AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 ...når skal man ta Pergotime hvis man har så uregelmessig syklus at man ikke får mensen? Finner ikke svar.. Noen leger / gyn. der ute som vet og kan forklare kort?🙏🏻 Anonymkode: 7d590...aae
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ...når skal man ta Pergotime hvis man har så uregelmessig syklus at man ikke får mensen? Finner ikke svar.. Noen leger / gyn. der ute som vet og kan forklare kort?🙏🏻 Anonymkode: 7d590...aae Du har vel fått disse på resept? Du burde spør de som skrev dem til deg. De har nok en plan Anonymkode: 2cd95...d91
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Stemmer det. Fikk beskjed om å ta på 5.dag ved mensen. Men får den ikke. Gyn. min er på 3 ukers ferie. Så det var bare et spørsmål til de som kansje hadde peiling.. Anonymkode: 7d590...aae
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Da er det på 5. dag av mensen. Får du ikke mensen må du vente. Da er det vanlig å få primolut for å få i gang en blødning, så du må bare vente til gynekologen er tilbake. Er mannen "sjekket ut" av saken? Mange gynekologer feilbehandler, og foreskriver Pergotime før sædkvaliteten er sjekket. Anonymkode: 5dcd3...c31
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det på 5. dag av mensen. Får du ikke mensen må du vente. Da er det vanlig å få primolut for å få i gang en blødning, så du må bare vente til gynekologen er tilbake. Er mannen "sjekket ut" av saken? Mange gynekologer feilbehandler, og foreskriver Pergotime før sædkvaliteten er sjekket. Anonymkode: 5dcd3...c31 Tusen takk for svar. Hadde bittelitt rødt på papiret igår morges, men ingenting mer. Kan jeg regne det som "mensen nok"? Beklager for dumme spørsmål jeg sikkert burde visst / skjønt svaret på.. Men tror du det? At selv om jeg ikke blør noe mer idag at jeg fortsatt kan regne denne dagen for "dag 2" og begynne om 3 dager ? Eller må det være sammenhengende blødning (samme om lite eller mye, det skjønner jeg) i 5 dager før man kan begynne? 🤔 Ja, mannen er ok og har fine svømmere. Slitsomt det her. Og har ingen å snakke med det om.. Anonymkode: 7d590...aae
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Hadde bittelitt rødt på papiret igår morges, men ingenting mer. Kan jeg regne det som "mensen nok"? Beklager for dumme spørsmål jeg sikkert burde visst / skjønt svaret på.. Men tror du det? At selv om jeg ikke blør noe mer idag at jeg fortsatt kan regne denne dagen for "dag 2" og begynne om 3 dager ? Eller må det være sammenhengende blødning (samme om lite eller mye, det skjønner jeg) i 5 dager før man kan begynne? 🤔 Ja, mannen er ok og har fine svømmere. Slitsomt det her. Og har ingen å snakke med det om.. Anonymkode: 7d590...aae Du må blø friskt, rødt blod. Gjør du det har det ikke så stor betydning om du begynner på dag 3, 4 eller 5, for systemet er uanset "nullstilt". Men første dag i mens er alltid første dag med friskt blod i en viss mengde. Anonymkode: 5dcd3...c31
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det på 5. dag av mensen. Får du ikke mensen må du vente. Da er det vanlig å få primolut for å få i gang en blødning, så du må bare vente til gynekologen er tilbake. Er mannen "sjekket ut" av saken? Mange gynekologer feilbehandler, og foreskriver Pergotime før sædkvaliteten er sjekket. Anonymkode: 5dcd3...c31 Litt på siden, men; er ikke Primolut noe man tar for å utsette mensen/ unngå blødning? Eller har jeg misforstått.. Anonymkode: 7d590...aae
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt på siden, men; er ikke Primolut noe man tar for å utsette mensen/ unngå blødning? Eller har jeg misforstått.. Anonymkode: 7d590...aae Primolut bestemmer når mensen kommer. Du begynner å blø 2-3 dager etter siste pille. Så det brukes både for å utsette blødning, og for å få blødning. Anonymkode: 5dcd3...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå