Gå til innhold

Å bare bli fadet ut... Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør folk det? Jeg sitter her og er lei meg, og skjønner absolutt ingen ting av hva som har skjedd. Han jeg har datet i noen måneder har over de siste ukene tatt mindre og mindre kontakt, men svart på mine meldinger. Så spurte jeg om vi skulle finne på noe, men han var opptatt. Så sluttet han bare å svare i det hele tatt.. Han sa han skulle på hytta, og var utenfor dekning, men er aktiv på Snapchat og messenger MYE. Jeg vurderer å bare slette han nå, bare for å unngå påminnelsen hver gang jeg bruker fb eller snap.. Men så er det det håpet om at han kanskje tar kontakt igjen...

Er det virkelig så vanskelig å skrive en melding og si at det er over? Det trenger ikke å være mer komplisert enn "Hei, det har vært hyggelig å bli kjent meg deg, men jeg føler ikke at vi passer sammen, så jeg vil ikke møtes mer.".

Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn han nå. Har grått sikkert ti ganger i dag, og føler meg dum og mislykket. Alt jeg vil er å skrive en melding til han og fortelle at jeg savner han, og spørre hvorfor han ikke tar kontakt, men da mister jeg det siste av verdighet jeg har igjen. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme over dette. 

Anonymkode: 8f09a...555

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg vil er å skrive en melding til han og fortelle at jeg savner han, og spørre hvorfor han ikke tar kontakt, men da mister jeg det siste av verdighet jeg har igjen. 

Ikke gjør det. Slett ham fra alt og ikke kontakt ham noe mer. Det er han som gjør noe galt her, ikke du. Ergo skal du ikke krype for ham noe mer.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt og greit fordi de er feige og gir faen. Det er ikke vanskelig å sende en enkel melding om at man ønsker å avslutte, men noen er for feige til det. De unskylder det ofte med at de ikke gidder drama og alt det der, og de klarer sikkert ofte å overbevise seg selv om at det er grunnen istendenfor å innse at de rett og slett er feige tullinger.

Anonymkode: 46bd7...df0

• Liker 14
Skrevet

Det der er så dårlig gjort, det! Jeg vet det er lett å føle seg dum når man blir ghostet sånn, men prøv å ikke tenk negativt om deg selv :klem: Er HAN som fremstår som en person med 0 respekt for andre. Jeg har også opplevd dette fra menn, selv etter jeg har sagt fra at det er turn off med ghosting. Mannfolka er enige og sier at det kunne de aaaldri gjort. Mhm.. Feig oppførsel. Koster så lite å avbryte ting ordentlig. 

• Liker 8
Skrevet

Er bare aa slette han, er ikke saa vanskelig aa sende en melding til noen om en fortsatt har ett snev av interesse. 

Han er vel redd for konfrontasjonen som kan komme av aa si at en ikke har interesse mer. Det er egoistisk og feigt, men er mye lettere for han aa bare unngaa aa snakke med deg enn aa inromme at han ikke er saa keen og maa da faktisk oppleve at du ble lei deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, abstinent skrev:

Ikke gjør det. Slett ham fra alt og ikke kontakt ham noe mer. Det er han som gjør noe galt her, ikke du. Ergo skal du ikke krype for ham noe mer.

Jeg skal ikke ta kontakt med han. Men det er vanskelig når jeg ser han står som aktiv på messenger. Jeg klarer ikke å få meg til å slette han heller. Dumt, ja. Jeg har sittet å lest de søte meldingene han har sendt tidligere, det er jo ren tortur for meg, men jeg synes det er så trist å slette alt. 

4 minutter siden, CaraCaraMia skrev:

Det der er så dårlig gjort, det! Jeg vet det er lett å føle seg dum når man blir ghostet sånn, men prøv å ikke tenk negativt om deg selv :klem: Er HAN som fremstår som en person med 0 respekt for andre. Jeg har også opplevd dette fra menn, selv etter jeg har sagt fra at det er turn off med ghosting. Mannfolka er enige og sier at det kunne de aaaldri gjort. Mhm.. Feig oppførsel. Koster så lite å avbryte ting ordentlig. 

Takk ❤ Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke har merket det før, jeg var nesten sikker på at han var "the one". Derfor føler jeg meg ekstra dum nå... 

2 minutter siden, Sidereal skrev:

Er bare aa slette han, er ikke saa vanskelig aa sende en melding til noen om en fortsatt har ett snev av interesse. 

Han er vel redd for konfrontasjonen som kan komme av aa si at en ikke har interesse mer. Det er egoistisk og feigt, men er mye lettere for han aa bare unngaa aa snakke med deg enn aa inromme at han ikke er saa keen og maa da faktisk oppleve at du ble lei deg.

