Spyro Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Jeg er frisørlærling. Før helga hadde jeg en voksen dame i stolen og hun ville ha lillaskjær i håret. Hun hadde ingen formening om fremgangsmåte, men ville ikke at det skulle bli for knall lilla da hun mente selv at hun var for gammel for slikt. Hun pekte selv ut to dusker med fargeprøver, og sa at hun kunne tenkt seg en blanding av dem. 50/50. Jeg stripet hele håret hennes og fargen ble ganske nøyaktig sånn som duskene. Jeg spurte om hun ble fornøyd med resultatet da jeg var veldig fornøyd selv, og da så jeg på henne at hun ikke var overbegeistret. Etterpå ble jeg utrolig overrasket da hun ville kjøpe med seg en KNALL lilla farge hjem. Jeg advarte henne om at den fargen kom til å bli mye mer intens enn det hun var ute etter, men da sa hun bare at hun likte å eksperimentere og at det passet henne utmerket. Jeg brukte lenger tid på henne enn normalt, da frisøren jeg fikk hjelp av valgte en farge som ikke ble lilla først, og jeg da måtte gå over med en annen farge etterpå for å få riktig resultat. I salongen min tar vi timesbetalt, og jeg valgte da korte ned timen hennes da hun skulle betale sånn at hun slapp å betale for at frisøren gjorde en feil. Nå ser jeg på timelisten at hun skal komme tilbake til meg for "omstriping", altså uten å betale noe. Denne samme kunden har klaget flere ganger tidligere også. Jeg mener da at når man går til lærling og redusert pris så er det en risiko man tar (selv om det i dette tilfellet ble et bra resultat som absolutt tilsvarte det hun spurte om på begynnelsen av timen). Jeg har egentlig mest lyst til å ringe henne når jeg begynner på jobb etter påskeferien og fortelle at hun dessverre ikke har noe rett på reklamasjon, men at hun er velkommen til å bestille ny time til meg som en vanlig kunde. Har jeg noe jeg skulle sagt som lærling? Hva skal jeg gjøre? 1
stan Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Du bør avklare dette med frisøren. Det er jo noe som heter kunden har alltid rett. Selv om det kan godt være at det ikke er gjort noe galt og at kunden akkurat i dette tilfellet ikke har noe reelt krav, kan det være at frisøren ønsker å gi henne noe ekstra. Selv om hun kanskje er en litt vrien kunde, er hun også en fast kunde som har lagt igjen mye penger, og som kommer til å fortsette med det, om hun blir godt behandlet.
Spyro Skrevet 9. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, stan skrev: Du bør avklare dette med frisøren. Det er jo noe som heter kunden har alltid rett. Selv om det kan godt være at det ikke er gjort noe galt og at kunden akkurat i dette tilfellet ikke har noe reelt krav, kan det være at frisøren ønsker å gi henne noe ekstra. Selv om hun kanskje er en litt vrien kunde, er hun også en fast kunde som har lagt igjen mye penger, og som kommer til å fortsette med det, om hun blir godt behandlet. Som frisør blir man smertelig klar over hvor lite rett kunden nødvendigvis har... :') Hun dama har ikke vært hos oss siden i 2014, men alle frisørene i salongen husket godt på henne og hvor mye styr det var med at hun aldri ble fornøyd. De ble overrasket over at hun nå plutselig kom tilbake til oss... Men takk for svar! Jeg skal forhøre meg med de andre i salongen :-)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, Spyro skrev: Jeg er frisørlærling. Før helga hadde jeg en voksen dame i stolen og hun ville ha lillaskjær i håret. Hun hadde ingen formening om fremgangsmåte, men ville ikke at det skulle bli for knall lilla da hun mente selv at hun var for gammel for slikt. Hun pekte selv ut to dusker med fargeprøver, og sa at hun kunne tenkt seg en blanding av dem. 50/50. Jeg stripet hele håret hennes og fargen ble ganske nøyaktig sånn som duskene. Jeg spurte om hun ble fornøyd med resultatet da jeg var veldig fornøyd selv, og da så jeg på henne at hun ikke var overbegeistret. Etterpå ble jeg utrolig overrasket da hun ville kjøpe med seg en KNALL lilla farge hjem. Jeg advarte henne om at den fargen kom til å bli mye mer intens enn det hun var ute