AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Del Skrevet 8. april 2017 Får hun snusen på ting, så vil hun alltid være med. Ofte maser hun til du sier ja. Noen ganger blir hun med, men det er jo ikke alltid jeg orker å henge med henne og ta henne med på fester, middagsselskap osv jeg skal på. Hun er den typen som tar mye plass og blir veldig hyper. Spesielt når hun drikker Kjeften går i ett. Hun kan spørre meg "kan jeg bli med deg på festen? " Da sier ofte de jeg skal til nei, pga hun er slitsom å drikke med. Det nytter ikke å be henne roe seg. Hun har jo ADHD og vil ikke ta medisiner. I kveld skal jeg og min søster på kino. Hun lurte på hva jeg skulle i kveld (om jeg ville drikke med henne) og da sa jeg at vi skulle på kino. Hun spurte om kunne bli med. Jeg orker ikke å ha henne med. Hun klarer ikke å sitte eller holde munn på kino. Jeg vil følge med på filmen og ikke skravle. Søsteren sa nei med en gang til hun skulle være med. Jeg sa at vi ville dra alene (lenge siden vi gjort noe sammen) og hun bare" Jammen jeg vil og på kino" Har ikke svart på den meldingen. I Februar skulle jeg på 4 daten og da ville hun være med! Det sa jeg fort nei til. Herrefred. En annen gang skulle en kamerat av oss og hans kamerat ned til byen for å se på fotball på sportspuben. Da vil hun være med. De skulle se på en viktig kamp. De får ikke fulgt med når hun skravlet høl i hodet på de, og ikke liker hun fotball en gang. Da hun ikke fikk være med, så ble hun sur. Men det er så slitsomt. Jeg blir veldig sliten av å gå for mye med henne. Jeg er en rolig person og hun er hyper og høylytt. Jeg må nesten gjemme for henne hva jeg skal, ellers blir det mas. Uansett hva jeg skal. Vi hadde jentekveld i går og det var koselig det. Har du noen venner du ikke orker å henge mye med? Er jeg slem som ikke alltid vil gå med henne? Anonymkode: 548c7...88e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heikro Skrevet 8. april 2017 #2 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Hun ville være med på date?!? altså daten, deg og henne ikke no dobbelt date???? Dette høres litt slitsomt ut ja. Og virker ikke som hun har særlig sosiale antenner heller... Når du sier rett ut at du ønsker å være bare du og lillesøsteren din så fortsetter hu å mase... Skriv til henne igjen at nei sorry. Skal gjøre noe bare jeg og lillesøster. Hvis du ønsker fortsatt kontakt kan jo en løsning være å si at passer ikke i dag men kan den og den dagen.... ❤️Jeg har også adhd men tåler å få høre det hvis noen hysjer på meg når jeg er på kino for eks. 😊 Du er ikke slem. Endret 8. april 2017 av heikro 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Del Skrevet 8. april 2017 1 time siden, heikro skrev: Hun ville være med på date?!? altså dagen, deg og henne ikke no dobbelt date???? Dette høres litt slitsomt ut ja. Og virker ikke som hun har særlig sosiale antenner heller... Når du sier rett ut at du ønsker å være bare du og lillesøsteren din så fortsetter hu å mase... Skriv til henne igjen at nei sorry. Skal gjøre noe bare jeg og lillesøster. Hvis du ønsker fortsatt kontakt kan jo en løsning være å si at passer ikke i dag men kan den og den dagen.... ❤️Jeg har også adhd men tåler å få høre det hvis noen hysjer på meg når jeg er på kino for eks. 😊 Du er ikke slem. Ja hun ville visst det. Ikke noe snakk om dobbeldate. Det er veldig slitsomt Hun er en type egentlig ingen orker å være mye sammen med. Jeg får si det samme igjen til henne. Jeg var på kino med henne for 1 år siden og da skravlet hun igjennom film. Var til og med noen som snudde seg for å hysje på henne. Flaut Ts Anonymkode: 548c7...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Del Skrevet 8. april 2017 Selvfølgelig bør du si ifra til henne. Bare "nei" holder, dropp å svare på flere meldinger når hun maser. Tydelige grenser og tydelig tilbakemelding på masete oppførsel. Jeg for min del ville faset ut dette vennskapet for lenge siden, det høres bare slitsomt ut, og hun eier ikke antenner. ADHD er helt i orden, men å ikke ville ta medisiner, så man faktisk klarer å være sammen med andre mennesker på en fin måte, er ikke greit. Anonymkode: a05f0...454 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 8. april 2017 #5 Del Skrevet 8. april 2017 Mennesker som tar mye plass og er veldig høylytte er fryktelig slitsomme å være med ja. Forstår deg veldig godt! At hun fortsetter med å mase etter å ha fått nei, må være irriterende. Man kan ikke være med på ALT hele tiden. Noen ganger vil man gå med søsteren sin eller en venninne alene. Uten en ekstra. Rart hun ikke klarer å forstå det. Du bare si dere kan finne på noe igjen en annen dag. Maser hun mer, så bare overse henne. Hun får ta nei for et nei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Del Skrevet 8. april 2017 Ingen vil henge med henne? stakkars. tenk så ensom hun er da. Anonymkode: f08f0...680 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Del