Gjest Cerise Skrevet 19. desember 2004 #1 Skrevet 19. desember 2004 Hei, jeg har de siste årene fått en utrolig synlig blodåre på den venstre leggen, som går videre opp på innsiden av låret. Ser liksom ut som en begynnende åreknute (og jeg er ikke mer enn 22!!! ) Ikke bare en synlig åre, den er også litt "bulkete", ikke særlig pent.. Er det noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan stoppe utviklingen, og helst få den til å forsvinne?? Takk for alle tips
Gjest miau Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 Det høres ut som om du har fått en liten åreknute, ja. Det er veldig vanlig å få åreknuter hvis man står veldig mye stille, foreksempel butikkansatte. Det er utrolig viktig at du får i gang blodsirkulasjonen i bena. Du kan foreksempel stå vanlig og løfte hælene opp fra gulvet, slik at leggmusklene får pumpet blod ut i benet. Stå slik og "vipp" i noen perioder i løpet av dagen Jeg vet også om noen som har fått åreknuter av lange flyreiser(!), mulig pga stillesitting og trykket? Jeg vet ikke om noe du kan gjøre selv for å bli kvitt knuta, men det kan behandles. Man kan få sprøytet inn noe som får blodet til å finne andre veier. Jeg håper at dette hjalp det litt..
rutti Skrevet 19. desember 2004 #3 Skrevet 19. desember 2004 prøv støttestrømper da vel:) Eller operasjon på klinikk stokkan el?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå