Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter noe veldig med øyevippene mine. Naturlig peker de nedover. 

Jeg bruker vippetang og de blir pent bøyde og øynene åpne. Men dette varer dessverre ikke lenge. Etter noen timer henger de nedover igjen.

Har fønet vippetangen før den brukes. Har fjernet olje fra vippene før de bøyes. Jeg har holdt i ett minutt. Jeg har pumpet vippetangen mot øyevippene slik at bøyen virkelig skal sitte. Men neida, de ønsker å henge.

Bruker ikke mascara da jeg føler øynene bare vil se andre trøttere ut med det.

Her om dagen ble jeg overbevist av en butikkansatt om å kjøpe en vippetang til 300 kr. Denne skulle virkelig være the shit og få bøyen til å vare. Personlig kunne jeg ikke helt forstå hvorfor en vippetang til 300 kr skulle være bedre enn de til 79 kr jeg normalt kjøper. Jeg hadde rett, ingen annen forskjell enn at den til 300 kr former seg bedre rundt øyet. 

Det jeg er på utkikk etter er et produkt som kan få bøyen til å sitte. Har tenkt litt på øyebrynsgele som kan smøres på som en mascara. Kanskje det vil "lime" bøyen fast.

Noen tips der ute? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke et produkt, men har du sjekket ut LVL vippeløft? Er helt supert på vipper som ikke holder bøyen, og varer i mange uker! :) 

Skrevet

Har hørt at vannfast mascara holder bedre på bøyen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Alvea skrev:

Jeg sliter noe veldig med øyevippene mine. Naturlig peker de nedover. 

Jeg bruker vippetang og de blir pent bøyde og øynene åpne. Men dette varer dessverre ikke lenge. Etter noen timer henger de nedover igjen.

Har fønet vippetangen før den brukes. Har fjernet olje fra vippene før de bøyes. Jeg har holdt i ett minutt. Jeg har pumpet vippetangen mot øyevippene slik at bøyen virkelig skal sitte. Men neida, de ønsker å henge.

Bruker ikke mascara da jeg føler øynene bare vil se andre trøttere ut med det.

Her om dagen ble jeg overbevist av en butikkansatt om å kjøpe en vippetang til 300 kr. Denne skulle virkelig være the shit og få bøyen til å vare. Personlig kunne jeg ikke helt forstå hvorfor en vippetang til 300 kr skulle være bedre enn de til 79 kr jeg normalt kjøper. Jeg hadde rett, ingen annen forskjell enn at den til 300 kr former seg bedre rundt øyet. 

Det jeg er på utkikk etter er et produkt som kan få bøyen til å sitte. Har tenkt litt på øyebrynsgele som kan smøres på som en mascara. Kanskje det vil "lime" bøyen fast.

Noen tips der ute? :) 

Bøy vippene, ta på vannfast mascara så vanlig mascara!!! Lærte dette av en asiater på YouTube... Naturligvis pga jeg er halvt å har øyenvipper som peler nedover 😅 dette er det eneste som virker, men foretrekker å ha vippe extentions

Anonymkode: fb196...91b

AnonymBruker
Skrevet

Hva med vippeløft?

Anonymkode: f8d9c...67c

• Liker 1
Skrevet

Klar vippegele kan du prøve, ellers kan du prøve en vannfast brun mascara med bare et tynt strøk.  Denne syns ikke så mye fordi den er brun og fordi den er vannfast vil bøyen holde seg helt til du fjerner sminken. 

Skrevet

Vannfast maskara.

Har ikke prøvd dette selv, men det funker kanskje å ta litt hårspray på en maskarabørste, og så ta på? Det holder jo frisyrer, så ser for meg at det kan ha en viss effekt på øyevipper også. :)

Skrevet

Tusen takk for tips :) 

Vippeløft har jeg vurdert, men da varigheten ikke er lengre enn vippenes levetid ser jeg for meg at det blir for kostbart i lengden.

Skrevet
På 9.4.2017 den 17.13, bobleplast_ skrev:

Vannfast maskara.

Har ikke prøvd dette selv, men det funker kanskje å ta litt hårspray på en maskarabørste, og så ta på? Det holder jo frisyrer, så ser for meg at det kan ha en viss effekt på øyevipper også. :)

Trooor ikke hårspray er det beste å ha på vippene. 

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke det problemet du sliter med, men min erfaring er som andre her og det er at ett eller to lag med vannfast mascara holder vippene i spenn så og si hele dagen.

Håper du finner en løsning på dette :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vannfast mascara.

Du får ikke en krøll til å holde uten dette.

Anonymkode: 086c5...96f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg krøller og tar et tynt lag med Shiseido nourishing mascara base. Gjør annen sminke ferdig (lar basen på vippene tørke) og legger på mascara. Får skryt for vippene mine! Og døde står egentlig ned og nesten inn i øyekanten under. De har blitt bittelitt lenger også siden jeg begynte med Shiseidoproduktet. 

Mascarabasen er litt dyr, men varer en 6+ mnd for meg. 

Anonymkode: 1d493...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...