Jeg vet det er teit, men jeg klarer ikke å la være å håpe at han skal ta kontakt igjen. Det er nok best å slette han, for jeg kommer antakelig til å komme løpende tilbake hvis han viser bittelitt interesse igjen, og ende opp med å bli lei meg enda en gang..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding og spurt uansett jeg. Jeg syns det er å miste mer verdighet å gå rundt og vente på noe som sannsynligvis ikke skjer, enn å bare ta saken i egne hender og spørre. Hadde riktignok spurt på en grei og ikke anklagende måte, men heller ikke vært trist og vist sårbarhet. Hva taper du på det?

Anonymkode: 21c7a...d8e

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er teit, men jeg klarer ikke å la være å håpe at han skal ta kontakt igjen. Det er nok best å slette han, for jeg kommer antakelig til å komme løpende tilbake hvis han viser bittelitt interesse igjen, og ende opp med å bli lei meg enda en gang..

Skjonner hvordan det folest, har opplevd at folk bare har forsvunnet selv, og noe av det verste er egentlig aa aldri faa vite, eller faa noe som helst av closure. 

Men saann, du kan jo sporre han for du sletter? Om han prover aa ungaa konfrontasjon er en ting, men da kan jo du konfrontere han i stedet. 

Endret av Sidereal
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sendt en melding og spurt uansett jeg. Jeg syns det er å miste mer verdighet å gå rundt og vente på noe som sannsynligvis ikke skjer, enn å bare ta saken i egne hender og spørre. Hadde riktignok spurt på en grei og ikke anklagende måte, men heller ikke vært trist og vist sårbarhet. Hva taper du på det?

Skriv noe a la "hei! Nå har jeg i det siste tenkt på at det ikke har vært like mye kontakt mellom oss som før, og det gjør meg naturlig nok usikker på greia vår. Kan du være så grei å fortelle meg hva det er du tenker, og hvordan dette eventuelt skal fortsette? Det hadde gjort det enklere for begge parter med litt klarhet :-)"

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vet jo ikke at jeg går rundt å venter, det er det jeg tenker hvertfall. Hvis jeg tar kontakt igjen, viser jeg jo at jeg fortsatt er interessert, og da føler jeg meg bare enda mer sårbar. Jeg vet ikke hvordan jeg kan formulere meg uten å være trist, sårbar, eller anklagende. Kommer bare til å føle meg enda mer patetisk enn det jeg allerede gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo helt åpenbart ikke interessert, hvorfor skulle han ellers ikke ta kontakt? Det er synd, men gå videre. 

Anonymkode: fd7bf...ad5

• Liker 1
Skrevet

Hvor "involvert" er dere? Har dere hatt sex? Truffet hverandres venner? Noen måneders dating KAN være ganske mye, men jeg har observert at det er veldig ulikt hvor ofte folk treffes og hvor godt kjent de blir. Jeg har f.eks. hatt dater der vi har sittet og skravlet om absolutt alt i åtte timer, og det er jo noe ganske annet enn en filmkveld eller rask drink. Dersom dere faktisk har datet veldig aktivt og blitt godt kjent, burde dere ha kommet til spørsmålet om eksklusivitet nå.

Jeg ville kanskje sent en siste melding, kun for å få "uroen" ut av hodet. Det høres ut som han har innsett at han ikke er interessert i noe seriøst med deg, eller kanskje har truffet en annen. Like fullt - jeg har alltid hatt mye stolthet i datingrelasjoner, og som resultat hatt mange slike jeg er usikker på om kunne blitt noe. Så det kan være greit å avslutte.

Hva med å sende en siste melding der du legger ballen hos ham, og samtidig gjør det klart at du ikke vil kaste bort tiden din? Som i å si at han skal ta kontakt uken han kommer hjem om han har lyst å treffe deg igjen. Da trenger du ikke utlevere hvor mye du liker ham, kun at du vil se ham igjen. Og du uttrykker også at du er i stand til å ta et hint - tar han ikke kontakt denne siste gangen, så er det over (og du sier ikke noe mer heller).

• Liker 3
Skrevet

^Leste innlegget igjen og ser du skriver at han "sluttet å svare i det hele tatt". Da ville jeg nok lagt ballen død og slettet ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Avocado90 skrev:

Hvor "involvert" er dere? Har dere hatt sex? Truffet hverandres venner? Noen måneders dating KAN være ganske mye, men jeg har observert at det er veldig ulikt hvor ofte folk treffes og hvor godt kjent de blir. Jeg har f.eks. hatt dater der vi har sittet og skravlet om absolutt alt i åtte timer, og det er jo noe ganske annet enn en filmkveld eller rask drink. Dersom dere faktisk har datet veldig aktivt og blitt godt kjent, burde dere ha kommet til spørsmålet om eksklusivitet nå.

