andrek Skrevet 18. desember 2004 #1 Skrevet 18. desember 2004 Beklager den noe villedende emnetittelen, men det er ikke langt ifra sannheten. Jeg lurer på om det er noen der ute som har gode råd å gi til noen som prøver å komme i kontakt med sine halvsøsken. Jeg har prøvd folkeregisteret men uten hell. De sier de bare utleverer slik informasjon ved arvesaker, men kunne verifisere at jeg hadde fire halvsøsken. Jeg har prøvd vår felles far, men ble møtt med bortvisende og likegyldig holdning. Er det noen som vet andre måter å komme i kontakt med halvsøsken på. Det eneste jeg vet for sikert, er navnet på deres far. Jeg vet sånn sirka alderen på tre av de og at disse fire andre skal bo (mest sannsynelig) i Hordaland (jeg bor i Trondheim). Håper gode råd kommer min vei, fordi jeg er tom for ideer. :-(
Gjest StoreSky Skrevet 18. desember 2004 #2 Skrevet 18. desember 2004 Frelserarmeen søker etter mennesker som er kommet bort. Prøv de..
andrek Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2004 Vil nå tro jeg har litt for lite opplysninger å gi frelsesarmeen for at de skal kunne hjelpe meg. Jeg har ingen fornavn, fødselsdatoer, sikre bosted, personnummer eller andre generelle eller spesifike opplysninger. :-? Det eneste jeg vet er vår fars navn, fødselsdato, personnummer og adresse.
Leviin Skrevet 19. desember 2004 #4 Skrevet 19. desember 2004 Har du noe kontakt med din fars familie? Feks besteforeldre, eller fars søsken? Kanskje de kan hjelpe deg?
andrek Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2004 Nei. Jeg tror faktisk begge hans foreldre la inn årene for drøye ti år siden. Jeg har ikke møtt noen fra hans side av slekten. Han flyttet opp til Trondheim en eller annen plass på 70-tallet for å gå siv.ing. Og flyttet tilbake til Bergen i 1981. Jeg og siv.ing-ringen er bare resultatet av hans studietid. :oops:
liv Skrevet 19. desember 2004 #6 Skrevet 19. desember 2004 hmm. tror du de kan ha samme etternavn som din far? så kan du prøve skattelistene for hordaland. Det skal mye til at mange har samme etternavn og fødselsår som ditt søsken.
Saeria Skrevet 19. desember 2004 #7 Skrevet 19. desember 2004 Kanskje du kan søke i digitalarkivet. Der ligger mange kirkebøker o.l. som en kan søke i.
andrek Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2004 hmm. tror du de kan ha samme etternavn som din far? så kan du prøve skattelistene for hordaland. Det skal mye til at mange har samme etternavn og fødselsår som ditt søsken. Jeg prøvde faktisk dette for noen år siden. Et halvhjertet forsøk riktig nok. Jeg kan jo prøve å gå grundigere tilverkts en gang til. Ulempen med dette er at etternavnet er Birkeland. Halve hordaland hetter jo Birkeland til etternavn. Det er til og med et stedsnavn der nede. Men jeg kan jo naturligvis sjekke skattelistene etter alle med navnet Birkeland i hordaland, født innen en bestemt periode, og masseprodusere brev for utsendelse der etter. Kan jo hende jeg har flaks. :-) Noen andre gode råd?
andrek Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2004 Kanskje du kan søke i digitalarkivet. Der ligger mange kirkebøker o.l. som en kan søke i. Takk for tipset. Men jeg tror ikke digitalarkivet kan hjelpe meg. Jeg besøkte nettopp nettsiden men det var vanskelig å finne arkiverte hendelser for 1975-2004. :-?
bluebird Skrevet 19. desember 2004 #10 Skrevet 19. desember 2004 Forsøk Digitalarkivets brukerforum . Legg f.eks. innlegget under Hordaland. Kanskje noen kan hjelpe deg der?
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #11 Skrevet 19. desember 2004 Frelsesarmeen kan muligens hjelpe selv om du har få opplysninger. Annonse i avisa? Søsken søkes!
Gjest nerjana Skrevet 19. desember 2004 #13 Skrevet 19. desember 2004 min bror tok kontakt med frelsesarmeen og eneste informasjonen han hadde var sin fars navn. de fant ut for ham at han har 7 andre halvsøsken og har nå hatt telefonkontakt med 4 av dem!
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #14 Skrevet 20. desember 2004 En annonse i lokalavisen der du tror de bor?
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #15 Skrevet 20. desember 2004 Forsøk Digitalarkivets brukerforum . Legg f.eks. innlegget under Hordaland. Kanskje noen kan hjelpe deg der? Gjort det nå. :-) *krysser fingrene*
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #16 Skrevet 20. desember 2004 Frelsesarmeen kan muligens hjelpe selv om du har få opplysninger. Annonse i avisa? Søsken søkes! En annonse i lokal avisa eller liknende høres ikke dumt ut nei. Tenker jeg vil se nærmere på det etter hvert.
andrek Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #17 Skrevet 20. desember 2004 Oi, glemte å logge meg inn. :-) Jeg var de to siste.
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #18 Skrevet 21. desember 2004 Ser ofte at folk setter inn "leter-etter"-annonser i ukeblader også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå