AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Hei! Jeg veier 79 kg og er 167 høy. Skal ned i vekt. Lifesum sier at jeg bør spise 1438 kcal om dagen og da ha et vekttap på 0.7 i uken. Noen med erfaringer som vet om det høresnogenlunde ok ut? Anonymkode: 651cb...728
Persephone Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Jeg har brukt LifeSum nå siden sommeren. Jeg vil anbefale deg å legge deg på et lavere vekttap i uken. Det vil være lettere å opprettholde. Jeg la meg på 0.4 kilo nedgang og veide 79 kilo fordelt på 170 cm. Antall kcal du kan innta vil også bli lavere når du går nedover i vekt. Da jeg startet spiste jeg rundt 1800 kcal (tror jeg), og nå ligger jeg på 1606 kcal og veier 68 kilo. Hvis du går for hardt ut blir det bare værre etter hvert.
debattanten Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 KG vil snart gjøre en sensur da de ikke tillater diskusjoner om inntak av under 1500 kalorier. Nordiske helsemyndigheter anbefaler ikke under 1500 kalorier daglig for et voksent menneske da det vil føre til underernæring og mangel på viktige næringsstoffer. Bruk en BMR kalkulator TS og kom tilbake med hvilket resultat du får der. Slik som DENNE Jeg vil tro Lifesum tar litt feil, i hvert fall om vi snakker forsvarlig vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 10 minutter siden, debattanten skrev: KG vil snart gjøre en sensur da de ikke tillater diskusjoner om inntak av under 1500 kalorier. Nordiske helsemyndigheter anbefaler ikke under 1500 kalorier daglig for et voksent menneske da det vil føre til underernæring og mangel på viktige næringsstoffer. Bruk en BMR kalkulator TS og kom tilbake med hvilket resultat du får der. Slik som DENNE Jeg vil tro Lifesum tar litt feil, i hvert fall om vi snakker forsvarlig vektnedgang. Hva i all verden er det for en generell regel? Den må være bassert på høye mennesker da. Jeg er 158 cm. Og veier 53 kg når jeg ikke er gravid ( altså helt sunn of fin bmi) skulle jeg spist 1500 kal i døgnet ville jeg lagt på meg... Anonymkode: d4b5c...cf8 2
debattanten Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er det for en generell regel? Den må være bassert på høye mennesker da. Jeg er 158 cm. Og veier 53 kg når jeg ikke er gravid ( altså helt sunn of fin bmi) skulle jeg spist 1500 kal i døgnet ville jeg lagt på meg... Anonymkode: d4b5c...cf8 Hvor gammel er du og hvor aktiv er du utover å sove i sengen da? Tviler på at du kan spise under 1500 kalorier. En kvinne på 25 år med din vekt og høyde med minimalt med aktivitet. Sittestillende jobb og sofaen på kvelden trenger ca 1600 kalorier for å holde vekten. Regelen er noe moderatorene har kommet frem til, flere tråder som blir moderert om dagen pga det. Endret 9. april 2017 av debattanten 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 9 minutter siden, debattanten skrev: Hvor gammel er du og hvor aktiv er du utover å sove i sengen da? Tviler på at du kan spise under 1500 kalorier. En kvinne på 25 år med din vekt og høyde med minimalt med aktivitet. Sittestillende jobb og sofaen på kvelden trenger ca 1600 kalorier for å holde vekten. Regelen er noe moderatorene har kommet frem til, flere tråder som blir moderert om dagen pga det. Jeg er 31 og litt aktiv. I følge fenne kalkulatoren skal jeg da spise 2272 kal for å holde vekten stabil http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/kalorikalkulator-1449751.ece Anonymkode: d4b5c...cf8 1
Pringle Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 31 og litt aktiv. I følge fenne kalkulatoren skal jeg da spise 2272 kal for å holde vekten stabil http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/kalorikalkulator-1449751.ece Anonymkode: d4b5c...cf8 Aktivitetsnivå er vanskelig å bedømme på den måten. Det mest pålitelige er å logge matinntak og kroppsvekt over en lengre periode og analysere de dataene. "Stillesittende arbeid med litt bevegelse, men lite aktivitet på fritiden" er ikke lett å skille fra "Stillesittende arbeid med lite eller ingen aktivitet på fritiden", men den ene innstillingen gir meg 1864 kalorier som jeg vil holde vekta med, mens den andre innstillingen gir meg 2197 kalorier, noe som ville fått meg til å legge på meg halvannen kilo i måneden. Og selv om jeg bruker "detaljert" innstilling får jeg for mange kalorier. Til gjengjeld foreslår den altfor lavt kaloriinntak om man skal ned i vekt. Jeg råder deg til å ikke bruke den kalkulatoren, og isteden bruke den på trening.no.
Raven Emerald Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Tråden stenges for brudd på retningslinjene for forumet. - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187) Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg