Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på nå 25 år, som mistet jobben pga dens situasjon for noen mnd siden. Ikke fordi jeg fikk sparken eller noe. Jeg tror ikke det skal bli noe problem å få en ny ganske fort. Har nå levd på sparingene. Jeg valgte å reise litt i stedet for å gå hjemme og slenge og vente på jobb, jeg har råd siden jeg har vært super sparsommelig med den forrige jobben. 

Jeg har ikke høyere utdannelse, ikke har jeg tekt å ta det enda heller. Spyttet for bare et par år siden inn litt for mange tusen til å prøve, uten hell. Skolelei rett og slett. Å jobbe en vanlig jobb er bra nok for meg, og det motiverer heller ikke til studier når jeg nå ser hvor mange som blir overkvalifisert til jobber, men ikke finner noe innenfor sin utdannelse.

ellers bruker jeg fritiden på yoga, hjelpe min bestemor som har blitt ganske trengende, mamma, gå på kafe og henge litt på kg :) og reiser. 

Men er det bekymringverdig at jeg ikke er deprimert og desperat etter ny jobb? Jeg føler liksom st i dag, så "lever vi i en boble" dersom vi har det bra. Uansett hva jeg har gjort i min oppvekst, fikk jeg høre "du kan ikke gå sånn resten av livet","er dette det du vil se tilbake på?""nei nå må du finne på now nytt". Jeg føler man aldri har lov til å være fornøyd med livet rett og slett. Er du fornøyd, har du kommet inn i en farlig boble. 

Anonymkode: 30894...bd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke unormalt at du er fornøyd. Du gjøre andre ting du mener er meningsfylte. Du kommer nok tidsnok til å savne å ha en jobb.

Anonymkode: 543ef...ad7

Gjest antbug
Skrevet

Jeg synes det er flott at folk som har valgt bort å ta lang utdanning trives med livet og har det bra! :)  Alle passer ikke til lange studier, men vi trenger flere arbeidsplasser til den gruppen. Det er vel det eneste jeg ville bekymret meg for hvis jeg var deg, altså at det er veldig mange om beinet når det utlyses stillinger uten krav om spesialutdanning. Du bør nok ikke ligge bakpå for lenge, for hvis du får et stort hull i CV'n kan det være nok til at du havner i bunken for de ikke så aktuelle kandidatene. Hvis man ikke har utdanning blir det desto viktigere å vise at man har guts og stå på-vilje. Du kan lett se litt slapp ut hvis du har surret hjemme for lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør søke jobber mens du går hjemme og slenger, hjelper mor og mormor, går på kafe og reiser. Det kan ta lang tid å få jobb, og ett langvarig hull i cven er ikke bra. 

Anonymkode: 9a91b...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...