Jeg ville kanskje sent en siste melding, kun for å få "uroen" ut av hodet. Det høres ut som han har innsett at han ikke er interessert i noe seriøst med deg, eller kanskje har truffet en annen. Like fullt - jeg har alltid hatt mye stolthet i datingrelasjoner, og som resultat hatt mange slike jeg er usikker på om kunne blitt noe. Så det kan være greit å avslutte.

Hva med å sende en siste melding der du legger ballen hos ham, og samtidig gjør det klart at du ikke vil kaste bort tiden din? Som i å si at han skal ta kontakt uken han kommer hjem om han har lyst å treffe deg igjen. Da trenger du ikke utlevere hvor mye du liker ham, kun at du vil se ham igjen. Og du uttrykker også at du er i stand til å ta et hint - tar han ikke kontakt denne siste gangen, så er det over (og du sier ikke noe mer heller).

Ja, vi har hatt sex, mange ganger, og overnattet hos hverandre. Han har møtt noen av mine venner, men jeg har ikke møtt noen av hans. Når jeg tenker meg om vet jeg ikke en gang navnene på kompisene hans, han har bare sagt "en kompis av meg" eller "en jeg kjenner" osv. Vi var enige om å være eksklusive fra første gangen vi møttes. Vi traff hverandre på nett, og vi begge slettet brukerne våre der etter første møte. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet jo ikke at jeg går rundt å venter, det er det jeg tenker hvertfall. Hvis jeg tar kontakt igjen, viser jeg jo at jeg fortsatt er interessert, og da føler jeg meg bare enda mer sårbar. Jeg vet ikke hvordan jeg kan formulere meg uten å være trist, sårbar, eller anklagende. Kommer bare til å føle meg enda mer patetisk enn det jeg allerede gjør. 

Nei han vet det ikke. Men han har likevel oppført seg som en dust. Det burde han ikke få rom til å gjøre asså.

Tenkte vel egentlig at for din egne del så hadde det vært greit med svar. Hva han tenker om deg er vel egentlig det samme, for dere vil vel uansett ikke møtes igjen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei han vet det ikke. Men han har likevel oppført seg som en dust. Det burde han ikke få rom til å gjøre asså.

Tenkte vel egentlig at for din egne del så hadde det vært greit med svar. Hva han tenker om deg er vel egentlig det samme, for dere vil vel uansett ikke møtes igjen? 

Nei, vi skal ikke møtes igjen, og det hadde vært fint med et bekreftende svar som avslutning. Kanskje jeg bare skal mote meg opp og sende meldingen. Jeg tror jeg vil vente det an noen dagen, bare for å roe litt ned på sinne og skuffelse, er redd jeg kommer til å virke bitter hvis jeg skriver noe nå.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi skal ikke møtes igjen, og det hadde vært fint med et bekreftende svar som avslutning. Kanskje jeg bare skal mote meg opp og sende meldingen. Jeg tror jeg vil vente det an noen dagen, bare for å roe litt ned på sinne og skuffelse, er redd jeg kommer til å virke bitter hvis jeg skriver noe nå.

Altså, kjære deg, du må bare gjøre det som føles riktig og best for deg selv! Selv om jeg har sterke meninger om det, er det ikke nødvendigvis det som er rett for deg å gjøre :)

Men jeg syns bare at det er så dumt å ikke si fra. Man må ikke tenke at man er svak og dum og masete, for det er man absolutt ikke. Man lurer på noe, og man spør, og man får (forhåpentligvis!) et svar. Ferdig med det. Hvis han tror noe annet kommer til å skje, så er det vel egentlig han som er den dramatiske her. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke tenke at man er svak og dum og masete, for det er man absolutt ikke.

Når noen ignorerer en slik TS beskriver har man ingenting å vinne på å mase etter svar.

Svaret er enkelt. Han vil ikke treffe TS noe mer.

Endret av abstinent
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, abstinent skrev:

Når noen ignorerer en slik TS beskriver har man ingenting å vinne på å mase etter svar.

Svaret er enkelt. Han vil ikke treffe TS noe mer.

Ikkesant men det er ikke det som er problemet, TS gråter og sliter og vil så gjerne sende meldingen. Jeg ser ikke noen grunn til å la være. Det er jo ikke rart folk gjør sånt ghoste-Tull over en lav sko når det er så akseptert som du tilsynelatende får det til å være ? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikkesant men det er ikke det som er problemet, TS gråter og sliter og vil så gjerne sende meldingen. Jeg ser ikke noen grunn til å la være. Det er jo ikke rart folk gjør sånt ghoste-Tull over en lav sko når det er så akseptert som du tilsynelatende får det til å være ? 

Grunner til å la være?

Bedre å beholde ære og selvrespekt enn å åpne opp for å bli tråkket litt mer på. Kanskje han ikke engang svarer (meget mulig, i grunnen). 

En mann som er interessert klarer å ta kontakt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...