Gjest Den Lille Heksa Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Har lest noen krimbøker oppigjennom, men ikke mange. Opplever at jeg blir ganske lei av genren etter hvert, men er likevel interessert i å lese det, så jeg ønsker å finne noe jeg syns er bra. Har lest Nygårdshaug før, og Anne Holt, men husker ikke at bøkene gjorde særlig inntrykk på meg...har prøvd Agatha Christie og det gikk ikke. Også John Dickson Carr som skal være så bra, men det funket ikke for meg. Men jeg likte godt Millennium-bøkene til Stieg Larsson, og mener disse bøkene hadde noe "ekstra" i tillegg til at det er krim? Eller det er kanskje bare min oppfatning. Er det noe som skiller dem fra "vanlig" krim, og fins det sub-genrer innen krim? Likte også filmatiseringen av "Hodejegerne" til Jo Nesbø på grunn av humoren og galskapen og lurer på om bøkene er like bra. Hva leser dere, og hvorfor, og hva skal dere lese i påsken?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Likte godt boka "De gales øy " av Dennis Lehane. Piken på toget (har glemt forfatteren i farten ) var veldig god! Alle av Mo Hayder likte jeg. Og akkurat begynt på Kvinnen i buret av Jussi Adler -Olsen. Virker lovende 😊 Anonymkode: 807cf...e64
JackIost Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Likte godt boka "De gales øy " av Dennis Lehane. Piken på toget (har glemt forfatteren i farten ) var veldig god! Alle av Mo Hayder likte jeg. Og akkurat begynt på Kvinnen i buret av Jussi Adler -Olsen. Virker lovende 😊 Anonymkode: 807cf...e64 Jussi Adler-Olsen er utrolig oppskrytt
Gjest Bell Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 (endret) Jeg er heller ikke særlig glad i krim. Liker lite av de mest populære seriene. Men! Nå har jeg nettopp lest Lille Linerle av Myriam H. Bjerkli. Det var den påskeaftenen gitt! Fantastisk bok! Ble sittende oppe til kl. 2 i natt for å lese den ferdig. Boken både skremte og underholdte meg på andre måter. Rett og slett en anbefaling til TS og alle andre som leser tråden 😌 Tom Egeland anbefalte den på GMN som årets påskekrim. En av de beste leseropplevelsene jeg har hatt til nå i år. Endret 9. april 2017 av Bell
Gjest Bell Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 (endret) Har du forresten prøvd å lese Lahlum, TS? Begynte på Menneskefluene nå. Virker veldig klassisk a la Agatha Christie, men med et snev av Lahlumsk finurlighet i bunn.. Jeg er ikke helt sikker på om den er for meg, men har lest en fjerdedel, og kjeder meg ikke. Tror det er noe med skrivestilen hans som holder meg underholdt. Liker bla.a personskildringene. Ellers: Girl on the train. Den var også bra synes jeg Endret 9. april 2017 av Bell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå