielt for at påsken skal bli fin :) 

Anonymkode: 168c2...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hjemmeeksamen hele påsken. Mann og barn har reist til fjells og jeg skulle jo gjerne vært med. Men sånn er livet.

Ikke ALLE reiser vekk i påsken og opplever masse gøy. Noen jobber, skriver på eksamener eller studieoppgaver eller er hjemme av andre grunner. Det er ikke verdens største problem akkurat.

Anonymkode: b40c7...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært "hjemme" hele påsken. Ungene er store og er ikke hjemme. Men jeg har tatt dagsturer. Besøkt slektninger og venner, drevet med litt hobbyting, trent osv. Jeg har virkelig kost meg så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bare vært hjemme i påsken, har forsåvidt råd til å reise men trives best hjemme i påsken. Kjekt når byen blir tom og vi har plassen for oss selv. 😊

Anonymkode: c7d46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen planer. Ble invitert til en venninne, men flybilletter er dyre akkurat nå, hvis de i det hele tatt er å oppdrive. Ble også invitert til en kusine, men hun har to katter og en liten leilighet så det er utelukket før til sommeren når vi kan være mer utendørs. Litt stille, men hadde besøk i går, gikk en tur i marka etterpå, så film, leste.

Hadde håpet på en litt varmere Oslo-påske, men lite å gjøre med det. Skal i alle fall ut døra i dag, kanskje dra å trene litt, lage middag, lese, se film. Påsken er lang, blir mentalt trett av å ha så innholdsløse dager, men det er egentlig opp til meg selv hva jeg gjør ut av det. Og det er deilig at det er stille, ingen motoriserte hageredskaper, ingen som pusser opp, lite mennesker.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.4.2017 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Vi har fått influensa så vi bare slapper av hjemme i påsken. Vi skulle være hjemme uansett, hvis det ikke var for influensaen så hadde vi gått en tur i skogen. Vi rakk å ha påskeeggjakt da og det satt barna stor pris på 😀 Man trenger ikke å reise bort for å ha det gøy. Har du forresten sjekket ut "enestående foreldre"? Det er en organisasjon for foreldre som er alene med barn, de finner på mye hyggelig sammen og har gode tilbud på aktiviteter.

Anonymkode: 9ec68...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...