Gå til innhold

Hva er Europas styggeste hovedstad?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter min mening er det Oslo. Byen er en arkitektonisk virr var. Sitter man på et hotell i 10 etasje ser man jo at byen preges av at det stor forskjell på stilen på bygningene. Bygningene er satt opp hulter til bulter uten noen som helst tanke om system. Byen kan ikke måles med København og Stockholm. Det er massevis av graffiti, søppel og nedslitte fortau. Det skal sies at det har blitt bedre. Både Trondheim og Bergen kunne gitt et bedre inntrykk av Norge om en av dem hadde vært Norges hovedstad.

Anonymkode: 755c4...783

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo

Anonymkode: c4bce...55b

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Oslo og Dublin. Jeg elsker Irland, men Dublin er ikke en vakker by akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet

Oslo uten tvil. Nesten som Trondheim og Bergen hadde egnet seg bedre til hovedstad i Norge.

Anonymkode: fda58...cfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oslo

Anonymkode: 5887d...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo (øst)

Anonymkode: 37459...812

• Liker 1
Skrevet

Har ikke vært i så mange, 5-6 stykker, men Oslo er veldig lite sjarmerende. (Har bodd der).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styggest: Tirana (Albania)

Nest styggest: Oslo

Anonymkode: 3ac7a...0ed

• Liker 2
Gjest antbug
Skrevet

Av de jeg har vært i er Oslo den styggeste. Den har sine sjarmerende sider, men noen pen hovestad er det ikke.

Gjest Elseby13
Skrevet

Dere som mener Oslo er stygt har aldri vært i Chichinau, hovedstaden i Moldova, også kjent som Europas helvete.

Oslo er vakkert det.

Skrevet

Oslo 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er da ikke ille? Om sommeren syns jeg Oslo er fin. 

Anonymkode: 789f0...94f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Glad jeg ikke bor der og skjønner meg ikke på de som absolutt vil det. 

Anonymkode: 4d4a0...950

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er da ikke ille? Om sommeren syns jeg Oslo er fin. 

Anonymkode: 789f0...94f

Ja, den har jo sin sjarme. Jeg liker at naturen er så tilgjengelig. Vi kan gå i skogen, stå på slalåm (om vinteren) eller dra på stranda (om sommeren) med utrolig kort reisevei fra Oslo sentrum. Det er også noen fine parker, og det er jo en veldig trygg by til hovedstad å være. Så jeg er sikker på at hadde jeg besøkt alle hovedstedene i Europa, så hadde jeg sikkert funnet noen verre, men nå er det jo slik at vi ofte besøker de fineste stedene og ikke de styggeste. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud vi nordmenn er noen jævla sauer. Bare fordi en moroklump skriver Oslo, må alle andre også gjøre det. Har dere i det hele tatt sett litt nedover i Europa? Har dere vært i Bulgaria, Moldova, Kosovo, Serbia eller Montenegro? Hjelpes. 

Oslo er lyst, vakkert, enkelt, sjarmerende, rett og slett verdens beste by!

Anonymkode: 1fc89...982

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Av de hovedstadene i europa jeg har vært i så er Oslo styggest. 

Anonymkode: 66fd0...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud vi nordmenn er noen jævla sauer. Bare fordi en moroklump skriver Oslo, må alle andre også gjøre det. Har dere i det hele tatt sett litt nedover i Europa? Har dere vært i Bulgaria, Moldova, Kosovo, Serbia eller Montenegro? Hjelpes. 

Oslo er lyst, vakkert, enkelt, sjarmerende, rett og slett verdens beste by!

Anonymkode: 1fc89...982

:fnise:

Anonymkode: ce8f9...82b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lyst til å si Oslo. Det er noe med den manglende byplanleggingen i Norge, som gjør at alle nye byggverk blir kjempestygge. Så vil alle utbyggerne utnytte hver millimeter av tomta, og bygger enorme kolosser helt inntil veien, som er firkantede i form og har flatt tak.

Det verste er likevel småbyene våre, synes jeg. Drar du nedover et vilket som helst annet land nedover i Europa, så har småbyene der en sjarm. Her i Norge... en Rema av bølgeblikk, noen enorme, firkantede boligkolosser, og de gamle trehusene som måtte gjenstå, er morkne og har knuste ruter, og tomteeier venter bare på at de skal falle sammen slik at han får bygge en firkantet kontor- eller boligblokk på samme tomt.

Anonymkode: 45164...166

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...