Gå til innhold

Kjøre bil etter krasj!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ute for et uhell (bil krasj) for en kort stund siden. Ingen fikk varige mén eller skader, jeg hadde mest muskelsmerter i ettertid og en liten kul i skallen. 

Jeg har ny bil stående klar og alt, men jeg får meg ikke til å sette meg i den og kjøre. Mine nærmeste er veldig på at jeg må kjøre så fort som mulig igjen, og jeg skjønner jo dette selv også. Men jeg får rett og slett angst av tanken og gråter bare på å tenke på at jeg må kjøre bil igjen. Hvordan i alle dager skal jeg greie dette?!? Det virker helt umulig for meg nå, samtidig som at jeg skjuler dette for de nærmeste med at "Neida, jeg skal ikke langt unna så jeg kan gå" eller "jeg har ingen planer i dag hvor jeg trenger bil". Tror vi alle skjønner at jeg skyver problemene mine unna..

noen som har vært ut for det samme og ønsker å dele erfaringer her?

Anonymkode: cb2af...02d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var i samme situasjon som deg etter en stor ulykke. Ta med deg noen du stoler på. 
Bare hopp i det. Det er vanskeligere alene enn med noen andre ved siden av deg. 

Anonymkode: ab7b4...afc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med en slektning. Han orket ikke tanken på å sette seg inn i bilen og kjøre igjen, men slekt og venner fikk overtalt ham til å ta seg noen små turer sammen med dem. Etterhvert turte han å ta lengre turer alene, og nå tror jeg det går greit med ham.

Anonymkode: 8fc79...5b3

• Liker 1
Skrevet

Just do it. Det er eneste som hjelper, tror jeg. Velg en tid på døgnet der det er lite trafikk første gang og ta en kort tur i "trygge" gater. Etterhvert som du blir tøffere så må du utvide prøveturene til du er tilbake i normal gjenge igjen. Kjenn litt etter selv om du tror det vil føles bedre om du har noen med deg i bilen. (Selv ville jeg nok foretrukket å prøve alene - en passasjer ville bare stresset meg.) 

Kan ikke stille med egne erfaringer for det verste jeg har vært utsatt for er at jeg har fått sleng i bilen og havnet utfor veien. Da var bilen kjørbar etterpå så etter å ha fått hjelp til å få den opp og fått rettet ut en bulket skjerm så måtte jeg bare sette meg inn og kjøre videre for å komme meg dit jeg skulle. Tror nok jeg kunne blitt litt mer skjelven om jeg ikke hadde vært nødt til å sette meg bak rattet med det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme, og valgte det dummeste jeg kunne gjøre: Å slutte å kjøre. Det medførte at jeg fikk fullstendig bilangst, og brukte mange år på å tørre å kjøre igjen. Jeg anbefaler at du får meg den en du stoler på, så du har noen som kan ta over hvis du må gi deg, og drar på kjøretur. Gjerne langtur. Det eneste som funker er å "komme seg opp på hesten igjen". Lykke til :klem:

Anonymkode: 43298...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...