AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg eier en tomannbolig og naboene i den andre halvdelen er sure på meg og jeg vet ikke hvorfor. Jeg sier "hei" og de svarer aldri tilbake. Jeg spør om "de har problemer med noe"? Men de svarer ikke noe så jeg aner ikke hvorfor de er sure på meg. De har vært sånn i mange år. De har mange venner og familie som de snakker med og de snakker med andre bare ikke meg. De overser meg og hater meg. De rister på hodet når de ser meg, spytter mot meg, sier "ikke bra" og "æsj" , "du er dum" "du er gal" ( eneste de sier) , Nabo dama gjemmer seg bak busker og tar presseningen over hodet og kroppen når de ser meg. De tar å snurrer armen på den ene siden av hodet sånn man viser når noen er gal. dessverre elsker mannen og damen å sole seg ute og jeg må gå forbi dem når jeg skal gå eller komme til huset mitt. Skal jeg fortsette å si "hei" til dem hver gang eller skal jeg bare overse dem som dem gjør mot meg? Jeg synes det bare er rart å hei til folk som aldri svarer hei tilbake. Kanskje jeg bare skal droppe det? Denne nabokrangling tærer på den psykiske helsa mi og jeg vurder om jeg skal flytte pga. mobbinga mot meg. Jeg sliter med psykiske problemer etter årelang mobbing i barnedommen og enda blir jeg mobba av naboene. Naboene er besteforeldre på ca. 70 år så de er godt voksne og jeg synes det bare er veldig barnslig av folk på 70 år og oppføre seg sånn. Anonymkode: 7d177...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 9. april 2017 #2 Del Skrevet 9. april 2017 Slutt og hils. Gå rett forbi dem som om de er luft . Du kan selvsagt flytte, men inntil da så vis dem at du ikke bryr deg om dem. De høres helt syke ut begge to. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Del Skrevet 9. april 2017 Hvorfor i helvete gidder du å hilse på noen som spytter på deg? Anonymkode: 96d3f...736 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg antar at det verserer noen rykter om deg som de mye heller hører på enn å få sannheten fra deg. Jeg bodde i en leieleilighet hos en dame som var utsatt for akkurat det samme. Ryktene som verserte var hysterisk ville og hadde selvfølgelig ikke rot i virkeligheten. Meg snakka de med, men henne ignorerte de. Siden dine naboer er så gamle ville jeg gått inn for å si at hva det enn var de trodde om meg, så var det ikke sant, og at det er dårlig å dømme andre basert på rykter. Eller, jeg ville slutta å hilse på dem osv. Men om en krisesituasjon en dag oppstår og jeg er den eneste som kan hjelpe, så gjør jeg det. Så får de tenke litt selv etterpå. Lev ditt liv, og drit i dem. Anonymkode: 15851...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 9. april 2017 #5 Del Skrevet 9. april 2017 Det må da være et eller annet som har skjedd mellom deg og dem som gjør at de oppfører seg slik. Du har ingen tanker om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. april 2017 #6 Del Skrevet 9. april 2017 Ryddet for spekulasjon. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Del Skrevet 9. april 2017 Haha, hva er dette her? Jeg synes det er merkelig hvordan du oppfører deg, og enda merkeligere hvordan det går inn på deg. Dersom nabodama hadde tredd presenningen over hodet og kroppen hver gang hun så meg hadde jeg brast ut i latter. Dette er jo helt sykt. Jeg ser ikke helt hvorfor du ønsker en relasjon med dem. Anonymkode: 895a3...cab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Del Skrevet 9. april 2017 Vel, det er tomannsbolig. Er det noe du har gjort som de syns du burde skjønne, og demonstrerer ved å "boikotte" deg i stedet for å ta opp med deg hva det gjaldt? Det sies at gode gjerder skaper gode naboskap. I tomannsbolig må man ha en viss kommunikasjon... Det kan være så lite som at du ikke har giddet å male din halvdel, slik at deres bolig vil fremstå som mindre pen selv om de har malt. Kanskje har de malt i en helt annen farge og blir sure fordi du valgte en annen farge. Kanskje er det pga du har plassert søppelstativet for nært deres eiendom. Kanskje er det fordi katten din pisser i hagen deres. Hvem vet. Jeg anbefaler at du ringer på hos de jeg... Da MÅ de prate med deg. Og vær hyggelig i starten og si at du ville bare si hei, og så kan du åpne med å si at - dere må bare si fra hvis det er noe - vi bor jo så nært, så hvis det er ting hos meg dere irriterer dere over, om jeg bråker eller whatever, så må dere bare si fra! jeg føler liksom at dere overser meg/avviser meg og jeg vet ikke hvorfor, og da lurer jeg litt på om det er noe jeg har gjort? I så fall kan det jo lett løses! Hvis ikke, så håper jeg vi kan ha en hyggelig tone oss i mellom siden vi faktisk bor i tomannsbolig, man må jo kunne kommunisere... ja, se bare noe så enkelt som når man skal male huset, at man blir enige om farge og sånn. Anonymkode: faad2...b8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #9 Del Skrevet 9. april 2017 Selvfølgelig skal du ignore de tilbake. Synes det høres ut som at det er noe rart med deg siden du ikke skjønner det etter mange år. Anonymkode: ac4f2...a17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athleisure Skrevet 9. april 2017 #10 Del Skrevet 9. