Gå til innhold

deling av hans hjem, samboere

Anbefalte innlegg

Gjest håpefull31
Skrevet

har bodd sammen med en mann i 5 år og vi har en 3 år gammel datter sammen. har hørt noen rykter om at nå som vi flytter fra hverandre må han enten kjøpe meg ut av huset sitt eller selge det og gi meg halvparten av det han får?? er han som kjøpte og eier huset da, jeg studerer, men fordi vi har et barn sammen har jeg rett på halve? stemmer dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Det han hadde før du kom inn, tar han med seg ut av forholdet også. Så beklager, men du har nok ikke rett på noe av hans hus, selv om dere har barn sammen.

Gjest håpefull31
Skrevet

han kjøpte huset etter at vi flyttet sammen! teller det da??

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg tror ikke du kan kreve halvparten, for selv om dere har barn sammen, så har han kanskje vært den som har hatt egenkapitalen, og den egenkapitalen skal du IKKE ha.

Om du har vært med på å øke verdien i hans hus, mens dere har bodd sammen, og kan dokumetere det, så har du krav på en del. Men elelrs har du nok ikek krav på mye, selv om dere har barn sammen.

Hadde vært litt for lett, om du skulle kunne kreve det. Men for å være på den sikre siden, kan du jo ta kontakt med jussformidlingen.

Gjest Far til 2
Skrevet

Du vil sansynligvis ha rett til å bli boende, f.eks. i 6 mnd (om du blir eneste omsorgsperson for barna) slik at du får tid på deg til å finne en alternativ bolig.

Deretter må du forvente at han kan kreve deg for markedsleie hvis du blir boende.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet

Om dere ikke har sambokontrakt står du uten rettigheter.

Har du betalt halve lånet eks, så skal du ha det.

Atter en gang ser vi hvor viktig det er med kontrakt.

Du kan ta med deg det du har kjøpt og betalt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...