AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Del Skrevet 8. april 2017 Har bodd i kollektiv med andre siden jeg flyttet hjemmefra for å studere. Når jeg er ferdig å studere om et års tid vurderer jeg å flytte tilbake til hjembyen, noe som kommer til å innebære å bo alene. Dere andre som bor alene, hvordan er det? Er redd for at jeg skal bli ensom. Det begynner å bli en stund siden jeg bodde i hjembyen, og har ikke mange venner der lengre (håper jo å få det, men vet jo at det kan være vanskelig å bli venn med folk på jobben, sånn privat). Kommer jo til å ha familien i nærheten, men er likevel litt redd for at jeg kommer til å synes det er kjipt å være alene om kveldene og i helgene. Klarer meg egentlig veldig godt i eget selskap, og gleder meg til å kunne ha badet når jeg trenger det, ingen andre enn meg selv kommer til å rote osv. Gleder meg til å få mitt eget sted Men ja, spørsmålet er om det kommer til å bli kjipt? Vet jo at det er individuelt, men vil gjerne høre deres opplevelser med det Anonymkode: ea8f1...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Del Skrevet 8. april 2017 K J E D E L I G Anonymkode: 6823c...f6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Del Skrevet 8. april 2017 Veldig deilig! Anonymkode: 3068a...2d3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 8. april 2017 #4 Del Skrevet 8. april 2017 Fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Del Skrevet 8. april 2017 Fordeler og bakdeler med alt, man blir vant til det. Etter studier bor jeg nå alene i leilighet og har gjort det lenge (før jeg flyttet for meg selv under studier så bodde jeg hjemme med foreldre og så i kollektiv en stund, militæret imellom, der man også delte rom), så det var jo litt rart i begynnelsen. Fordelen er at man slipper å vente på badet om morgenen, man kan lage mat når man ønsker det, og det er ingen som tar noe fra deg i kjøleskapet . Man trenger heller ikke å tenke på stilletid i forhold til andre man bor med (men man må selvsagt ta hensyn hvis man bor i leilighet med folk i tilstøtende leiligheter uansett da), man kan gå på dass når som helst uten å måtte ta på seg klær Deilig å kunne komme hjem etter jobb og ikke tenke på andre. Ingen andre som roter, det er kun eget søppel å rydde opp i. Men det er jo som regel dyrere å bo alene. Man betaler jo for hele arealet man bor i selv, kan ikke lenger høste godt av stordriftsfordeler som at man spleiser på fellesutgifter som strøm, internett, TV osv. og evt. på mat om man tidligere har laget middag sammen. Man må forsøke å planlegge matinnkjøp litt bedre siden mat raskt blir liggende. Stor fryser er alfa omega slik at man kan fryse ned det man ser er i ferd med å gå ut på dato Og selv om man bare rydder etter seg selv, så må man også vaske hele leiligheten selv, kan ikke fordele oppgavene med vaskelister lenger. Kan også bli litt kjedelig om man ikke er flink til å finne på ting selv, men det kan løses med å oppsøke aktiviteter utenfor leiligheten selv. Man MÅ ikke bo sammen for å kunne ha et bra sosialt liv. Anonymkode: 8d72a...d28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Del Skrevet 9. april 2017 Det er så digg. Kan styre som man vil Jeg har bodd alene i 9 år. Helt amazing. Slipper utro drittmenn og. Anonymkode: eb313...64c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg synes det er ensomt. (og dyrt). Anonymkode: bea6c...fbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Del Skrevet 9. april 2017 Å bo alene er ok, men har du som voksen bodd alene sammenhengende i mer enn 5 år blir du rar og sær. Og vil med årene bare bli vanskeligere og vanskeligere å ha med å gjøre. Så pass opp, før du synker inn i din egen lille boble. Anonymkode: 6fd34...e5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #9 Del Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å bo alene er ok, men har du som voksen bodd alene sammenhengende i mer enn 5 år blir du rar og sær. Og vil med årene bare bli vanskeligere og vanskeligere å ha med å gjøre. Så pass opp, før du synker inn i din egen lille boble. Anonymkode: 6fd34...e5d Hvorfor sier du det? Er jo bedre å bo alene enn å bo med en mann som konstant er utro? Jeg har et heftig sosialt liv, så jeg er tydeligvis ikke sett på som rar og sær Dessuten vet jeg om flere som har samboer som er rare. Anonymkode: eb313...64c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #10 Del Skrevet 9. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bo alene er ok, men har du som voksen bodd alene sammenhengende i mer enn 5 år blir du rar og sær. Og vil med årene bare bli vanskeligere og vanskeligere å ha med å gjøre. Så pass opp, før du synker inn i din egen lille boble. Anonymkode: 6fd34...e5d Okay? Har du noe bevis for dette Anonymkode: bea6c...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #11 Del Skrevet 9. april 2017 Stortrives alene, men nå har jeg vært samboer flere gg også da, og er nok eldre enn TS. Det er ikke bare rosenrødt å bo sammen med noen heller, vil nå jeg si. Deilig å disponere både tid og penger selv. Anonymkode: 68f99...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #12 Del Skrevet 9. april 2017 digger det! Anonymkode: e5c74...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #13 Del Skrevet 9. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stortrives alene, men nå har jeg vært samboer flere gg også da, og er nok eldre enn TS. Det er ikke bare rosenrødt å bo sammen med noen heller, vil nå jeg si. Deilig å disponere både tid og penger selv. Anonymkode: 68f99...6e0 Det er sant uansett hvem man bor med, men jeg ville heller faktisk bodt med noen (foreldre/kollektiv/samboer) enn alene. fordi jeg synes det er så fryktelig ensomt-så ensomt at jeg ble små deppa av å sitte hjemme alene foran tv etter jobb. Men vi alle er forskjellig Nå har jeg samboer, alt er ikke perfekt men jeg føler ikke så utrolig ensom Anonymkode: bea6c...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 9. april 2017 #14 Del Skrevet 9. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bo alene er ok, men har du som voksen bodd alene sammenhengende i mer enn 5 år blir du rar og sær. Og vil med årene bare bli vanskeligere og vanskeligere å ha med å gjøre. Så pass opp, før du synker inn i din egen lille boble. Anonymkode: 6fd34...e5d hmm, denne var ny. Jeg opplever oftere at folk er misunnelig på min selvstendighet. Men ts: jeg har bodd alene i mange år, og elsker det. Ei god venninne derimot, elsker kollektivlivet. Det at du er ferdig å studere, er ikke ensbetydende med at du må flytte for deg selv, det går helt fint å være voksen, utdannet, i full jobb og bo i kollektiv. Jeg kjenner flere som er rundt 30 år og bor i kollektiv fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #15 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg ELSKET å bo alene. Liker å ha ting på min måte, spise det jeg ville og likte meg best hvis jeg ikke hadde noen planer i helgen. Da kunne jeg stelle og dulle hele helgen. Anonymkode: 86465...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #16 Del Skrevet 9. april 2017 Det er i utgangspunktet ikke aktuelt å bo i kollektiv ettersom jeg skal bo på hjemstedet som er noen mil utenfor byen. Ikke så mange som vil bo der ute med mindre de er fra stedet selv eller ønsker å etablere seg etc. Vil heller ikke bo med fremmede. (kjenner som sagt ikke så mange her lengre). Anonymkode: ea8f1...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2017 #17 Del Skrevet 9. april 2017 Helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #18 Del Skrevet 9. april 2017 Nå bor jeg med mann og barn og hund, men jeg elsket å bo alene de årene jeg gjorde det. Det krever litt mer innsats å være sosial, men utrolig deilig å kunne styre akkurat som man vil. Anonymkode: 7dd3f...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #19 Del Skrevet 9. april 2017 Det er deilig! Aldri mer kollektiv Har bodd alene nå i snart 2 år. Det eneste er at det kan bli litt ensomt. Syns likevel det er greit å få bo for seg selv litt før man finner mann og blir samboer. Anonymkode: 6edac...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #20 Del Skrevet 10. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sant uansett hvem man bor med, men jeg ville heller faktisk bodt med noen (foreldre/kollektiv/samboer) enn alene. fordi jeg synes det er så fryktelig ensomt-så ensomt at jeg ble små deppa av å sitte hjemme alene foran tv etter jobb. Men vi alle er forskjellig Nå har jeg samboer, alt er ikke perfekt men jeg føler ikke så utrolig ensom Anonymkode: bea6c...fbc Hvorfor satt du alene hjemme foran tv'n etter jobb? Fordelen med å bo alene er jo at man ikke MÅ hjem til middag etter jobb osv, men kan treffe venner, dra på trening, drive hobbyer, være impulsiv! Blir så mye mer bundet til A4-liv og rutiner når man bor sammen med andre. Og her på KG +irl har jeg lært at veldig mange unge med samboer ser utrolig mye tv!!! De kaller det ikke tv da, og bøir fornærmet når jeg gjør det "Se på serier", heter det, eller "se på film". De har sett alle sesongene av Game of Thrones og Breaking Bad og ørten andre serier, men ser aaaaldri på tv.... Anonymkode: cb75b...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå