AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Er det et tegn i tiden..? Ensomhet altså. Syns jeg ser så mange slike tråder. Selv kan jeg ikke skjønne hva som gikk galt... Jeg har mann og 2 barn, ordnet liv på alle måter. Ungene har venner - og de er jo stadig på besøk. Selv har jeg og mannen ikke klart å få noe nettverk, etter 10 år i samme bygd. Naboen holder seg for seg selv, evt er sammen med familie. Ande vi kjenner holder seg med dem de kjente fra før. Føler det ikke er plass til oss. Vi bor lang unna familie på begge sider, i ei lita bygd. Så skjer det samme hver gang det er ferie og fri; vi får kjenne på hvor liten omgangskrets vi har. Savner gode venner og grille og kose oss sammen med, dra på tur i skogen og bare være sammen... Det virker som et uløselig problem... folk har liksom nok med sitt... Anonymkode: 4f2ba...543 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Kansje det skjer noe felles? Oppless åpent for mange? Anonymkode: 1c469...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Hvor omtrent bor dere da? Anonymkode: a59fa...564
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Vi bor i Akershus, ca 1 time fra hovedstaden. Anonymkode: 4f2ba...543
SesameStreet Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 (endret) Hva har du gjort for å løse problemet? Det må jobbes mer for å få seg venner i voksen alder, men det kan skje naturlig med f.eks venner fra barnehagen som gjør at man kobler med de voksne. Endret 8. april 2017 av SesameStreet 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det et tegn i tiden..? Ensomhet altså. Syns jeg ser så mange slike tråder. Selv kan jeg ikke skjønne hva som gikk galt... Jeg har mann og 2 barn, ordnet liv på alle måter. Ungene har venner - og de er jo stadig på besøk. Selv har jeg og mannen ikke klart å få noe nettverk, etter 10 år i samme bygd. Naboen holder seg for seg selv, evt er sammen med familie. Ande vi kjenner holder seg med dem de kjente fra før. Føler det ikke er plass til oss. Vi bor lang unna familie på begge sider, i ei lita bygd. Så skjer det samme hver gang det er ferie og fri; vi får kjenne på hvor liten omgangskrets vi har. Savner gode venner og grille og kose oss sammen med, dra på tur i skogen og bare være sammen... Det virker som et uløselig problem... folk har liksom nok med sitt... Anonymkode: 4f2ba...543 Vi har mer enn nok med vårt eget. Hverdagene er jo fulle: jobb, barnehage, etter barnehage, middag, kveldsstell, og slik går dagene. Blir jo aldri nok søvn...:-/ Helgene er hellige. Da ønsker jeg å være med familie eller alene. Av og til lager jeg en avtale med en venninne men ikke så ofte. De er slitne de også: jobb og barn. Noen er gift og andre har opplevd brudd og 50/50. Gifte eller ikke: de er alle like slitne. Alle vil ha litt alenetid for å lade batteriene og for å hente seg inn, Å være sosiale med "venner" bare for å hang out er for min del energitappenede. Da må det i såfall være en helt spesiell anledning med noe konkret som skal skje ellers blir det råkjedelig. Anonymkode: e77f1...814
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 Har du tatt initiativ? jeg hadde blitt med. Vi er med på alt. Men folk er så dårlig til å ta initativ. Så det blir lite, med mindre jeg spør. Og det gjør jeg jo en del. Men hadde vært koselig å bli spurt også. Anonymkode: d5f34...2d7
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Invitere naboer til grillfest i hagen? Få dere en hobby/aktivitet der dere kan møte likesinnede? Invtitere barn med foreldre til sammenkomst i forbindelse med fritidsaktivitet eller bare får å bli bedre kjent med både barn og voksne? Ellers så kjenner jeg til tidsklemma og mangel på overskudd til annet enn de nærmeste i hverdagen.
Tutta89 Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 Gjennom interesser og fritidsaktiviteter er det lett å komme i kontakt med andre, men det innebærer jo at dere gjevnlig er med på ting. Gjennom heste og hundesport har jeg feks fått mange nye venner, selv om vi har stor omgangskrets fra før er det kjekt å bli kjent med andre som brenner for det samme som en selv :-)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 På 9.4.2017 den 10.36, GoldenLioness skrev: Invitere naboer til grillfest i hagen? Få dere en hobby/aktivitet der dere kan møte likesinnede? Invtitere barn med foreldre til sammenkomst i forbindelse med fritidsaktivitet eller bare får å bli bedre kjent med både barn og voksne? Ellers så kjenner jeg til tidsklemma og mangel på overskudd til annet enn de nærmeste i hverdagen. Mange med barn mangler fullstendig overskudd...😳😔😞😒😐😶😦😯😑😟😖😣😤😲😳😧 Anonymkode: e77f1...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå