Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg sitter faktisk å skriver i berusa tilstand, forbåpentligvis er rusen snart over. Men.. jeg har en (dyp) problematikk her. Jeg tar over som butikksjef snart, og skal møte kollegaene mine for et koselig treff idag. Et arrangement vi planla for leeengens siden. Jeg var på (HARD)fylla igår, og er enda godt påvirka. Sjangler litt og er langt ifra i "normal" tilstand.. det var absolutt ikke meningen at det skulle gå denne veien, så skammen tar meg hardt i nakken her.. jeg er ikke engang hjemme... og rekker ikke hjemom. ergo; jeg får ikke stelt meg og fresha meg opp. Jeg kommer i" dagenderpå-stil"(om man kan si slitk..)

Hvordan skal jeg takle dette her? 

Anonymkode: 237e5...b63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt jeg var syk og holdt meg hjemme.

Anonymkode: 6d7b6...37c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sagt jeg var syk og holdt meg hjemme.

Anonymkode: 6d7b6...37c

Dette. Ellers kommer du aldri til å klare å rette opp det dårlige inntrykket du vil gjøre. Når det attpåtil er et sosialt arrangement og ikke en jobb som skal gjøres der andre blir skadelidende av at du ikke møter hadde jeg ikke nølt et sekund.

Anonymkode: e588a...93e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid har du på deg?  Jeg ville drukket kaffe og vann og tatt en lang dusj og sett på muligheten for å lånt noen rene klær der jeg var! 

Anonymkode: b8bfe...08f

Skrevet

Enig med de andre - meld deg syk. Å som ny sjef møte dine ansatte beruset, ustelt og i dagen-derpå-tilstand vil skape et førsteinntrykk du aldri vil kunne rette opp. Jeg ville hatt null respekt for en sjef med den oppførselen.

Hold deg hjemme, tenk over hvor fullstendig idiotisk du har oppført deg og lær av det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid har du på deg?  Jeg ville drukket kaffe og vann og tatt en lang dusj og sett på muligheten for å lånt noen rene klær der jeg var! 

Anonymkode: b8bfe...08f

Jeg har 1 time før jeg må ut døra... stod opp kl 10:00, spist mat og drukket saft, og vann. Tenkte å prøve dusjen nå. 

Jeg er hos pappa faktisk, han er bortreist, så jeg sov her... han har nok ingen klær til meg, siden jeg er datter, og ingen sønn - hehe..

ts

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Enig med de andre - meld deg syk. Å som ny sjef møte dine ansatte beruset, ustelt og i dagen-derpå-tilstand vil skape et førsteinntrykk du aldri vil kunne rette opp. Jeg ville hatt null respekt for en sjef med den oppførselen.

Hold deg hjemme, tenk over hvor fullstendig idiotisk du har oppført deg og lær av det.

Håper du leste den delen om hvilken skam jeg føler. Samvittigheten min er ikke god, den er ekstremt dårlig... egentlig så dårlig at jeg ikke har ord for det. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper du leste den delen om hvilken skam jeg føler. Samvittigheten min er ikke god, den er ekstremt dårlig... egentlig så dårlig at jeg ikke har ord for det. 

Ts

Og det fortjener du. Makan!

Anonymkode: 17db5...00d

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Du skal selvsagt ikke møte opp ruset til et sosialt arrangement på jobben midt på dagen iført festklærne fra i går. Jeg skjønner ikke at dette er et spørsmål å stille en gang. Hadde min nye leder gjort det der hadde respekten for vedkommende dessverre fått seg en alvorlig knekk.

Du visste at du skulle på dette arrangementet og likevel var du så ute av stand til å planlegge at du både drakk alt for mye, avsluttet alt for sent og ikke har med deg rent tøy? Hvordan kan du lede og planlegge noe som helst for andre?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Var det noen som beordret deg på hardfylla igår, og tvang i deg en mengde alkoholholdige drikke? Om ingen gjorde det, har du all grunn til å holde deg hjemme. Hadde jeg vært sjefen din, så hadde du fått en advarsel. Rus på jobb er uakseptabelt. 

Anonymkode: 62baf...17a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt bekymret for deg, TS. 
Du visste jo om dette treffet tidligere, og likevel greide du ikke å kontrollere alkoholinntaket ditt i går? Har du ofte sånne problemer? 

Jeg tror faktisk du bør vurdere å kutte ut alkohol fullstendig når du mister hemningene så til de grader, og ikke evner å prioritere viktige ting foran fylla! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipper faktisk at om du møter i den tilstanden du er i nå, som de andre her beskriver glimrende, så kan det føre til at noen ombestemmer seg og de finner en annen person til jobben! 
Noe jeg ville ha stor forståelse for! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

om du i det hele tatt vurderer dra på jobbarrangement i gårdagens festklær og beruset, så vil jeg gå så langt som å si at du ikke er skikket for stillingen du skal tiltre. 

Anonymkode: 6daa7...320

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

21 minutter siden, Juniper skrev:

Jeg tipper faktisk at om du møter i den tilstanden du er i nå, som de andre her beskriver glimrende, så kan det føre til at noen ombestemmer seg og de finner en annen person til jobben! 
Noe jeg ville ha stor forståelse for! 

23 minutter siden, Juniper skrev:

Jeg er litt bekymret for deg, TS. 
Du visste jo om dette treffet tidligere, og likevel greide du ikke å kontrollere alkoholinntaket ditt i går? Har du ofte sånne problemer? 

Jeg tror faktisk du bør vurdere å kutte ut alkohol fullstendig når du mister hemningene så til de grader, og ikke evner å prioritere viktige ting foran fylla! 

jeg har jobbet på arbeidsplassen i 14 måneder nå, og gikk fra fersk til å få tilbud om sjefsstilling relativt fort. Fordi jeg er flink og har gode lederegenskaper. De andre som har jobbet der med relativt mer kunnskap og bedre "omtale" ble ikke valgt denne gangen, fordi jeg selger best og driver best- både butikk og ansatte. Alle liker meg utrolig godt, og ble glade da de fikk nyheten om meg som sjef. 

Denne fylla hendelsen var brutal for meg. Jeg drikker ikke ofte, fordi jeg vet det alltid blir mer enn ett glass. Jeg hadde planer om å avslutte kl 00:00, men det gikk rett vest. Jeg kan ikke forsvare atferden min på noen måte, jeg har nådd en bunn her. Årsaken til denne glippen bunner i stress og kanskje noe destruktiv atferd, grunnet at jeg har en veldig utmattende og tung periode nå. Ergo er ikke dette gjentakende, og jeg kan så ekstremt mye bedre enn dette her. Jeg glei ut igår, og lot presset og høyere ønske om å "forsvinne" litt ta overhånd. Ingenting kan sees som en unnskyldning, men det er en forklaring på hvordan dette ble så ille..

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes folk bør stige ned fra moralens høyborg. Neida, man bør selvfølgelig ikke gå på hardfylla før en jobbsamling, men gjort er gjort. Det er ganske mange som har dratt den brøleren i sine yngre år, uavhengig av hva man jobber som. Jeg har da sett egen leder komme i taxi i hui og hast jeg, etter å ha vært på fylla dagen før. Dette var riktignok ikke første gangen vi skulle møte han, men mistet ikke respekten for vedkommende, siden dette var noe som ikke var vanlig (Blir noe helt annet hvis dette skjer ofte). Man lærer til neste gang, det er lite konstruktivt å være etterpåklok. 

TS, jeg ville nok tatt sikte på å dra en hvit en for å sykemelde meg i dag. Det er ikke så pent å gjøre, men siden dere ikke faktisk skal jobbe, men bare møtes, så syntes jeg det er innafor - en svært sjelden gang. Det skaper kanskje ikke så bra inntrykk det heller, men du vil få anledning til å rette det opp senere, og det er uansett mye bedre enn å komme med hangover og kanskje delvis beruset ennå, i klær du brukte kvelden før. 

Anonymkode: c331d...5a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det kan skje det beste. 

Men da melder du deg syk og møter ikke opp. 

Anonymkode: 09e10...d56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes folk bør stige ned fra moralens høyborg. Neida, man bør selvfølgelig ikke gå på hardfylla før en jobbsamling, men gjort er gjort. Det er ganske mange som har dratt den brøleren i sine yngre år, uavhengig av hva man jobber som. Jeg har da sett egen leder komme i taxi i hui og hast jeg, etter å ha vært på fylla dagen før. Dette var riktignok ikke første gangen vi skulle møte han, men mistet ikke respekten for vedkommende, siden dette var noe som ikke var vanlig (Blir noe helt annet hvis dette skjer ofte). Man lærer til neste gang, det er lite konstruktivt å være etterpåklok. 

TS, jeg ville nok tatt sikte på å dra en hvit en for å sykemelde meg i dag. Det er ikke så pent å gjøre, men siden dere ikke faktisk skal jobbe, men bare møtes, så syntes jeg det er innafor - en svært sjelden gang. Det skaper kanskje ikke så bra inntrykk det heller, men du vil få anledning til å rette det opp senere, og det er uansett mye bedre enn å komme med hangover og kanskje delvis beruset ennå, i klær du brukte kvelden før. 

Anonymkode: c331d...5a5

Jeg tok en hvit løgn på de første tlmene, også gjorde jeg en innsats. Dusja hjemme hos pappa, kjappa meg hjemover som et lyn med tog osv, stelte meg hjemme (klær og sminke) og kjente litt på formen i 5 minutter. Viste seg at 1t stress gjorde underverk... derav dro jeg faktisk på siste aktivitet med jobben - fresh og "opplagt". Og i løpet av togturen til byen for å møte menneskene ble jeg faktisk edru. Så alt i alt kom jeg meg faktisk på plass, uten hangover. Sliten, men oppegående (og edru!). Ingen ensa at jeg hadde vært på hardfyll, og det ble selvsagt ikke nevnt. Hadde aldri hatt sjans tidligere idag..

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...