Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...når skal man ta Pergotime hvis man har så uregelmessig syklus at man ikke får mensen? Finner ikke svar.. Noen leger / gyn. der ute som vet og kan forklare kort?🙏🏻

Anonymkode: 7d590...aae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...når skal man ta Pergotime hvis man har så uregelmessig syklus at man ikke får mensen? Finner ikke svar.. Noen leger / gyn. der ute som vet og kan forklare kort?🙏🏻

Du har vel fått disse på resept? Du burde spør de som skrev dem til deg. De har nok en plan 

Anonymkode: 2cd95...d91

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det. Fikk beskjed om å ta på 5.dag ved mensen. Men får den ikke. Gyn. min er på 3 ukers ferie. Så det var bare et spørsmål til de som kansje hadde peiling..

AnonymBruker
Skrevet

Da er det på 5. dag av mensen. Får du ikke mensen må du vente. Da er det vanlig å få primolut for å få i gang en blødning, så du må bare vente til gynekologen er tilbake. 

Er mannen "sjekket ut" av saken? Mange gynekologer feilbehandler, og foreskriver Pergotime før sædkvaliteten er sjekket. 

Anonymkode: 5dcd3...c31

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det på 5. dag av mensen. Får du ikke mensen må du vente. Da er det vanlig å få primolut for å få i gang en blødning, så du må bare vente til gynekologen er tilbake. 

Er mannen "sjekket ut" av saken? Mange gynekologer feilbehandler, og foreskriver Pergotime før sædkvaliteten er sjekket. 

Tusen takk for svar. 

Hadde bittelitt rødt på papiret igår morges, men ingenting mer. Kan jeg regne det som "mensen nok"? Beklager for dumme spørsmål jeg sikkert burde visst / skjønt svaret på..

Men tror du det? At selv om jeg ikke blør noe mer idag at jeg fortsatt kan regne denne dagen for "dag 2" og begynne om 3 dager ? Eller må det være sammenhengende blødning (samme om lite eller mye, det skjønner jeg) i 5 dager før man kan begynne? 🤔

Ja, mannen er ok og har fine svømmere.

Slitsomt det her. Og har ingen å snakke med det om.. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Hadde bittelitt rødt på papiret igår morges, men ingenting mer. Kan jeg regne det som "mensen nok"? Beklager for dumme spørsmål jeg sikkert burde visst / skjønt svaret på..

Men tror du det? At selv om jeg ikke blør noe mer idag at jeg fortsatt kan regne denne dagen for "dag 2" og begynne om 3 dager ? Eller må det være sammenhengende blødning (samme om lite eller mye, det skjønner jeg) i 5 dager før man kan begynne? 🤔

Ja, mannen er ok og har fine svømmere.

Slitsomt det her. Og har ingen å snakke med det om.. 

Du må blø friskt, rødt blod. Gjør du det har det ikke så stor betydning om du begynner på dag 3, 4 eller 5, for systemet er uanset "nullstilt". Men første dag i mens er alltid første dag med friskt blod i en viss mengde. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men; er ikke Primolut noe man tar for å utsette mensen/ unngå blødning?  Eller har jeg misforstått.. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men; er ikke Primolut noe man tar for å utsette mensen/ unngå blødning?  Eller har jeg misforstått.. 

Primolut bestemmer når mensen kommer. Du begynner å blø 2-3 dager etter siste pille. Så det brukes både for å utsette blødning, og for å få blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...