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, hva er dette her? Jeg synes det er merkelig hvordan du oppfører deg, og enda merkeligere hvordan det går inn på deg. Dersom nabodama hadde tredd presenningen over hodet og kroppen hver gang hun så meg hadde jeg brast ut i latter. Dette er jo helt sykt. Jeg ser ikke helt hvorfor du ønsker en relasjon med dem. Anonymkode: 895a3...cab Disse naboene oppfører seg jo ganske spesielt. Klarer ikke å se det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 9. april 2017 #11 Del Skrevet 9. april 2017 Klarer ikke å tro på dette altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #12 Del Skrevet 10. april 2017 Grunnen til at jeg sier "hei" og sånn til dem er at jeg ønsker ett godt naboforhold men det gjør tydeligvis ikke dem. Skal ignorere dem nå og late som ingenting. Orker ikke dem lengre. Jeg føler at hvis jeg ikke hilser og oppfører meg hyggelig mot dem så er jeg ikke noe bedre enn dem. Men jeg har fått nok nå. Anonymkode: 7d177...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Del Skrevet 10. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, hva er dette her? Jeg synes det er merkelig hvordan du oppfører deg, og enda merkeligere hvordan det går inn på deg. Dersom nabodama hadde tredd presenningen over hodet og kroppen hver gang hun så meg hadde jeg brast ut i latter. Dette er jo helt sykt. Jeg ser ikke helt hvorfor du ønsker en relasjon med dem. Anonymkode: 895a3...cab Obs: skulle stå merkelig hvordan de* oppfører seg*. Anonymkode: 895a3...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #14 Del Skrevet 10. april 2017 16 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: Klarer ikke å tro på dette altså Ikke jeg heller Anonymkode: 7701b...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #15 Del Skrevet 10. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg heller Anonymkode: 7701b...14d Men det gjør jeg. Jeg har selv observert slike naboer flere steder. Ikke mot meg, men mine husverter. Folk har mange rare grunner for å se skjevt på naboer. Anonymkode: 15851...9a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #16 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg har også opplevd naboer som går inn for å plage meg, utrolig plagsomt. Har flytta på grunn av sånne naboer fordi det er faktisk ikke verdt at det går ut over psyken, og det er ikke alltid man kan gjøre så mye med det. Av og til kan det være vanskelig å bo aleine ved siden av folk som bor sammen, da har de på en måte mer "makt" enn deg. Håper du kommer deg ut av den situasjonen, eller får orden i det i hvertfall, sykt at voksene folk skal oppføre seg sånn. Anonymkode: b44ba...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #17 Del Skrevet 11. april 2017 Høres digg ut å slippe å forholde seg til naboen Nyt det! Anonymkode: 5d591...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #18 Del Skrevet 11. april 2017 Vi har bønder som naboer fra helvete. Er en god grunn til at vi flyttet til byen Anonymkode: 7701b...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #19 Del Skrevet 11. april 2017 Det finnes et slags ordtak, eller noe lignende, som går ut på at det er mye bedre å ha ekte fiender enn å ha falske venner. Har man ekte "fiender" så skjønner man i alle fall sånn ca hvor skapet står. Du skjønner ikke hvorfor naboene er slik mot deg, men du skjønner at de ikke har interesse av å bli kjent med deg. Det er synd at det er slik, men du får nesten vurdere om det er ille nok til at du vil flytte, eller om du ønsker å bruke noen av forslagene andre her kom med: Enten se på de som luft, eller konfrontere dem på deres dør. Lykke til uansett! Anonymkode: 042a5...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #20 Del Skrevet 11. april 2017 Med mindre disse har alzheimers eller andre sykdommer som påvirker oppførsel, så er der stygge rykter om deg eller du gjør eller har gjort noe provoserende. Naboene er ikke ekstremreligiøse som syns du er fæl fordi du ikke går dekket til for eks? Kanskje de har hørt dere ha sex, kanskje de syns du klær deg tøsete, kanskje de oppfatter at du har en nedlatende holdning. Men det er veldig liten sjanse for at dette er normale mennesker som uten grunn har bestemt seg for å spytte etter en fremmend dame Anonymkode: 64699...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå