Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal flytte til Oslo området om et par måneder og da må jeg finne jobb. 
Siden jeg er ikke fra Norge må jeg få fast jobb som er nødvendig for oppholdstilattelse.
Så jeg lurte på om det er lett å finne seg fast jobb på en vanlig butikk som Meny osv. Jeg vet at det er mange som jobber der deltids men er det mulig å få 80 eller 100% stilling? Også, er god kunnskap i norsk nødvendig? Siden jeg gikk på norskkurs i ett år bare.
Noe annet jeg har tenkt på er å prøve å søke jobb i nord Norge, siden der er det mindre folk som betyr mindre konkurranse kanskje?

Endret av steflund
Videoannonse
Annonse
Gjest Cocosa
Skrevet
1 minutt siden, steflund skrev:

Skal flytte til Oslo området om et par måneder og da må jeg finne jobb. 
Siden jeg er ikke fra Norge må jeg få fast jobb som er nødvendig for oppholdstilattelse.
Så jeg lurte på om det er lett å finne seg fast jobb på en vanlig butikk som Meny osv. Jeg vet at det er mange som jobber der deltids men er det mulig å få 80 eller 100% stilling? Også, er god kunnskap i norsk nødvendig? Siden jeg gikk på norskkurs i ett år bare.
Noe annet jeg har tenkt på er å prøve å søke jobb i nord Norge, siden der er det mindre folk som betyr mindre konkurranse kanskje?

Dersom det er du som har skrevet dette innlegget, vil jeg påstå at du har mer enn nok norsk-kunnskaper til å få deg fast jobb i butikk. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Å få seg fast jobb i Oslo uten utdanning og norske referanser kan du glemme. 

Anonymkode: 1374f...14a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å få seg fast jobb i Oslo uten utdanning og norske referanser kan du glemme. 

Anonymkode: 1374f...14a

Les hele teksten. Jeg tok helsefag på vgs og jeg tror ikke at videre utdanning er nødvendig for jobb på butikk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke anbefale ts å ta seg jobb i butikk. Folk vil bare se ned på deg og behandle deg som en dørmatte. 

Anonymkode: c28b6...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Butikkjobber i Oslo har gjerne 200- 500 søkere, det er ekstremt vanskelig å få jobb. Å få seg ufaglært jobb i Norge begynner å bli generelt vanskeligere, men det er noen fylker som har lavere arbeidsledighet enn andre. 

Tror det vil være enklere å få jobb nord i Norge, da nordmenn ikke bruker være så villige til å flytte dit

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke anbefale ts å ta seg jobb i butikk. Folk vil bare se ned på deg og behandle deg som en dørmatte. 

Anonymkode: c28b6...1e2

Om det er for en periode for å sikre seg andre jobber kan det fortsatt være et bra alternativ. 

Anonymkode: 61fa8...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fått erfare at det er vanskelig å få ufaglærte jobber i de største byene nå, men alt er jo mulig selvsagt. Men et tips er å se til de små utkantkommunene, ikke nødvendigvis bare i Nord-Norge, men over hele landet. 

Anonymkode: cb3a1...6dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...