etter, men da sa hun bare at hun likte å eksperimentere og at det passet henne utmerket. Jeg brukte lenger tid på henne enn normalt, da frisøren jeg fikk hjelp av valgte en farge som ikke ble lilla først, og jeg da måtte gå over med en annen farge etterpå for å få riktig resultat. I salongen min tar vi timesbetalt, og jeg valgte da korte ned timen hennes da hun skulle betale sånn at hun slapp å betale for at frisøren gjorde en feil. Nå ser jeg på timelisten at hun skal komme tilbake til meg for "omstriping", altså uten å betale noe. Denne samme kunden har klaget flere ganger tidligere også. Jeg mener da at når man går til lærling og redusert pris så er det en risiko man tar (selv om det i dette tilfellet ble et bra resultat som absolutt tilsvarte det hun spurte om på begynnelsen av timen). Jeg har egentlig mest lyst til å ringe henne når jeg begynner på jobb etter påskeferien og fortelle at hun dessverre ikke har noe rett på reklamasjon, men at hun er velkommen til å bestille ny time til meg som en vanlig kunde. Har jeg noe jeg skulle sagt som lærling? Hva skal jeg gjøre? Jøss, sitter lærlinger i frisørfaget med oversikt over frisørsalongens timelister på en Palmesøndag? Når du angivelig er lærling, så er den ansvarlige frisøren som hele tiden avgjør hva og hvordan ting gjøres. At du her har tatt avgjørelser på egenhånd, og nå mener du kan avgjøre å avslå reklamasjon på egenhånd, så finner jeg hele saken like merkelig som at du har timelisteoversikt på en Palmesøndag. Men for all del, krangle og gjør ting på en måte slik at frisørsalongen og deg selv får et dårlig omdømme. Frisøerer lever av fornøyde kunder, de er håndtverkere etter loven. Anonymkode: 66bfc...ae1 2
penny_ Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss, sitter lærlinger i frisørfaget med oversikt over frisørsalongens timelister på en Palmesøndag? Når du angivelig er lærling, så er den ansvarlige frisøren som hele tiden avgjør hva og hvordan ting gjøres. At du her har tatt avgjørelser på egenhånd, og nå mener du kan avgjøre å avslå reklamasjon på egenhånd, så finner jeg hele saken like merkelig som at du har timelisteoversikt på en Palmesøndag. Men for all del, krangle og gjør ting på en måte slik at frisørsalongen og deg selv får et dårlig omdømme. Frisøerer lever av fornøyde kunder, de er håndtverkere etter loven. Anonymkode: 66bfc...ae1 Hvorfor er det så rart? Det er vel ganske praktisk å kunne sjekke om man har noen kunder før man skal på jobb. Endret 9. april 2017 av penny_ 4
Gjest Poverella Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Jeg synes retten til å klage på jobben utført av lærling burde frafalle i det man forlater salongen.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, Spyro skrev: Som frisør blir man smertelig klar over hvor lite rett kunden nødvendigvis har... :') Hun dama har ikke vært hos oss siden i 2014, men alle frisørene i salongen husket godt på henne og hvor mye styr det var med at hun aldri ble fornøyd. De ble overrasket over at hun nå plutselig kom tilbake til oss... Men takk for svar! Jeg skal forhøre meg med de andre i salongen :-) Jeg er litt forvirra. Hun har ikke vært der siden 2014, noe som sikkert er fra bestillingssystemet, men likevel så husker alle i salongen henne, og hun er nå satt opp til omstriping uten at du har blitt fortalt det? Ville tro at som lærling ville det være i alles interesse å informere om at en kunde ikke er fornøyd, ikke møte opp og plutselig få samme kunde? Eller er det sånn å forstå at hun farget håret hos deg. Du gjorde en god jobb. Hun kjøpte så med en annen farge hjem. Muligens brukt denne. Er misfornøyd. Så nå skal du farge håret hennes igjen, uten betaling? https://www.nrk.no/livsstil/misfornoyd-med-frisortimen_-1.7242025 Står litt om rettigheter iforhold til frisør der. Kan se ut som kunden har veldig lite rett der. Om det er en person som bringer mer uhygge og styr, så er det lov å nekte behandling - selv om det kan medføre sosiale straffer. Anonymkode: 9f113...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå