Forever22 Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 hei! Jeg og min samboer har i 4 år hatt en katt som vi elsker over alt i verden. Ettersom vi driver med utredning pga ufrivillig barnløshet, så har den lille gutten vår nesten blitt som babyen vår. Jeg lurer helt enkelt på om det er noen måter vi som katteeigere kan se at katten våres trives? jeg har alltid lurt på om katten vår trives hjemme og føler seg trygg.. er det noen tegn katter gir til oss eigere??
skogsvandreren Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Sålenge dere er snille og gir den mat så trives alle dyr og føler seg trygge med dere og deres hjem 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 At den blir der den er og ikke finner seg et nytt hjem pleier å være en god indikasjon, iallefall om den er utekatt Anonymkode: e590f...cee
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Hvis den virker frisk og fornøyd,liker kos og mæler ofte,så tror jeg du kan føle deg tryggAnonymkode: ae108...25f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Om dere snakker til katten som kommer gående og den løfter halen, så betyr det at den er vennlig innstilt mot dere. Den vil også legge seg mer til rette når den sover, og dere vil merke at den slapper av. Stressa katter er mer knytt og legger seg ikke helt ut. Stressa katter vil også være på vakt med en gang dere er i nærheten Legg merke til hvordan katten ser ut når den ser på dere. Man kan på en måte se på blikket til en katt om den liker deg veldig godt, om man vet hvordan det ser ut, for å si det sånn. Selv om dere skulle ha en stressa katt, så kan også de være knyttet til eierne sine. Men da er det kanskje ikke så tydelig. Anonymkode: c4554...10e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Hvis den oppsøker dere frivillig, sover nesten hvor som helst, ikke løper og gjemmer seg så fort dere rører fjernkontrollen, spiser godt og generelt ikke ser stresset ut så vil jeg si at den har det fint Anonymkode: 83190...870
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den oppsøker dere frivillig, sover nesten hvor som helst, ikke løper og gjemmer seg så fort dere rører fjernkontrollen, spiser godt og generelt ikke ser stresset ut så vil jeg si at den har det fint Anonymkode: 83190...870 Litt OT, men vi har en katt som er slik. Og med en gang det er en litt høy lyd, vi reiser opp litt fort så fyker hu av sted! Ringer det, borte er a! Hu er så menneskesky. Kommer noen ganger for å bli strykt, men ikke kos. Kun til far i huset. Men det rare er at hun har jo ingen grunn til å være sånn. Bodd samme sted i 7-8 år, samme mennesker, rolige mennesker. Hva kan grunnen Være til at hun er stressa? Anonymkode: 9e82a...eec
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt OT, men vi har en katt som er slik. Og med en gang det er en litt høy lyd, vi reiser opp litt fort så fyker hu av sted! Ringer det, borte er a! Hu er så menneskesky. Kommer noen ganger for å bli strykt, men ikke kos. Kun til far i huset. Men det rare er at hun har jo ingen grunn til å være sånn. Bodd samme sted i 7-8 år, samme mennesker, rolige mennesker. Hva kan grunnen Være til at hun er stressa? Anonymkode: 9e82a...eec Har dere hatt den siden kattunge? Mulig den har fått dårlig/ utrygg sosialisering de første ukene og/ eller blitt tatt fra moren for tidlig. Katten liker å kose med far i huset? Mulig katten merker at han forstår kattespråket bedre enn resten av familien og føler seg tryggere på han. Om man ikke sosialiserer katten godt i begynnelsen av livet, men tvert imot har et stressende miljø så kan det påvirke katten resten av livet. Det er fortsatt mulig å få den til å bli trygg på de den kjenner mest, men den vil gjerne være usikker eller redd rundt fremmende. Trådens tema: Anonymkode: c4554...10e 1
Minya Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 I tillegg til den fantastiske plansjen over meg, vil jeg legge til at om katten ligger ved siden av deg, nesten helt oppi deg eller rett og slett PÅ deg samtidig som den vasker seg, da er katten trygg på deg. Ligger den og slapper av og ser på deg, blunker sakte og ser bort, så er det kattens måte å si at den elsker deg på. Det betyr i praksis "Jeg ser deg, jeg er komfortabel i ditt nærvær og jeg vil ikke endre denne situasjonen på noe vis" 1
Gjest puttee Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 29 minutter siden, Minya skrev: I tillegg til den fantastiske plansjen over meg, vil jeg legge til at om katten ligger ved siden av deg, nesten helt oppi deg eller rett og slett PÅ deg samtidig som den vasker seg, da er katten trygg på deg. Ligger den og slapper av og ser på deg, blunker sakte og ser bort, så er det kattens måte å si at den elsker deg på. Det betyr i praksis "Jeg ser deg, jeg er komfortabel i ditt nærvær og jeg vil ikke endre denne situasjonen på noe vis" Jeg har en katt som gjør dette, og ser ut til å trives hos meg. Men jeg lurer på hvorfor den går med ryggen opp ofte rundt meg? Samtidig kan den kose med beina mine. Jeg er ikke TS, men jeg spør deg siden du virker som en erfaren catlady :D
Minya Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 14 minutter siden, puttee skrev: Jeg har en katt som gjør dette, og ser ut til å trives hos meg. Men jeg lurer på hvorfor den går med ryggen opp ofte rundt meg? Samtidig kan den kose med beina mine. Jeg er ikke TS, men jeg spør deg siden du virker som en erfaren catlady :D At den på en måte løfter ryggen mens den ser relativt avslappet ut? Ørene opp, halen opp, gjerne med en liten krøll på tuppen? Se på plansjen over og kombiner "This is mine" med en ryggstrekk, så har du det. Noen katter strekker ryggen mer enn andre når de markerer sine eiendeler, du er en av dem, og den "kosingen" på beina dine er katten som markerer deg med "Min". Katter har duftkjertler under haken, langs kinnene og bak ørene, samt langsmed hele siden på kroppen.
Gjest puttee Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 17 minutter siden, Minya skrev: At den på en måte løfter ryggen mens den ser relativt avslappet ut? Ørene opp, halen opp, gjerne med en liten krøll på tuppen? Se på plansjen over og kombiner "This is mine" med en ryggstrekk, så har du det. Noen katter strekker ryggen mer enn andre når de markerer sine eiendeler, du er en av dem, og den "kosingen" på beina dine er katten som markerer deg med "Min". Katter har duftkjertler under haken, langs kinnene og bak ørene, samt langsmed hele siden på kroppen. Ja den ser akkurat sånn ut Godt å høre at dette er normalt, altså det med ryggen
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Som en over sa: viss den er ute og kommer igjen, så liker han dere☺ Men om dere har innekatt burde dere for all del la han få gå ute litt også, det er det katter er skapt for, og det som gjør dem lykkelige☺ Anonymkode: 2de93...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå