Gå til innhold

Selskapsblære...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har absolutt ikke noe selskapsblære (at man ikke har behov for å gå på do noe særlig ofte). Jeg går på do annenhver time, noe som er plagsomt både på kino, ute, og på natta b.l.a.

Er det noen som vet om noe man kan gjøre med det? Jeg spurte legen og fikk beskjed om å "trene" blæra til å holde seg ved å gå og holde meg og drive med knipeøvelser i bekkenet, men jeg synes ikke dette har hjulpet noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg var til urolog med samme problem.

Du kan prøve å trene opp blæra selv, det fungerte for meg.

Det er normalt å gå på do ca hver tredje time.

Jeg fikk beskjed om å holde meg uansett, men ikke for lenge i gangen.

Start f.eks med et skjema du fyller ut,der du går på do etter faste klokkeslett, og det er veldig viktig at du da går på do til faste klokkeslett, for etterhvert vil blæra tilpasse seg tidspunktene.

Når du nå går på do annenhver time, hold deg en 15-30 min ekstra de første par ukene.

Og da må du holde deg uansett hvor trengt du er (om du da ikke har problemer med lekkasjer)

Slik fortsetter du gradvis å holde deg lengre og lengre, men øker bare litt av gangen, til du går på do ca med 2,5-3 timers mellomrom, eller til du ikke syns det er plagsomt lengre.

Fungerer ikke dette, bør du få en henvisning til urolog som kan hjelpe deg videre.

Skrevet

Kommer an på hvor mye jeg drikker, jeg drikker nok for lite, fordi deter så slitsomt å være tissetrengt. Det er ikke alltid man finner toalett der man er.

Er jeg ute på byen og drikker alkohol og vann, så er det ikke uvanlig at jeg må tisse 3 ganger i timen, hvert 20 minutt. Jeg klarer å holde meg lenger altså, men det er uvehagelig, for jeg MÅ virkelig tisse. Det renner rett gjennom virker det som. Hehe men mosjon får jeg ialleall med all den løpingen på toalettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...