AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Jeg så i en tråd om hva man pleide å gjøre på kveldene at det virket som en del drakk hver ettermiddag. Jeg hadde liksom fått inntrykk av at i Norge så var det helgefylla som gjaldt, mens i mer sør-europeiske land så var et glass vin til middagen mer vanlig. Men i denne tråden så virket det som man drakk en hel vinflaska på en ettermiddag. Hva er vanlig for deg? Hvor ofte, og hvor mye drikker du av alkoholholdige drikker? Helgefyll med vodka, eller et glass rødvin til maten hver dag? Synes bare det er interessant å høre om hva som er vanlig for forskjellige folk. Jeg selv drikker nesten ingen alkohol, jeg reagerer så dårlig på det at jeg prøver å holde meg helt unna. Anonymkode: 81516...0c8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 2-3 ganger i året og da er det 1 eller 2 øl eller cider. Anonymkode: 57dbc...cc0
Lurium Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 2-3 ganger i året. Da i situasjoner hvor jeg føler med forpliktet. (Sammen med venner jeg vokste opp med). Jeg synes personlig at det er alt for mye drikkepress i det norske samfunnet, spesielt gjennom jobb, kursing osv. Det medfører at iallefall jeg "dukker" middager etc. i forbindelse med disse. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Festing, type helgefull, gjør jeg ikke så ofte lenger. 3-5 ganger i året, kanskje. Men jeg tar meg gjerne en øl eller tre i hverdagen når jeg har lyst, noe som vanligvis er 1-3 ganger i uka. Anonymkode: 20b8d...a78
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, Lurium skrev: 2-3 ganger i året. Da i situasjoner hvor jeg føler med forpliktet. (Sammen med venner jeg vokste opp med). Jeg synes personlig at det er alt for mye drikkepress i det norske samfunnet, spesielt gjennom jobb, kursing osv. Det medfører at iallefall jeg "dukker" middager etc. i forbindelse med disse. "dukker" betyr det at du lar være å gå? Synes det er skikkelig kjedelig at du ikke føler at du kan delta siden du ikke vil drikke. Sånn skal det jo ikke være! Det jeg pleier å gjøre er å si at jeg tar noen medisiner nå så jeg skal ikke blande. Men som oftest så får jeg ikke kommentarer på at jeg ber om alkoholfri alternativer. Jeg har bare vent meg til at jeg ikke drikker, og kanskje de rundt meg også har gjort det. Jeg lar i alle fall ikke det være noe som hindrer meg. TS Anonymkode: 81516...0c8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Festing, type helgefull, gjør jeg ikke så ofte lenger. 3-5 ganger i året, kanskje. Men jeg tar meg gjerne en øl eller tre i hverdagen når jeg har lyst, noe som vanligvis er 1-3 ganger i uka. Anonymkode: 20b8d...a78 Regner du helga som hverdag da? Blir du påvirket av 3 øl? TS Anonymkode: 81516...0c8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Drikker ofte et glass vin til maten, men tar da ikke med oss flasken og drikker opp resten foran tv'en. Det kunne vi gjøre før vi fikk barn. På fredags og lørdagskvelden kan det være det blir to- tre glass i løpet av kvelden. Drikker meg aldri full eller beruset. Anonymkode: 1c759...982 1
Poppie Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 Har sluttet med "fylla", men drikker nok oftere nå enn før. Kan fint drikke en øl på kveldstid, eller ta et glass rødvin eller to når jeg kommer hjem fra jobb/lesesalen. Kan ikke huske sist jeg var noe mer enn småbrisen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner du helga som hverdag da? Blir du påvirket av 3 øl? TS Anonymkode: 81516...0c8 Ja, jeg blir påvirket av 3 øl. Derfor holder jeg meg til 2 eller 3 et par ganger i uka, lørdag inkludert. Drikker det pga smaken, ikke for å bli full. Anonymkode: 20b8d...a78
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 Men dere som drikker dette til middagen, er det ikke litt plagsomt at da kan du ikke bruke bilen før neste dag? Eller er det alltid liksom på slutten av dagen når man ikke skal noe mer ut? Syns det høres kos ut jeg. Som voksenkos på en måte. TS Anonymkode: 81516...0c8
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Jeg har ikke drukket alkoholholdig drikke siden 2006.
Gjest Nordavind Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Et par øl eller glass vin i helgene. Kan bli litt oftere om sommeren. Fyll/fest er ikke like spennende lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere som drikker dette til middagen, er det ikke litt plagsomt at da kan du ikke bruke bilen før neste dag? Eller er det alltid liksom på slutten av dagen når man ikke skal noe mer ut? Syns det høres kos ut jeg. Som voksenkos på en måte. TS Anonymkode: 81516...0c8 De gangene jeg drikker det i hverdagen, så er det selvsagt de gangene jeg ikke har noen videre planer den kvelden. Jeg er glad i å være hjemme og har ofte travle uker, så jeg nyter de kveldene jeg ikke skal noe og kan få lov å være hjemme. Så ikke plagsomt i det hele tatt, egentlig litt motsatt. Anonymkode: 20b8d...a78 1
Poppie Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere som drikker dette til middagen, er det ikke litt plagsomt at da kan du ikke bruke bilen før neste dag? Eller er det alltid liksom på slutten av dagen når man ikke skal noe mer ut? Syns det høres kos ut jeg. Som voksenkos på en måte. TS Anonymkode: 81516...0c8 Om jeg drikker vin til middagen er dette da sen middag, uten planer om å bruke bilen. God kollektivtransport her. Hadde jeg hatt barn og bodd et sted uten kollektivtransport eller enkle muligheter for å få tak i taxi hadde jeg nok ikke gjort det samme.
bopera Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 Ytterst sjeldent. 2-4 ganger i året, kanskje...
SardintrollReturns Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 Jeg har vært "tørr" en god stund nå, men før det skled ut, og jeg måtte ha min daglige sixpack med øl, var det som regel 7-8 enheter på fredager og/eller lørdager, og sjelden noe midt i uka.
hjertesukka Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 Et glass vin eller to en gg pr måned. Kan godt la være også.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #19 Skrevet 8. april 2017 Sist var juni 2015, gangen før det juli 2013. ( var gravid i mellom det da). Nå har jeg bare ikke lyst på. Liker egentlig ikke smaken av alkohol. Øl går greit men jeg foretrekker brus. Anonymkode: 678fb...cd6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #20 Skrevet 8. april 2017 Drikker meg brisen en gang i uka. Ca 3 glass vin Anonymkode: 13d23...efe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå