Gå til innhold

Angrepille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med angrepille? Hvordan fungerte kroppen etterpå? Da tenker jeg på humør/mens/mellomblødninger/tørrhet etc. 

Jeg må bruke kondom i en periode og er livredd for at det skal sprekke, så vil ha en back-up. 

Anonymkode: 5bd4a...db0

Videoannonse
Annonse
Gjest Epiphany
Skrevet

Skal du ta angrepille etter hvert samleie, når du bruker kondom? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Epiphany skrev:

Skal du ta angrepille etter hvert samleie, når du bruker kondom? 

TS her. 

Nei, det ville jo vært galskap. Men jeg tenkte ha det hjemme, hvis kondomet sprekker. Og jeg vil gjerne vite hva jeg kan vente meg hvis det skjer. 

Noen med erfaring? 

AnonymBruker
Skrevet

Merka ingenting, tatt den flere ganger..

Anonymkode: ba783...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt angrepille én gang pga kondom som sprakk. Jeg fikk ingen reaksjoner der og da, men mensen kom uka etter; to uker før tiden. Hadde også litt ustabil syklus det første halvåret etter jeg tok pilla. Syklusen var ikke helt ute altså, men den kom alltid på dagen på dag nr.31 tidligere. Etter å ha tatt pilla, kunne den bomme med 3 dager pluss eller minus. 

Jeg har lest at man kan blø og få vondt,bli kvalm og slikt av angrepille også, men vet ikke hvor vanlig det er.

Anonymkode: e9701...e78

Gjest Raindrops
Skrevet

Har tatt den 3-4 ganger mener jeg på. Aldri merket noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg heller prevensjon.

Anonymkode: 83462...ed5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt kvalm, om jeg husker riktig. Også fucket det opp syklusen litt.

Anonymkode: 91bc6...b74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt det en gang fordi han jeg lå med tok av kondomen helt plutselig, og det tok sin tid før jeg la merke til det. Selv merket jeg ingen bivirkninger, men mensen min var litt ut å kjøre på den tiden da den ikke hadde stabilisert seg etter jeg sluttet på p-piller enda, så det er godt mulig at den var med på å fucke opp syklusen min litt. 

Anonymkode: 09699...56b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaring med angrepille? Hvordan fungerte kroppen etterpå? Da tenker jeg på humør/mens/mellomblødninger/tørrhet etc. 

Jeg må bruke kondom i en periode og er livredd for at det skal sprekke, så vil ha en back-up. 

Hvordan nødprevensjon fungerer på alt du spør om, varierer fra kvinne til kvinne. Noen merker mye andre ingenting. Det viktigste er at du har nødprevensjon dersom du ikke ønsker å bli gravid, og at du er obs på at nødprevensjon ikke er 100 % sikker dersom uhellet skulle være ute. 

Anonymkode: 3ef8a...f9c

• Liker 2
Gjest GulSol
Skrevet

Ble litt kvalm en times tid etterpå. Ellers ingenting.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Nei, det ville jo vært galskap. Men jeg tenkte ha det hjemme, hvis kondomet sprekker. Og jeg vil gjerne vite hva jeg kan vente meg hvis det skjer. 

Noen med erfaring? 

Vil anbefale deg å bruke kondom. Ved å ta angrepille én gang vil du neppe oppleve noe annet en kanskje litt uvelhet den dagen du tar den og kanskje litt syklusforstyrrelse som blødning når du ikke forventer det. Men angrepiller har mye hormoner og har ingen funskjon om du har hatt eggløsning mellom ubeskyttet samleie og inntak av pillen uansett. Da vil du likevel kunne bli gravid. Tar du flere angrepiller innen kort tid (flere ganger på en mnd f.eks) vil du kunne få problemer. Jeg fikk en stor og langvarig blødning og endte med altfor lav blodprosent etter å ha tatt to på én måned pga en hysterisk mann som ikke stolte på bare kondomet. Anbefales ikke.

Anonymkode: b35d6...6a7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale deg å bruke kondom. Ved å ta angrepille én gang vil du neppe oppleve noe annet en kanskje litt uvelhet den dagen du tar den og kanskje litt syklusforstyrrelse som blødning når du ikke forventer det. Men angrepiller har mye hormoner og har ingen funskjon om du har hatt eggløsning mellom ubeskyttet samleie og inntak av pillen uansett. Da vil du likevel kunne bli gravid. Tar du flere angrepiller innen kort tid (flere ganger på en mnd f.eks) vil du kunne få problemer. Jeg fikk en stor og langvarig blødning og endte med altfor lav blodprosent etter å ha tatt to på én måned pga en hysterisk mann som ikke stolte på bare kondomet. Anbefales ikke.

Hun gjør jo det. Hun skrev "hvis kondomet sprekker"

Anonymkode: 91bc6...b74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte ikke særlig, men ble gravid.

Anonymkode: 9460b...afc

Skrevet

Har brukt angrepillen en gang. Blødde i 3 uker,  og frøkna er nå 10 år. Mao mislykka på tross av at jeg tok den innen 24 timer! Poenget er at ingenting er sikkert... 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du er av p-pillene? Angrepillen er i realiteten en svært sterk p-pille, så det kan være at dette ikke er helt lurt?

Ellers kan spiral og være verdt å se på, den kan og settes inn etter en kondomsprekk som en nødprevensjon.

Anonymkode: 389be...ad7

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fordel å lese hele hi, før du svarer helt borti natta. Det er og en fordel at du kjenner til bruken av det legemiddelt vi her snakker om, nemlig nødprevensjon. Nødprevensjon skal aldri brukes flere ganger innefor samme syklus, den er og frarådet å bruke gjentatte ganger. Så hvorfor du da skriver det du gjør, blir jo uforståelig og et skudd i blinde. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du er av p-pillene? Angrepillen er i realiteten en svært sterk p-pille, så det kan være at dette ikke er helt lurt?

Ellers kan spiral og være verdt å se på, den kan og settes inn etter en kondomsprekk som en nødprevensjon.

Anonymkode: 389be...ad7

Du bør da opplyse om at det er kobberspiral, ikke hormonspiral som må legges inn. Med alle kobberspiralens bivirkninger. 

Spiral som nødprevensjon var jeg den første til å informere om på forumet. Noen har tydeligvis plukket med seg noe, men ikke forstått alt, nemlig forskjellen mellom en kobberspiral og en hormonspiral til bruk i den sammenhengen. 

Anonymkode: 3ef8a...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...