AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Hei! Jeg skal ta privatist eksamen i historie og religion om 2 uker, og jeg sliter egentlig utrolig mye ettersom jeg greier ikke å konsentrere meg i det hele tatt. Jeg tok de fagene som jeg syntes var enklest og som jeg har interesse for, men etter å ha lest i noen uker så er jeg fortsatt på side 50 i historie boken for jeg greier ikke å konsentrer meg, og etter noen sider så greier jeg ikke mere å begynner bare å gråte for jeg er redd jeg kommer til å feile, jeg lærere egentlig veldig fort men jeg har problemer med å lese. Er det noen som har erfaring om privatist eksamen i historie og religion? Og hva jeg egentlig burde kunne? Jeg kan bare ikke sitte å få flere gråte anfall daglig i 2 uker til for at jeg føler at dette går til helvete Anonymkode: afade...5c8
stan Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Hvis det er selve lesingen som er problemet, kanskje lydbøker kan fungere bedre?
bobleplast_ Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Anbefaler denne youtube-kanalen: I religion er det viktigste at du kan sammenligne og reflektere over de ulike religionene. Jeg tror ikke det er så mye detaljestyring, men det er viktig å vite hva religionene står for, posisjon i verden, tro osv. Historie vg2+vg3 er jo et toårsfag, så det er nok mer omfattende enn religion. Jeg vil tro nyere historie blir vektlagt mest, men man må nok kunne trekke linjer fra eldre historie og se det i sammenheng med nyere historie (f.eks. styreformer, ideologier osv). Du har vel visst om privatist-eksamen i over to måneder allerede? Dumt å utsette lesingen SÅ mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå