AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Syns de begynner tidligere og tidligere for hvert år som går. Nå er de i full fart, 3 kvelden på rad, rett utenfor her med 3 store russebusser med hvert sitt enorme lydanlegg. Drikking og skriking innimellom forsøkene på å kvele høyttalerene Trodde det var slik at de ikke fikk lov å starte før en viss dato hvor det da skulle være russedåp, sånn typ 1. Mai eller noe. Tror ikke jeg orker 1,5 mnd med russefeiring altså :/ Anonymkode: 5ca96...5ab 1
stan Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Det pleide å være fra 1.mai til 17. mai. Men siden noen trenger litt lenger tid på å tømme hjernen før eksamen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Ja da var det som jeg antok da...at den egentlig skal vare et par ukers tid i fjor startet de ca 15. April, året før der startet de enda litt senere I år startet de altså natt til torsdag, dvs 6. April. Kan man sende inn en klage til skolen de kommer fra? Det er samme skolens tomt de står på når de bråker sånn også Hadde det enda vært ei uke eller to i mai så hadde jeg holdt ut, men legg på 4 uker til så blir det ganske uutholdelig Anonymkode: 5ca96...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 De begynner tidligere og tidligere. Hadde ikke like lang russetid når jeg var russ nei. De må gjerne være russ, men de kan ikke forvente at de skal få herje på i over 1 mnd og holde resten av Norge våkne om nettene. Anonymkode: 1111f...db1 3
boblevann Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Når jeg var russ for noen år siden var det 20/4 - 17/5 for oss men vet at andre skoler startet 1/4 og andre 1/5. Så det varierer veldig! Du har tydeligvis vært uheldig. Husk at du har lov å ringe politiet om de er plagsomme!! Å være russ er intet fripass for hverken loven eller vanlig folkeskikk. 2
gobbledigook Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Russedåpen vår i fjor var 28 april, men ja - enkelte kan tyvstarte litt. Også er det jo russearrangement gjennom hele 3. klasse...
Spiteful Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 (endret) Russedåpen på min skole er 1 Mai. Var Kick Off og Russeball i Januar. Revy i Mars. Ellers har det vært sånne små dekkslipp og kroer arrangert av russebussene som startet i høst. 21 April så er det Landstreffet på Fredriksten det skal være fest. Det kommer nok litt av på hvor tidlig det begynner ut fra de forskjellige byene. Her jeg bor har to av byene så og blitt slått sammen, så begge byene har alt likt. Endret 8. april 2017 av Spiteful
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 41 minutter siden, boblevann skrev: Når jeg var russ for noen år siden var det 20/4 - 17/5 for oss men vet at andre skoler startet 1/4 og andre 1/5. Så det varierer veldig! Du har tydeligvis vært uheldig. Husk at du har lov å ringe politiet om de er plagsomme!! Å være russ er intet fripass for hverken loven eller vanlig folkeskikk. Oi da Har ringt politiet flere ganger tidligere når de har holdt på til langt over midnatt. Visstnok flere rundt på området her som har gjort det samme de gangene, for de ble fratatt en del lydutstyr, høyttalere eller noe som de har stående utenfor bussene, flere ganger (men de skaffer seg bare nytt...skulle tro de hadde et lager) Foreløpig har jeg ikke ringt politiet i år, men jeg tenkte kanskje på å sende en Mail til skolen slik at de kanskje kunne ta litt tak i problemet de også. En ting er om de fester på fredag og lørdag, men i ukedagene er det ikke kult. Anonymkode: 5ca96...5ab
Djungelvrål Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Man skulle jo tro det var en enorm bragd de hadde utført når de syns de må feire i 2 måneder til ende fordi de har gått videregående skole.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Boomonster skrev: Man skulle jo tro det var en enorm bragd de hadde utført når de syns de må feire i 2 måneder til ende fordi de har gått videregående skole. Ja jeg forstår ikke helt dette. Enda mindre den enorme pengebruken. Her er det altså 3 busser. Ikke vanlige busser, men store dobbeltdekkere med profesjonelt graffiti/motiver og heidundrende anlegg i tillegg til diverse lydanlegg de har utenfor bussen når de skal stå der en stund. Og alle tre bussene har selvfølgelig egne sjåfører. Det må jo koste enormt mye. Og når jeg ser bussene stoppe så er det ikke så voldsomt mange som kommer ut av bussene. Nå skal det sies at sikkert ikke alle er med hver gang, men det er jo ca 7-10 stk pr buss. Resten av de som er med på festingen kommer gjerne gående eller i privatbiler Anonymkode: 5ca96...5ab
Djungelvrål Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg forstår ikke helt dette. Enda mindre den enorme pengebruken. Her er det altså 3 busser. Ikke vanlige busser, men store dobbeltdekkere med profesjonelt graffiti/motiver og heidundrende anlegg i tillegg til diverse lydanlegg de har utenfor bussen når de skal stå der en stund. Og alle tre bussene har selvfølgelig egne sjåfører. Det må jo koste enormt mye. Og når jeg ser bussene stoppe så er det ikke så voldsomt mange som kommer ut av bussene. Nå skal det sies at sikkert ikke alle er med hver gang, men det er jo ca 7-10 stk pr buss. Resten av de som er med på festingen kommer gjerne gående eller i privatbiler Anonymkode: 5ca96...5ab De har rike fedre som har nok penger til å øse ut på en lættis 2 mnd feiring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå