AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Jeg jobber i ett service-yrke, og møter nye mennesker hele tiden. Jeg får ofte høre at jeg ser sur ut. Jeg er ikke en sprudlende person, og har ikke noe stort smil, selv om jeg er glad. Jeg smiler, men jeg ler sjelden. Det er bare sånn jeg er. Jeg prøver å alltid være hyggelig og imøtekommende, men noen ganger blir jeg likevel oppfattet som sur. Og jo flere ganger folk sier "Smil litt' da!" "Ikke vær så sur da!" så BLIR jeg nettopp sur.. Hvordan kan jeg forbedre meg på dette? En annen venninne av meg opplevde det samme i sin jobb, og hun jobber på en klinikk og hadde fått en vanskelig kunde rett før stengetid. Hun hadde svart henne bestemt og saklig, og kunden hadde sendt inn en formell klage på henne, som videre førte til møte med sjefen osv. Selv sprudlende mennesker, kan ikke sprudle hver dag! Vi er alle bare mennesker.. Anonymkode: b9bb2...503 5
Spiteful Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 (endret) Jeg får også høre at jeg ser gretten ut en gang i blant. Svarer alltid med at det bare er slik ansiktet mitt er. Orker ikke gå rundt og smile 24/7 så folk ikke tror jeg er gretten liksom. Ikke bry seg så mye om det. Enkelte overtenker bare for mye, og er så usikre på seg selv at de tolker alt negativt. Endret 8. april 2017 av Spiteful 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Resting bitch face, helt normalt Anonymkode: f1473...46e 12
QQbaby Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Selv hører jeg ofte at jeg ser så bra ut. Og slik er dessverre livet, noen ganger må man bare finne seg i at andre har meninger om hvordan man er 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Jeg tenker at når man jobber i serviceyrker så må man være hyggelig. Om man ser blid eller "sur" ut har lite å si,så lenge man hyggelig. Tror du skal ta det helt med ro jeg. Forstår jo det kan være fryktelig irriterende at folk kommenterer at du ser sur ut når du ikke er det. Anonymkode: 55036...7e3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Velkommen i klubben jeg har fått høre at jeg har vært sur og negativ på dager da jeg selv føler jeg har vært i godt humør og gått rundt med et smil. Jobber heldigvis ikke i noe serviceyrke da. Ser også på bilder at jeg ser sur ut selv når jeg tror jeg smiler. Men takke meg til folk med vanlig høflighet fremfor de som går rundt med et påklistret glis hele tiden. "Sprudlende" mennesker kan være ganske slitsomme! Anonymkode: 93d5d...234 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, QQbaby skrev: Selv hører jeg ofte at jeg ser så bra ut. Og slik er dessverre livet, noen ganger må man bare finne seg i at andre har meninger om hvordan man er Unødvendig og barnslig kommentar. Det der skrev du bare for å heve deg selv. Anonymkode: e1603...780 21
QQbaby Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Unødvendig og barnslig kommentar. Det der skrev du bare for å heve deg selv. Anonymkode: e1603...780 Det er du som er barnslig som ikke tåler at andre ser bra ut. Ellers går alt bra med deg?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 4 timer siden, QQbaby skrev: Selv hører jeg ofte at jeg ser så bra ut. Og slik er dessverre livet, noen ganger må man bare finne seg i at andre har meninger om hvordan man er Det må man, og du virker ikke spesielt sympatisk ut fra hvordan du skriver i tråden her. Blunkefjes. Anonymkode: 93d5d...234 16
QQbaby Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må man, og du virker ikke spesielt sympatisk ut fra hvordan du skriver i tråden her. Blunkefjes. Anonymkode: 93d5d...234 Du er ikke så sympatisk selv som går til angrep på andre fordi de ser bedre ut enn deg!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Så lenge du er mentalt tilstede og utviser normal høflighet (og service) ser jeg ikke hva som er galt. Mennesker er rare, og jeg blir alltid overrasket over hva noen folk får seg til å si. Jeg forventer ikke at mennesker i serviceyrker skal være sprudlende, faktisk synes jeg at det heller er litt irriterende. Anonymkode: a1994...ae0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Det har jeg også fått høre hele livet. Er sjeldent sur men går ikke rundt og smiler hele dagen .vanskelig å forandre på "lynne" sitt. Jeg prøver å være hyggelig og imøtekommende men når jeg tror at jeg er tydelig syntes folk at jeg er streng og hard 😅 jeg liker ikke resting bitch uttrykket. Ingen snakker slik om menn. Anonymkode: 4f4a2...cab 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 31 minutter siden, QQbaby skrev: Du er ikke så sympatisk selv som går til angrep på andre fordi de ser bedre ut enn deg! Vi har bare ditt ord for at du ser bra ut, og det har ingen relevans for denne tråden. Anonymkode: 93d5d...234 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 36 minutter siden, QQbaby skrev: Du er ikke så sympatisk selv som går til angrep på andre fordi de ser bedre ut enn deg! Lol. Så du konkluderer med at du ser bedre ut noen du ikke har sett engang? Ja, du virker lite sympatiskl Anonymkode: a1994...ae0 9
Gjest Raindrops Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 Jeg får ofte høre det samme. I tillegg ser jeg visstnok "skummel" ut. Flere venner av meg har fortalt at de var litt redd for meg i begynnelsen, og at jeg visstnok ser ut som noen man ikke har lyst til å bråke med. Ironisk nok er jeg latterlig konfliktsky, hater å krangle, får dårlig samvittighet hvis jeg tror jeg har såret noen, og blir redd hvis noen hever stemmen til meg eller blir veldig streng. Heldigvis skjer det veldig sjeldent siden jeg tydeligvis ser ut som en skikkelig bitch Jobber i service selv og har lært meg til å snakke med mye mykere stemme enn jeg gjør til vanlig, og prøver alltid å avslutte samtalen med et strålende smil, selv om det føles veldig påtatt.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 Bare smil og vær glad, så blir alt bra!! Anonymkode: 144ef...99c 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #17 Skrevet 10. april 2017 På Saturday, April 08, 2017 den 14.14, AnonymBruker skrev: Unødvendig og barnslig kommentar. Det der skrev du bare for å heve deg selv. Anonymkode: e1603...780 Det var vel en spøk....men ser du har fått likes fra 6 til som også tok det dønn seriøst og overså blunkefjeset.. . Anonymkode: 9cc2c...b3d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var vel en spøk....men ser du har fått likes fra 6 til som også tok det dønn seriøst og overså blunkefjeset.. . Anonymkode: 9cc2c...b3d Ro videre... Anonymkode: 05f6e...20e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #19 Skrevet 10. april 2017 Kvinner bør jo helst gå med en søtt lite smil om munnen hele tiden..... Anonymkode: 44b73...a17 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #20 Skrevet 11. april 2017 Å alltid smile når man er i kontakt med kunder lærte jeg som 16(!)åring, i en av landets største fornøyelsesparker. Det er en del av kundeservicen. Jobber du i et serviceyrke så er det en del av jobben å være "påtatt" blid. Om man får kommentarer på at man ser sur ut, så må man faktisk klistre på seg et smil. Anonymkode: 14a48...ee3 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå