Gå til innhold

Drektig katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten har fått hvertfall dobbelt så store patter, kan det være tegn på drektighet? Vil også ut og inn hele dagen, slappet skjelden av den siste mnd, nå sover ho så og si hele dagen. Kun mat, kos og soving

Anonymkode: 34f50...af4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Hvorfor har dere ikke kastrert den? 

Anonymkode: 4bc06...d24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hææ?!

Ikke si TS er så åndssvak at den stakkars katten ikke er kastrert ? Skam deg!!

Anonymkode: a6969...4a7

• Liker 3
Skrevet

Ja den er nok det, det er noen av de tegnene man ser. Har selv en etter all sannsynlig drektig katt med noe av de samme tegnene som din katt. 

Nå må folk slutte å hakke på hvorfor ikke alle vil kastrere og sterilisere kattene sine. Mange grunner for å ikke nødvendigvis skal kastrere, kan ha med dårlig økonomi, unormalt pen katt som fortjener kattunger og andre årsaker! 

Lykke til med små og søte kattunger etterhvert 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Ja den er nok det, det er noen av de tegnene man ser. Har selv en etter all sannsynlig drektig katt med noe av de samme tegnene som din katt. 

Nå må folk slutte å hakke på hvorfor ikke alle vil kastrere og sterilisere kattene sine. Mange grunner for å ikke nødvendigvis skal kastrere, kan ha med dårlig økonomi, unormalt pen katt som fortjener kattunger og andre årsaker! 

NEI! Det er overhodet ikke akseptabelt!

Ts driver tydeligvis ikke oppdrett av rasekatt.   Dårlig økonomi? My a!

Er man så trash at man hoster opp"hakke råd jeg" så skal man aldri nærme seg dyr.

Det er disse folkene som står bak at titusener av katter , kattunge blir drept,  dumpet hvert bidige år! 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Det er overhodet ikke akseptabelt!

Ts driver tydeligvis ikke oppdrett av rasekatt.   Dårlig økonomi? My a!

Er man så trash at man hoster opp"hakke råd jeg" så skal man aldri nærme seg dyr.

Det er disse folkene som står bak at titusener av katter , kattunge blir drept,  dumpet hvert bidige år! 

Neivel, da gjør jeg også noe som overhodet ikke er akseptabelt da!

alle må ikke drive med oppdrett for å ville la katten sin få kattunger vel? Om du har råd nok til å sterilisere osv så er ikke alle like rike, mye viktigere å bruke de få pengene man kan bruke ekstra på kjæledyra sine til viktige ting som dyrlege osv!

ok, jeg er en av de djevlene i verden som dumper og dreper katter??? 

tenk litt lenger neste gang før du hakker på noen du ikke kjenner!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Naturgutten 95 skrev:

Ja etter en stund har vi vel hørt de fleste mer eller mindre dårlige unnskyldninger.

Dårlig økonomi er en av de vanligste. Om økonomien ble så dårlig på det snaue halvåret fra du kjøpte/fikk kattungen og frem til den ble drektig så kan du begynne å tenke på hva vaksinering av 4-5 kattunger vil koste, eller hva veterinærutgiftene til en problematisk fødsel vil koste. 

Unormalt pene katter får ikke nødvendigvis unormalt pene kattunger (alle ungene i et kull har heller nødvendigvis ikke samme far, så der er oddsen ikke på unormalt pen sin side).

Kategorien "andre årsaker" dekker alt fra "Vil ikke fordi det er ekstremt smertefullt for katten" til "Jammen, hun MÅ få oppleve å bli mor" :klaske:

Om alle de kommende pusungene har ventende hjem som står klare, så ok. Men, dessverre er det al for mange som lover og lyver. Og når ferien kommer og kattungen ikke lenger er en liten, lodden pusunge, men har forvandlet seg til en slamp i tidlige tenår som klatrer i gardinene og tester alle grenser. Da havner den på gata når familien skal på ferie. Og barna blir lovet en ny når ferien er over.

Give me a break :lete:

Anonymkode: f9364...3d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, TS. Katten din er sannsynligvis drektig. Gjort er gjort. Jeg håper du er villig til å vaksinere ungene, og for all del, gi alle kattene alle ormekurene de skal ha. Begynn å planlegg hva du skal gjøre med kattungene du ikke får gitt bort/solgt.

Anbefaler på det sterkeste at du forer moren med kattungefor. Dette gir moren mere næring, som hun trenger akkurat nå.

Alternativt, så kan det være innbilt svangerskap. Dette er veldig uvanlig, så at hun er drektig er selvfølgelig det mest logiske, men er du riktig heldig så er det det. Du bør kanskje dra til dyrelegen å få bekreftet. Da finner du ut hvor mange du eventuelt venter også.

Anonymkode: 940c9...0f1

Skrevet
3 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Neivel, da gjør jeg også noe som overhodet ikke er akseptabelt da!

alle må ikke drive med oppdrett for å ville la katten sin få kattunger vel? Om du har råd nok til å sterilisere osv så er ikke alle like rike, mye viktigere å bruke de få pengene man kan bruke ekstra på kjæledyra sine til viktige ting som dyrlege osv!

ok, jeg er en av de djevlene i verden som dumper og dreper katter??? 

tenk litt lenger neste gang før du hakker på noen du ikke kjenner!

Ved å ikke kastrere katten din så bidrar du om ikke annet indirekte til at det skjer, ja! :( Og har du ikke råd til å kastrere, så har du ikke råd til å ha katt. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Med det kattungeproblemet man har i Norge i dag er det ingen katter som er så unormalt pen at de "fortjener" å få kattunger. Man kan bortforklare til man er blå, men faktum er at velger man å ha en ukastrert katt og lar den reprodusere seg bidrar man faktisk til problemet. Selv om man finner hjem til alle. Hvor tror du alle de hjemløse kattene kommer i fra? Et mystisk katteoppdrett som ondskapsfullt spyr ut kattunger og kaster dem på gata? Nope, samtlige har opprinnelig kommet fra et hjem der noen har valgt å sette kattunger på katta. I veldig mange tilfeller hjem der katta er så unormalt fin, fortjener å få et kull eller to, eller folk vil unngå at katten blir gal av å bli kastrert (vanlig myte blant mange katteeiere). Og ingen vil vedkjenne seg at de er med på å sysselsette Dyrebeskyttelsen og andre frivillige som jobber ræva av seg. Alt ansvar blir lagt hos "alle de andre" som ikke tar ordentlig vare på kattene sine, og folk tenker ikke lengre enn at når alle kattungene har fått et hjem, er alt i orden. Det er ikke det.

Anonymkode: e6368...a96

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, Leo skrev:

Ved å ikke kastrere katten din så bidrar du om ikke annet indirekte til at det skjer, ja! :( Og har du ikke råd til å kastrere, så har du ikke råd til å ha katt. Så enkelt er det faktisk.

Om jeg ikke hadde funnet hjem til kattene går det an å drepe de på en human måte, det kan også dyrebeskyttelsen og andre som tar vare på katter og andre dyr. Bedre det enn at de må leve et liv i bur, en katt er ikke skapt for det.

Jeg er en sterk fiende av dyreplageri, men en human død på de som ikke har et hjem er helt greit. 

Jeg har ikke sakt jeg ikke har råd til å sterilisere ho, men mener ho kan ha et verdig katteliv uten å ødelegge dens natur

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Om jeg ikke hadde funnet hjem til kattene går det an å drepe de på en human måte, det kan også dyrebeskyttelsen og andre som tar vare på katter og andre dyr. Bedre det enn at de må leve et liv i bur, en katt er ikke skapt for det.

Jeg er en sterk fiende av dyreplageri, men en human død på de som ikke har et hjem er helt greit. 

Jeg har ikke sakt jeg ikke har råd til å sterilisere ho, men mener ho kan ha et verdig katteliv uten å ødelegge dens natur

Dette er f meg det verste ondskapsfulle stygge vrøvlet jeg har lest !  SKJERP DEG FOR HELVETE!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Leser du det du skriver? "Viss man ikke får gi bort kattene, så får man bare drepe dem da. Hvorfor sterilisere når man bare kan drepe kattungene man ikke klarer gi bort?"

Og hvordan tenker du katteeire skal ha råd til human avlivning om de ikke har råd til kastrering? Avlivning hos dyrlege er dyrt. Vet du hvilken metode mennesker velger i stedet? Slå dem ihjel, sette dem ut i skoen, drukne dem eller kaste dem i søppelet. 

Du ødelegger ikke kattens natur ved å kastrere. Tvert imot reduserer man faren for livmorskreft hos hunnkatten, og den slipper stress som kommer med løpetid. Hannkatter kan sette kull på kull på kattemor, og det er ikke bra for den å bli drektig like etter den har født. Det er ikke kjærlighet og barneplanlegging i dyreriket, hannkatter tar seg gjerne til rette på en hunnkatt som har løpetid. 

Anonymkode: ea7e1...54f

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er f meg det verste ondskapsfulle stygge vrøvlet jeg har lest !  SKJERP DEG FOR HELVETE!

Hva er så jævla ondskapsfullt med det?? Kun nå i nyere tid dyreeiere flyr til veterinær for den minste ting. Tror nok du tolket meg feil, les en gang til å bruk hodet. Det jeg mener er at det er dyreplageri å absolutt skal holde katter i live hos f.eks dyrebeskyttelsen hele livet, alle tamdyr fortjener et hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Er du egentlig klar iver hva mange fødsler gjør mot en katt? Du risikerer at katten dør mye tidligere en hvis den hadde sluppet kull på kull. Du kan bli så provosert du bare vil over at jeg kaller deg en uansvarlig katteeier, for det provoserer meg mer av at du gir en totalt faen i hvor mye jobb du gir dyrebeskyttelsen. For selv om DU får gitt bort kattungene, så har du ingen garanti for at de nye eierne tar noe som helst slags ansvar, så dermed er du faktisk en grunn til katteproblemene i Norge 

Anonymkode: 4bc06...d24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...