Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ofte at litt eldre folk på feks. Facebook legger ut bilder av seg selv som ikke speiler virkeligheten. Nå er ikke dette noe nytt,men det forundrer meg.

Noen legger ut retusjerte bilder av seg selv som tar vekk 10-15 år.Og noen fremhever feks. farge på øynene som de ikke har i virkeligheten. Enten er de retusjert eller tatt i en vinkel og lys som ikke er det naturlige.

De får mange likes og kommentarer,og det er jo positivt,men er det ekte? Jeg vet jo hvordan de ser ut i virkeligheten,og det er ikke som på bildene. Jeg syns egentlig det hele er litt trist og flaut. For mange er jo vakre i virkeligheten selv om de har en rynke eller to eller flere. Men jeg syns ærlig talt at det ser helt idiotisk ut at en 40 åring ser ut som en 20 åring på profilbildet sitt. Er det store fokuset på utseende så stort i samfunnet at vi ikke tåler å vise sannheten,som ofte er like vakker i mine øyne. 

Anonymkode: 7b121...348

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del tenker jeg egentlig at folk kan få gjøre som de vil :) Om personen kanskje ikke ser så pen ut og har flere rynker i virkeligheten - gjør det egentlig noe a? ;) Noen liker mer 'naturlige' bilder uten redigering og filtre, mens andre liker bedre å redigere bildene sine. Og det er helt greit. Og vennene til vedkommende vet jo hvorledes personen ser ut i virkeligheten, og om bildet er litt annerledes, så tenker jeg at det bare får være slik. Vi er forskjellige. 

Anonymkode: 9ec40...4fe

• Liker 1
Skrevet

Har lagt merke til det jeg og! Mange eldre damer som åpenbart redigerer profilbildene noe ekstremt. Og ikke glem de fine effektene & rammene! Men jeg bryr meg egentlig ikke om det! De liker det tydeligvis. :)

Gjest antbug
Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at juksing med utseendet er mer utbredt blant eldre enn yngre damer. Synes kanskje de yngste synder mer der, jeg? Mulig de ikke redigerer like mye, men de tar bildene fra vinkler som gjør dem penere men helt ugjenkjennelige. I tillegg er det mange som lyssetter og bruker contouring-sminke i enorme mengder, extensions på hodet og vipper, og ofte tatoverte eller sterkt sminkede øyenbryn. De yngste jukser før fotograferingen og de eldste etter, men begge er omtrent like ugjenkjennelige uten styling eller redigering. 

Jeg tror det er folk i aldersgruppen mellom de to som er de ærligste :)

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Sett noen eldre kvinner gjør det, men flest unge jenter og kvinner. Trist uansett alder. Må da gå an for ei kvinne å være naturlig på bilder. Tommel opp til alle de som er det!

Endret av Axl Rose
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at folk legger ut bilder fra en flatterende vinkel, med sminke etc. Det er jo bare naturlig...

Men jeg synes også det er litt flaut med mennesker som har redigert seg til de omtrent er en annen person. Alle som har møtt dem i virkeligheten vet jo at de ikke ser sånn ut.

Anonymkode: 5228f...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...