AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Noen som har vært inne og sett? Stemmer karakteren og kommentarene med ditt inntrykk av legen din? Jeg føler liksom at mitt inntrykk er helt annerledes enn de andre sitt, og lurer på hvorfor. Andre som har det sånn? Anonymkode: bd2a7...96e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Jeg har ikke lest om min lege, men jeg har lest om at flere leger har fått venner og familie til å skrive positive omtaler av seg... Anonymkode: ec739...a2a 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Min lege har både positive og negative omtaler. Men helhetlig er det det samme som går igjen som positivt og negativt og det stemmer. På godt og vondt. Anonymkode: 4abc1...b5d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest om min lege, men jeg har lest om at flere leger har fått venner og familie til å skrive positive omtaler av seg... Anonymkode: ec739...a2a Dette har jeg også inntrykk av. Min tidligere fastlege er helt forferdelig, men likevel er det en del av disse superpositive tilbakemenldingne som overhodet ikke stemmer overens om hvordan han er som fastlege... Anonymkode: 0343f...aff 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Om man er lik legen sin kommer man som regel bedre overens. Om man har opplagte og enkle problemer blir man oftere trodd og hjulpet enn med vanskeligere og vagere problemer. Pluss at det er få som gidder å skrive anmeldelse uansett hva de syns om legen Anonymkode: f532a...02a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 De fleste som er fornøyde med legen sin skriver ikke på legelisten. Jeg har aldri bedømt en lege på legelisten, og tar det meste av det som står der med en stor klype salt. Det som står der er ikke akkurat en sannhet. Anonymkode: ba63c...573
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest om min lege, men jeg har lest om at flere leger har fått venner og familie til å skrive positive omtaler av seg... Anonymkode: ec739...a2a Jaha? Hvor har du lest om dette da? Jeg har aldri møtt en lege som bryr seg en døyt om legelisten. Dersom de bryr seg om det kan de vel bare skrive det de vil der selv. Anonymkode: ba63c...573
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har vært inne og sett? Stemmer karakteren og kommentarene med ditt inntrykk av legen din? Jeg føler liksom at mitt inntrykk er helt annerledes enn de andre sitt, og lurer på hvorfor. Andre som har det sånn? Anonymkode: bd2a7...96e Smaken er som baken, den er delt og noen liker mora, andre foretrekker dattera. Altså, noen kan være strålende fornøyd med legen andre ikke tåler synet av. Så mye stemmer vurderinger av både leger på nett og innhold i tråder på kg. Anonymkode: dc019...460
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Min forrige fastlege fikk veldig gode tilbakemeldinger der på endel konkrete ting som jeg følte stemte på temaene som gikk igjen. En kollega ved samme kontor fikk veldig blandede tilbakemeldinger, og det synes jeg også stemte veldig og gav mening med hvordan jeg oppfattet henne(også praktiske ting som manglende tid/lang ventetid osv). Hun jeg byttet til når fastlegen min sluttet fikk superbra tilbakemeldinger, og jeg fikk tilsvarende privat anbefaling på samme person. Jeg har lagt inn både positive og ganske negative tilbakemeldinger - og jeg synes jo selvsagt det stemmer Anonymkode: 56bc1...644
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 Folk flest legger ikke inn kommentar om sin fastlege, unntagen de som er svært misfornøyd evt fornøyd.. og i det hele tatt.. litt spesiellt å gjøre det. Min fastlege er super, men har kun fått dårlige tilbakemld og to stjerner;) sier litt om klientellet som legger inn kommentar og klart kjemien har mye å si. Anonymkode: 5a4f5...a4d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Jeg har hatt en av disse superpopulære legene som troner høyt på listen, og det sier egentlig mye om hva folk bedømmer ut fra. Hun er en sånn som ser på deg med store øyne, sier ja, oi, stakkars deg og huff på de rette plassene, klapper deg på skulderen når det trengs, finner papir hvis du gråter en skvett og sier "er det noe mer?" når du har snakket. Det alle drømmer om og vil ha, fint og flott og fantastisk syns folk. Men faglig sett er det helt katastrofe. Jeg har kroniske sykdommer som aldri ble fulgt opp, til tross for flere forespørsler om å ta nødvendige blodprøver og andre målinger. Gjentatte ganger var jeg inne med symptomer på sykdom som ikke ble fulgt opp, stod utenfor kontoret etter timene og lurte på når i all verden hun skulle ta grep, etterlyste prøver som aldri ble tatt fordi alt skulle ses an litt til. Etter ett år fikk jeg omsider tatt nødvendige prøver og påvist en sykdom som kunne ha påbegynt behandling mye tidligere. Da byttet jeg til en lege med middels vurderinger på legelisten, og han er fantastisk. Følger opp, henviser, snakker skikkelig og hører faktisk hva jeg sier framfor å bare jatte med. Så den listen tar jeg med en spade salt. Og i likhet med en over her vet jeg om leger som har fått venner til å skive positive ting når alle andre omtaler har vært dårlige. Hvis en lege har 12 negative omtaler med en stjerne og så kommer det en superpositiv, lang omtale med 5 stjerner så skurrer det ett sted. Anonymkode: 9e2e6...fdb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en av disse superpopulære legene som troner høyt på listen, og det sier egentlig mye om hva folk bedømmer ut fra. Hun er en sånn som ser på deg med store øyne, sier ja, oi, stakkars deg og huff på de rette plassene, klapper deg på skulderen når det trengs, finner papir hvis du gråter en skvett og sier "er