Gå til innhold

Våkne med puls på over 200

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så skjedde det igjen. Våkner av at hjertet gikk amok. Nå var pulsen litt over 200 og holdt seg der i ca 3 minutter. Dette har skjedd før også. Da varierer pulsen fra 160 - 210 ca og varer fra mellom 1 minutt - 10 minutter.

Har ikke vondt i brystet når det skjer, men får veldig press i hodet og kjeven. Blir også litt svimmel og noen ganger kvalm. 

Har ofte hjertebank i form av at jeg kjenner ekstraslag gjennom dagen. Har merket at disse ekstraslagene ofte kommer i forbindelse med at jeg vrir på venstre skulder/skulderblad (tics, har tourettes). Kan disse bevegelsene irritere noe som får hjertet til å hoppe over slag/galoppere? Noen ganger skjer det bare jeg trekker pusten dypt. 

Har vært hos legen flere ganger. 1 gangen tok de EKG hos fastlegen. Så normalt ut. Så fikk jeg 24 timere EKG. Alt bra sa de. Men selvfølgelig oppførte hjertet seg eksemplarisk under EKG. Har klaget over dette til fastlegen igjen og skal nå få 3 dagers EKG. 

Er plaget med angst så legene tror det bare er angst. Men det tror jeg ikke da jeg har hatt angst i over 10 år, men dette med hjertet har vart i 3 år.  Merker også noen ganger at det stikker i midten av brystet og oppover. Er selvfølgelig super observant på hjertet pga dette så det gjør det vel bare verre. Det rare er at 90% av gangene det skjer så ligger jeg. Skjer kanskje 1-2 ganger i måneden. 

Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 59ee8...09d

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1098315-v%C3%A5kne-med-puls-p%C3%A5-over-200/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Er det ikke 24 timer de pleier å måle? Dessuten sier TS at det skjer bare stort sett  når hun ligger. Da tviler jeg på at det er høyt blodtrykk. 

Endret av OPIgirl
AnonymBruker

Har hatt det samme, hadde alltid normalt blodtrykk hos lege. Lå  på sykehuset for noe annet i 2 uker der alt som kan måles ble kontinuerlig målt. Plutselig våknet jeg av at det var oppstandelse på rommet mitt og da var det på grunn av trykket var så høyt. 

Anonymkode: f7802...4a8

AnonymBruker

Ekstraslagene kan vel strengt tatt komme av angst, men skal godt gjøres at resten skyldes angst. Da må du få rimelig heftig angstanfall i søvne liksom..Ingen gode råd, men ta langtidsmålingen med ekg. 

Anonymkode: b3951...642

Annonse

AnonymBruker

Jeg har veldig lavt blodtrykk, men opplever det samme. Har ofte dobbeltslag eller hjertet som plutselig dunker på en merkelig måte i løpet av dagen (da kjenner jeg et slags sug i kroppen og bli litt sånn kaldkvalm aktig). Ofte når jeg våkner, spesielt om jeg har sovnet på dagen går hjertet mitt amokk. Ligger på rundt samme slag som deg TS de gangene jeg har målt. 

Aldri blitt påvist noe galt med meg heller og har egentlig bare fått høre at noen ganger så kan hjertet slå litt rart uten at det trenger å være noe. Det med at jeg våkner med så høy puls forklarte de med at kroppen min fikk en flight or fright respons i søvne, gjerne om jeg sovnet uten å prøve å sove. Jeg får det jo som oftest ikke etter å ha sovet gjennom natten. 

Anonymkode: 18c3f...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...