Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen kandidater her?

Anonymkode: bfd65...ed9

Skrevet

Trenger du advokat? Kommer jo an på område. De beste strafferettsadvokatene er neppe særlig gode på shipping eller arbeidsrett i tillegg - som et eksempel. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig umulig og intetsigende med en slik liste uten å spesifisere fagfelt?

Anonymkode: f6d4b...f42

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jus er et stort område. De fleste spesialiserer seg på små rettsområder. Derfor har vi strafferettsadvokater, erstatningsrettsadvokater osv. 

Å trekke frem navn blir reklame og er ikke noe jeg vil delta i. Jeg vet hvem jeg ikke vil søke hjelp hos, dersom jeg trenger advokatbistand. 

Anonymkode: 3f200...731

• Liker 3
Skrevet

Du får fortelle HVA du vil advokaten skal gjøre for deg, så kanskje noen har tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier her, så er dette en umulig oppgave. Advokater er spesialister; én kan være kanongod på strafferett, uten å kunne noe som helst om skatterett.

Et annet poeng er jo at man i alle fall bør søke spesialisten foran generalisten. Jeg er selv ferdigutdannet som jurist nå til sommeren, og ser at det er helt utenkelig at én advokat skal være veldig god på mange ting. Mange ser kun på timeprisen når de velger, og i mine øyne blir det fort dyrt. Går du til hun som driver "allmennpraksis" sparer du gjerne 5-600 kroner på timeprisen. Går du til hun som er spesialist på det du trenger hjelp til, må du gjerne betale mer per time; men i motsetning til generalisten som gjerne bruker 10 timer, slipper du gjerne unna med 5 hos spesialisten. Med et lite forbehold da, noen saker er enklere enn andre, og en del småting (f.eks. enkle straffesaker, kontrakter, testamente o.l. kan "alle"). 

Anonymkode: 48010...898

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Per Danielsen. Har vunnet nesten alle sakene han har tatt. 

Anonymkode: 59b40...192

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Per Danielsen. Har tapt nesten alle sakene han har tatt. 

Rettet det for deg ;-) 

Anonymkode: e282c...530

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som de andre sier her, så er dette en umulig oppgave. Advokater er spesialister; én kan være kanongod på strafferett, uten å kunne noe som helst om skatterett.

Et annet poeng er jo at man i alle fall bør søke spesialisten foran generalisten. Jeg er selv ferdigutdannet som jurist nå til sommeren, og ser at det er helt utenkelig at én advokat skal være veldig god på mange ting. Mange ser kun på timeprisen når de velger, og i mine øyne blir det fort dyrt. Går du til hun som driver "allmennpraksis" sparer du gjerne 5-600 kroner på timeprisen. Går du til hun som er spesialist på det du trenger hjelp til, må du gjerne betale mer per time; men i motsetning til generalisten som gjerne bruker 10 timer, slipper du gjerne unna med 5 hos spesialisten. Med et lite forbehold da, noen saker er enklere enn andre, og en del småting (f.eks. enkle straffesaker, kontrakter, testamente o.l. kan "alle"). 

Du glemte sommerfugladvokatene. De som flyr flyktig over sakene og gjør litt og krever mye betalt for lite og ingen hjelp. 

Motstykket er de som graver seg til Kina og tilbake gjennom nytt gravehull, grundige, men ukristelig kostbare. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte sommerfugladvokatene. De som flyr flyktig over sakene og gjør litt og krever mye betalt for lite og ingen hjelp. 

Motstykket er de som graver seg til Kina og tilbake gjennom nytt gravehull, grundige, men ukristelig kostbare. 

Jeg glemte dem ikke, nei. Det får være dine betegnelser.

AnonymBruker
Skrevet

Elden.

Anonymkode: 7d4f2...58a

Skrevet
På 9.4.2017 den 12.58, AnonymBruker skrev:

IBM Watson?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elden.

Anonymkode: 7d4f2...58a

Er han suveren på opphavsrett? 

Anonymkode: 570bc...157

• Liker 4
Skrevet
På 10.4.2017 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Rettet det for deg ;-) 

Anonymkode: e282c...530

LOL

• 4 år senere...
Skrevet
On 4/10/2017 at 11:44 AM, AnonymBruker said:

Per Danielsen. Har vunnet nesten alle sakene han har tatt. 

En levende legende!

Anonymkode: 483f6...786

• 3 uker senere...
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 17.44):

En levende legende!

På å svindle klienter og tape saker ja. Helt ubrukelig advokat og burde blitt tatt fra advokatbevillingen for lengst. Sønnen er like ille. 

Anonymkode: ca17e...e7f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På å svindle klienter og tape saker ja. Helt ubrukelig advokat og burde blitt tatt fra advokatbevillingen for lengst. Sønnen er like ille. 

Anonymkode: ca17e...e7f

De jobber i samme firma så tror på at sønnen er av samme kaliber.

Anonymkode: b09f5...a91

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11/26/2021 den 17.44):

En levende legende!

:skratte:

Anonymkode: 26d49...78e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 17.44):

En levende legende!

Danielsen er undervurdert. Han er utvilsomt en av Norges beste advokater.

Anonymkode: 3dc18...37c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Danielsen er undervurdert. Han er utvilsomt en av Norges beste advokater.

Anonymkode: 3dc18...37c

Enig, kun de beste advokatene klarer å fakturere for 30 timer i døgnet. 

Anonymkode: b09f5...a91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...