det noe mer?" når du har snakket. Det alle drømmer om og vil ha, fint og flott og fantastisk syns folk. Men faglig sett er det helt katastrofe. Jeg har kroniske sykdommer som aldri ble fulgt opp, til tross for flere forespørsler om å ta nødvendige blodprøver og andre målinger. Gjentatte ganger var jeg inne med symptomer på sykdom som ikke ble fulgt opp, stod utenfor kontoret etter timene og lurte på når i all verden hun skulle ta grep, etterlyste prøver som aldri ble tatt fordi alt skulle ses an litt til. Etter ett år fikk jeg omsider tatt nødvendige prøver og påvist en sykdom som kunne ha påbegynt behandling mye tidligere. Da byttet jeg til en lege med middels vurderinger på legelisten, og han er fantastisk. Følger opp, henviser, snakker skikkelig og hører faktisk hva jeg sier framfor å bare jatte med. Så den listen tar jeg med en spade salt. Og i likhet med en over her vet jeg om leger som har fått venner til å skive positive ting når alle andre omtaler har vært dårlige. Hvis en lege har 12 negative omtaler med en stjerne og så kommer det en superpositiv, lang omtale med 5 stjerner så skurrer det ett sted. Anonymkode: 9e2e6...fdb TS her. Litt komisk egentlig. Jeg spurte fordi jeg også har en sånn lege som har fått supre tilbakemeldinger, og han er omtrent slik som du beskriver. Ekstremt empatisk, tar seg god tid, og stryker pasienten med hårene. Men mitt inntrykk er at det skorter en del på faglig kompetanse (evt. vilje/evne til å bruke hodet sitt), pluss at han gjør en del (grove) slurvefeil. Skal ikke nevne eksempler, men det er flere, og ikke helt bagatellmessige heller. Jeg kan umulig tenke meg at jeg er den eneste som ser dette. Nesten sånn at jeg tenker at folk opplever han som så hyggelig at de rett og slett velger å ignorere disse sidene. Sitter dermed med et inntrykk av at legelisten muligens bare forteller "så mye", og ikke halve sannheten engang. Har vurdert å bytte lege flere ganger. Men så har jeg tenkt; hvis denne legen er "femstjerners", hvor ille blir vel ikke den legen jeg evt. bytter til. Er veldig i tvil. Håper liksom stadig at jeg skal få se den fantastiske legen som de andre beskriver. Er det bare jeg som forventer for mye? Anonymkode: bd2a7...96e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 Hadde byttet;)har du ikke sett den til nå, kommer du ikke til å se den heller. Kjemi har allt å si her! som sagt, er svært fornøyd med min tostjerners😂 Da har de vertfall hatt bein i nesa til å gjøre tidvis rette valg ift enkelte pasienter, og tørr å gi beskjed(og bli upopulær). Har selv byttet fra en femstjernes før, med dårlig kjemi, til min nåværende. Anonymkode: 5a4f5...a4d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 Var hos en spesialist som hadde lapper hvor han oppfordret pasientene til å skrive om ham på legelisten. Det morsomme er at alle de positive anmeldelsene av ham har samme ordlyd og tyder på at noen som ikke har norsk som morsmål har skrevet dem, legen er heller ikke norsk. Alle de andre anmeldelsene er negative og slik som jeg også opplevde ham. Anonymkode: 64e93...591 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en av disse superpopulære legene som troner høyt på listen, og det sier egentlig mye om hva folk bedømmer ut fra. Hun er en sånn som ser på deg med store øyne, sier ja, oi, stakkars deg og huff på de rette plassene, klapper deg på skulderen når det trengs, finner papir hvis du gråter en skvett og sier "er det noe mer?" når du har snakket. Det alle drømmer om og vil ha, fint og flott og fantastisk syns folk. Men faglig sett er det helt katastrofe. Jeg har kroniske sykdommer som aldri ble fulgt opp, til tross for flere forespørsler om å ta nødvendige blodprøver og andre målinger. Gjentatte ganger var jeg inne med symptomer på sykdom som ikke ble fulgt opp, stod utenfor kontoret etter timene og lurte på når i all verden hun skulle ta grep, etterlyste prøver som aldri ble tatt fordi alt skulle ses an litt til. Etter ett år fikk jeg omsider tatt nødvendige prøver og påvist en sykdom som kunne ha påbegynt behandling mye tidligere. Da byttet jeg til en lege med middels vurderinger på legelisten, og han er fantastisk. Følger opp, henviser, snakker skikkelig og hører faktisk hva jeg sier framfor å bare jatte med. Så den listen tar jeg med en spade salt. Og i likhet med en over her vet jeg om leger som har fått venner til å skive positive ting når alle andre omtaler har vært dårlige. Hvis en lege har 12 negative omtaler med en stjerne og så kommer det en superpositiv, lang omtale med 5 stjerner så skurrer det ett sted. Anonymkode: 9e2e6...fdb Og min fastlege har middels talt svært blandede kritikker. Helt sikkert fordi han er helt den motsatte typen enn din fastlege. Jeg er selv kroniker, og oppfølgingen i forhold til utredning (henviste videre uten å blunke etter at jeg hadde fortalt han om symptomer og mine mistanker i forhold til diagnose), sykemeldinger, NAV og arbeidsgiver har vært helt utrolig. Men - han har ikke et legekontor som er spekket med all ny teknologi, er generelt restriktiv i forhold til sykemeldinger og kan være rimelig ordknapp. Han nærmer seg pensjonsalder, og jeg gruer meg fælt til jeg må bytte fastlege. Anonymkode: 80dec...1ad
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #16 Skrevet 9. april 2017 Stemmer godt på min tidligere møkkalege. Han har fått masse kritikk dere fra flere som han helt sikkert klarer å bortforklare for seg selv. For å være en så dårlig lege, må man mangle evne til selvkritikk. Har ikke skrevet om han der selv. Men skjønner godt de som har skrevet om han. Anonymkode: 85e24...310 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå