Gå til innhold

Leggetid hos 3-åringer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med 3-åringer. Når legger de seg? 

Har en nabo i leiligheta over meg, der er ungen (3 år) oppe så lenge den vil og ofte blir klokken over midnatt, noe som forstyrrer søvnen til mitt eget barn. 

Anonymkode: f07fd...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun legger seg mellom 18.30 og 19.00. Sovnet stortsett kjapt, men hvis hun har sovet på dagen ( sluttet egentlig i høst) drar det ut. Sovnet 20.00 i dag. Blir 3 i mai

Anonymkode: 46c11...27f

AnonymBruker
Skrevet

Fra 18.30 til 19.30 er mest vanlig vil jeg tro😊

Anonymkode: e7989...c40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger min mellom 19.00 og 19:30. 

Anonymkode: fb1f7...940

AnonymBruker
Skrevet

Mine på 2,5 og 4,5 legges i 19-19.30-tiden. Toåringen sovner som oftest med en gang hun blir lagt, fireåringen sovner mellom 20 og 21 en eller annen gang (og noen ganger enda litt senere også..) Men han er heldigvis helt rolig inne på rommet sitt selv om han er våken da. Ligger i senga og ser i bøker, leker med kosedyrene sine og sånt.

Anonymkode: 09338...1a2

Skrevet

Det vanligste i Norge er at de legger seg mellom 18 og 19, noen litt senere, særlig hvis de fortsatt sover på dagtid.  Dersom naboen din ikke går i barnehage og dermed ikke skal opp tidelig neste morgen, er det ikke noe direkte feil med å være oppe sent.  Det er helt opp til hva foreldrene orker og ønsker, så lenge barnet får i seg nok søvn.

• Liker 6
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Kara W skrev:

Det vanligste i Norge er at de legger seg mellom 18 og 19, noen litt senere, særlig hvis de fortsatt sover på dagtid.  Dersom naboen din ikke går i barnehage og dermed ikke skal opp tidelig neste morgen, er det ikke noe direkte feil med å være oppe sent.  Det er helt opp til hva foreldrene orker og ønsker, så lenge barnet får i seg nok søvn

Endret av Pøbelkråka
AnonymBruker
Skrevet

Vår 3-åring legger seg 19.30. Sover ikke på dagtid. Bruker vel opp mot 30 min på å sovne, inkludert lesing. 

Anonymkode: bea42...36f

Skrevet (endret)

Ca kl 20-20.30. Tror ikke du kan gjøre så mye med når andre velger å legge barna sine (og det viktigste er at de får nok søvn, ikke når de legger seg), men i borettslag skal det vanligvis være stille etter kl 23 i det minste.

Endret av Arkana
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår legger  seg ca 1930 til 2000. Skulle  helst  vært litt tidligere, men vi er sjeldent hjemme  før nærmere halv 6 grunnet jobb og kollektiv trafikk. Vi slutter  fire eller halv 5 så barnet hentes i barne hage  kvart  på 5 ca. Middag,  kvelds blir derfor  gjerne  1815. Så starter legge  rutinene rundt  kl 19. Så må barnet opp igjen rundt 0600 neste dag da vi må dra avgårde kl 07 for å rekke barnehage før jobb som begynner kl 08 eller 09. Om en av oss begynner  kl 09 så leverer vi i bhg rundt  kl 0815 .ellers 0715. 

Anonymkode: a39e4...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg mellom 19 og 1930. Først går lillesøster, så de to andre. Tuller de mye i forkant blir den ene holdt igjen i stua mens den andre legges i senga. Ellers vekker de lillesøster og holder hverandre våkne. (Tvillinger, blir tre år til høsten). 

Min menig er at små barn skal legges så tidlig at de våkner av seg selv uthvilte om  morgenen. Å vekke barn før de skal i barnehagen, når de er trøtte, sure og utilpass er ikke gøy for noen. 

Anonymkode: d5a45...47b

Gjest chiki
Skrevet

Har 3 barn på 1, snart 3 år og 6,5 år. De legger seg ca 1930-20. 

Kun han på 1 år som sover på dagen. Eldste bør egentlig legge seg først, da hun trenger mer søvn enn mellomste.

siden jeg jobber nattevakt trenger vi ikke vekke barna om morgenen siden de ikke blir levert før kl9 om morgenen. Så derfor trenger de ikke legge seg så tidlig. De er som regel våkne til halv8 

Skrevet

19-1930, sover ikke på dagen og må opp 06-0630 de fleste dager.

Skrevet

Da sønnen min var liten, var det leggetid klokka 19:30 i flere år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Bor i blokk og de i leiligheten over meg lever som om de bodde i enebolig. Vil og merke så er det østeuropeere, bråker døgnet rundt og barna er oppe til langt på natt (ja de går på skole og i barnehage), foreldra kjefter, hyler og skriker. 

Vi leter etter en annen plass å bo for dette orker vi ikke mere, barna er sure og får ikke nok søvn ettersom det aldri er stille! samme med oss voksne..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynner leggingen 18.30. Null slingringsmonn der i det daglige, men det har vært et par 17.mai, nyttårsaften og juleaften hvor vi har latt henne være litt lenger oppe. 

Anonymkode: 8fd89...ff3

Skrevet

Min 3-åring og 2-åring legger seg 2030/21. Babyen har ingen leggetid enda ;)

Gjest Axl Rose
Skrevet
På 8.4.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Dere med 3-åringer. Når legger de seg? 

Har en nabo i leiligheta over meg, der er ungen (3 år) oppe så lenge den vil og ofte blir klokken over midnatt, noe som forstyrrer søvnen til mitt eget barn. 

Over midnatt? En treåring? Går h*n ikke i barnehagen i hverdagene? 

AnonymBruker
Skrevet

3 åringen legger seg 19.00, 8 mnd legger seg kl 18. Vi har startet tidlig med rutiner:) 

Anonymkode: 8fd89...ff3

Skrevet

Hvordan greier dere å få barna til å sove så tidlig? min sovner ALDRI før 22.00 , ofte ikke før 23.00.  Har bedt bh om å kutte ut lur på dagtid, men det hjelper ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...