AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Min kjære, gamle frøken ble bitt av en katt denne uken, på innsiden av det ene forbeinet. Dette oppdaget jeg ikke før fredags kveld, og dro til dyrlegen lørdags morgen. Nå skal hun få antibiotika i 14 dager. Først sa han at hun må holdes inne med krage i 2 dager. På tampen av besøket sa han 2-3 dager. Jeg luftet hun to ganger med bånd i går, men hun maser hele tiden om å få gå ut. Skraper på dører og vinduer. Stakkars Kan jeg slippe henne ut i kveld? Anonymkode: 24973...fe6
exictence Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 (endret) Vet at det er vanskelig å holde inne en katt som vil ut. Dagene kan virke så laaaaange når du må holde den inne. Men etterpå er det glemt. Du bør absolutt holde den inne i hvert fall til i morgen. Jeg hadde gjort det på mandag og. Du har allerede gjort det over en dag. Det går fint. Katten blir så glad når den får komme ut igjen, og da er det glemt. Hvis du slipper den ut tidlig og såret ikke har rukket å bli noe helet, kan hun lett komme borti noe som skraper bittsåret opp igjen og det kan bli skittent og komme bakterier i det. Da kan du risikere å måtte til dyrlegen igjen, og at det ender med at du må holde katten enda lengre inne. Hold katten inne i 2 dager til. Det er bedre. 2 - 3 dager er jo egentlig ingenting. God bedring med henne. Endret 9. april 2017 av exictence 3
FluffyJuggernaut Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 (endret) Jeg ville ikke gjort det. Har selv vært igjennom det samme og masingen kan gjøre at man vil rive av seg håret. Men slipper du henne ut kan hun skade seg på nytt eller få betennelse i såret og det er uten krage. Med kragen (som helst bør være på) så kan hun rive eller slikke opp såret. Hun kan også sette seg fast, hun har ikke ordentlig syn og navigasjon med kragen, så hun kan lettere skade seg. For med kragen er hun ett lett offer for biler og andre dyr eller mennesker som ønsker å skade henne. Det som hjalp hjemme hos oss var bestikkelser. God (katte)mat, masse lek, masse kos og oppmerksomhet. Men det kommer til å være slitsomt for dere begge. Endret 9. april 2017 av Elliespelli 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Nei. Hun skal holdes inne. La henne mase. Bedre det enn at hun blir dårlig og kanskje må avlives på sikt fordi eieren ikke takler litt majuing og masing fra katten. Anonymkode: 4793c...313 7
Suppetuppe Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 Hold henne inne. Bare ignorer at hun maser, evt. Lek med henne og prøvd å holde henne opptatt/slit henne ut så hun sovner😄 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 NEI! Du våger ikke å behandle katten din som møkk ved å risikere helsen dens enda mere enn hva du allerede har gjort. Hva f er det med katteeiere?? Anonymkode: 810b3...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI! Du våger ikke å behandle katten din som møkk ved å risikere helsen dens enda mere enn hva du allerede har gjort. Hva f er det med katteeiere?? Anonymkode: 810b3...dcf Nå får du roe deg ned Anonymkode: 807ab...a86 9
Forundret.. Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Huff, misunner deg ikke dette. Var igjenom lignende med en gammel hankatt vi har. Han er vanligvis ute stortsett, kun innom for mat vann og litt kos. Vi klarte å holde ham inne nesten en uke men han er i ettertid blitt en problemkatt. Han har begynt å tisse inne. Jeg har flere ganger lurt på om at siden vi ikke hørte på ham den uken når han ville ut så har han bare gitt oss opp og tisser heller inne fremfor å si fra at han vil ut, ikke bruker han kassene heller. Lykke til ts.
FluffyJuggernaut Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 (endret) 10 minutter siden, Forundret.. skrev: Huff, misunner deg ikke dette. Var igjenom lignende med en gammel hankatt vi har. Han er vanligvis ute stortsett, kun innom for mat vann og litt kos. Vi klarte å holde ham inne nesten en uke men han er i ettertid blitt en problemkatt. Han har begynt å tisse inne. Jeg har flere ganger lurt på om at siden vi ikke hørte på ham den uken når han ville ut så har han bare gitt oss opp og tisser heller inne fremfor å si fra at han vil ut, ikke bruker han kassene heller. Lykke til ts. Har dere vært hos dyrlegen? Når en katt plutselig blir urenslig er det ett tegn på at katten er syk. Veldig ofte er kastrerte hannkatter plaget med urinveisinfeksjon. Endret 9. april 2017 av Elliespelli 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får du roe deg ned Anonymkode: 807ab...a86 Det er det siste en skal gjøre I slike situasjoner! TS og likesinnede har å skjerpe sansene, bruke skolten og hjertet bitte litte granne! De verste, mest uansvarlige dyreeiere er nettopp katteeiere. Helt sykt hva folk gjør med kattene sine. Ingen ved sine fulle fem er så egoistisk at man en av gang vurderer å sende katten ut som I dette tilfellet. Anonymkode: 810b3...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det siste en skal gjøre I slike situasjoner! TS og likesinnede har å skjerpe sansene, bruke skolten og hjertet bitte litte granne! De verste, mest uansvarlige dyreeiere er nettopp katteeiere. Helt sykt hva folk gjør med kattene sine. Ingen ved sine fulle fem er så egoistisk at man en av gang vurderer å sende katten ut som I dette tilfellet. Anonymkode: 810b3...dcf Det er ingen som tar en person seriøst hvis de bare kjefter, så det der virker bare mot sin hensikt (altså at ingen gidder å ta seg bryet med å ta deg seriøst) Anonymkode: 807ab...a86 4
Forundret.. Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 52 minutter siden, Elliespelli skrev: Har dere vært hos dyrlegen? Når en katt plutselig blir urenslig er det ett tegn på at katten er syk. Veldig ofte er kastrerte hannkatter plaget med urinveisinfeksjon. Ja. Er ikke syk bare gammel. Før vi måtte holde ham inne den uka så meldte han fra når det var noe og han fikk alltid rask respons fra oss, men da drev han på å maste og maste hele døgnet i den uka uten at vi slapp han ut, etter det bare sluttet han å gi beskjed. Eneste han maser om hvis det er noe nå i ettertid er om jeg er for treg med serveringen.
Tvist Skrevet 9. april 2017 #13 Skrevet 9. april 2017 53 minutter siden, Forundret.. skrev: Ja. Er ikke syk bare gammel. Før vi måtte holde ham inne den uka så meldte han fra når det var noe og han fikk alltid rask respons fra oss, men da drev han på å maste og maste hele døgnet i den uka uten at vi slapp han ut, etter det bare sluttet han å gi beskjed. Eneste han maser om hvis det er noe nå i ettertid er om jeg er for treg med serveringen. Kanskje katteluke kan hjelpe? Så kan han bare gå ut, slipper å gi beskjed. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #14 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, exictence skrev: Vet at det er vanskelig å holde inne en katt som vil ut. Dagene kan virke så laaaaange når du må holde den inne. Men etterpå er det glemt. Du bør absolutt holde den inne i hvert fall til i morgen. Jeg hadde gjort det på mandag og. Du har allerede gjort det over en dag. Det går fint. Katten blir så glad når den får komme ut igjen, og da er det glemt. Hvis du slipper den ut tidlig og såret ikke har rukket å bli noe helet, kan hun lett komme borti noe som skraper bittsåret opp igjen og det kan bli skittent og komme baketerier i det. Da kan du risikere å måtte til dyrlegen igjen, og at det ender med at du må holde katten enda lengre inne. Hold katten inne i 2 dager til. Det er bedre. 2 - 3 dager er jo egentlig ingenting. God bedring med henne. Takk for svar! Jeg ble usikker siden han først sa 2 dager, og etterpå 2-3. Da tenkte jeg kanskje det holdt med 2 dager. Hun hadde klart å få av seg kragen nå på morgenkvisten, og vasket såret, så da får jeg i hvertfall vente til i morgen.. Anonymkode: 24973...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #15 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, Elliespelli skrev: Jeg ville ikke gjort det. Har selv vært igjennom det samme og masingen kan gjøre at man vil rive av seg håret. Men slipper du henne ut kan hun skade seg på nytt eller få betennelse i såret og det er uten krage. Med kragen (som helst bør være på) så kan hun rive eller slikke opp såret. Hun kan også sette seg fast, hun har ikke ordentlig syn og navigasjon med kragen, så hun kan lettere skade seg. For med kragen er hun ett lett offer for biler og andre dyr eller mennesker som ønsker å skade henne. Det som hjalp hjemme hos oss var bestikkelser. God (katte)mat, masse lek, masse kos og oppmerksomhet. Men det kommer til å være slitsomt for dere begge. Takk! Ja, hun trenger, og får, ekstra mye oppmerksomhet. Hun er ikke en spesielt leken katt denne gamle frøkna, men hun fikk litt fersk trosk i går kveld. Godt fornøyd med det. Anonymkode: 24973...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #16 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI! Du våger ikke å behandle katten din som møkk ved å risikere helsen dens enda mere enn hva du allerede har gjort. Hva f er det med katteeiere?? Anonymkode: 810b3...dcf Hjelpes. Hun fylte nettopp 16 år, bodd hos meg alle årene, og dette er første gang jeg har hatt hun med til dyrlegen på grunn av (synlig) sykdom. Så jeg vil påstå at hun har levd et langt, friskt og lykkelig liv, også takket være meg Anonymkode: 24973...fe6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå