Gå til innhold

Ville du kalt ditt barn Jesaja ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det for galt å gi et barn et bibelsk navn i et sekulært samfunn ?

Anonymkode: 1e869...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med bibelske navn i et sekulært samfunn. Jeg hadde ikke valgt navnet selv, men hadde ikke reagert hadde jeg hørt navnet på noen.

AnonymBruker
Skrevet

:Nikke:

Anonymkode: 90913...292

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å gi bibelske navn i et sekulært samfunn, det finnes nok av disse som er helt vanlige navn i Norge, f.eks. Andreas, Daniel, David, Thomas, Joakim, Kasper osv. Akkurat Jesaja ville jeg ikke kalt barnet mitt, men det er fordi jeg ikke liker navnet, ikke fordi det er bibelsk.

Skrevet

Visst Jesaja hadde vært et helvetes bra metal band, ja. Men så lenge han var en kjip profet, nei.

Gjest Adipose
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke kalt ungen min Jesaja fordi jeg ikke liker navnet, ikke på grunn av opphavet. Bibelske navn er relativt vanlig i forskjellige former, så det er nok ikke så mange som hadde reagert på. 

Skrevet

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som om barnet har en eller to afrikanske foreldre. Har aldri hørt navnet før. Hadde derfor syntes det var litt rart å møte en 100% norsk person med det navnet

Anonymkode: 8fce4...9c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det for galt å gi et barn et bibelsk navn i et sekulært samfunn ?

Anonymkode: 1e869...4cf

Nei, jeg ville kalt barnet mitt Nesaja

Anonymkode: cf3a9...552

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det veldig mange norske navn som er knyttet til kristendommen da, så det er normalt selv om man ikke er fan av religion. Kristian and og Kristine: Kristen gutt, Kristen jente. 

Anonymkode: db4fe...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Simon, Peter, Anna, Maria, Noah, Ruth, Lukas, Markus... 

Det er ekstremt mange bibelske navn i Norge, helt uproblematisk. Men Navnet Jesaja klinger merkelig i mine ører. 

Anonymkode: 41e6c...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...