Skrevet 8. april 2017 Hun høres ut som sønnen min på 7 som nettopp har fått ADHD diagnose. Skravla går i ett og han han null peiling på at nok er nok, men han kan nå hvertfall unnskyldes på grunn av alderen. Jeg tror du må være brutalt ærlig med henne. Ikke sikkert hun forstår det da heller. Diagnosen har vel gått helt til huet på henne. Anonymkode: 90fde...bfb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 8. april 2017 #8 Del Skrevet 8. april 2017 Hun må lære seg at du (og andre) har flere relasjoner å ivareta. Alle har vel det. Jeg ville ha begynt å være mer bestemt mot henne. Hun trenger å forstå at det ikke bare er å slenge seg med i alle situasjoner. Når hun sier hun vil være med deg på date, så spør tilbake "Du vil være med på date?! Eh nei. Skaff deg din egen date ;)" Likedan kan du si at idag skal du tilbringe tid med din søster. Maser hun, så si bare Nei. Du må ikke forklare noe som helst. Eller si "jeg er invitert i middagsselskap hos noen venner". Du må ikke si hvem. Om hun maser, si bare Nei, det går nok ikke. Hvis du ønsker å fortsette vennskapet, så må du kombinere det med invitasjoner til ting hun kan være med på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Del Skrevet 8. april 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vil henge med henne? stakkars. tenk så ensom hun er da. Anonymkode: f08f0...680 Ehm, ts har ikke sagt ingen vil henge med henne, men bare ikke hele tiden. De var jo sammen senest i går. Det er ikke stakkars. Når noen mangler antenner og er masete, så er det ikke rart folk ikke orker å henge med henne hele tiden. Anonymkode: e4dfa...c48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 8. april 2017 #10 Del Skrevet 8. april 2017 Ops meg over. Kom borti ab knappen med et uhell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #11 Del Skrevet 8. april 2017 Syns du kan være ærlig å si at "nei, du preiker så mye at vi ikke få fulgt med på filmen/kamen, så beklager men nei". Evt "når du drikker så tyter du høl i hodet på folk, det orker jeg ikke, så enten kutter du drikkinga eller så holder du munn". Av og til må man være direkte, hvis ingen har sagt det til henne er hun kanskje ikke klar over det selv. Anonymkode: d7316...a3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avocado90 Skrevet 8. april 2017 #12 Del Skrevet 8. april 2017 Hva er vel venner til for, om ikke å være ærlig med deg når det trengs? Det at hun spurte om å være med på daten er jo en utmerket mulighet til å ta tak i det. "Daten er jo for at jeg og han skal bli bedre kjent med hverandre. Og det er nesten umulig dersom du skulle delta - ikke bare fordi det er rart å være tre, men fordi du har en tendens til å ta veldig mye plass. Du prater veldig mye og høyt, og jeg blir unødvendig sliten. Er veldig glad i å tilbringe tid med deg, men kanskje du kunne roe ned litt iblant? " 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Del Skrevet 8. april 2017 Har en bror som har adhd og kjenner meg godt igjen i hva du skriver. Han er full i energi og jeg er en rolig person. Han har ingen venner. Blitt mye mobbet og utestengt. Han har ingen utenom meg og min ektefelle så vi er med han så mye vi orker. Men det går i ett og ingen sosiale antenner. Jeg synes du er kjempe god venninne som bare er med henne litt. Utrolig kjedelig hun ikke forstår at du må være litt i fred. Det fårstår min bror godt og han trenger mye alene tid og. Men han liker å være med oss for han kan være seg selv uten at vi dømmer eller kommenterer noe. Kanskje det er dette denne jenten har funnet i deg? Du aksepterer henne som person og det føles nok utrolig godt for henne. Men det er utrolig bra du sier nei når du ikke vil! Utrolig slitsomt at hun skal vite alt i ditt liv og vil være med på alt. Fortsett og si nei når det ikke passer. Skal ikke være sånn at all energi for uken er vekke pga å være med henne. Jeg ville ofte ha ventet med å svare til neste dag. Skrive feks "Hei, fikk ikke svart deg før nå. Men vi ville gå alene på kino i går. Vi kan gå på kino en annen gang" Ikke lett å vite hva man skal gjøre uansett. Men blir glad og av at du i det hele tatt gidder å være med henne. Det kan ha stor betydning! Anonymkode: 6532e...d45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #14 Del Skrevet 8. april 2017 2 timer siden, Avocado90 skrev: Hva er vel venner til for, om ikke å være ærlig med deg når det trengs? Det at hun spurte om å være med på daten er jo en utmerket mulighet til å ta tak i det. "Daten er jo for at jeg og han skal bli bedre kjent med hverandre. Og det er nesten umulig dersom du skulle delta - ikke bare fordi det er rart å være tre, men fordi du har en tendens til å ta veldig mye plass. Du prater veldig mye og høyt, og jeg blir unødvendig sliten. Er veldig glad i å tilbringe tid med deg, men kanskje du kunne roe ned litt iblant? " Enig i at ærlighet er viktig, men noen tåler svært lite tilsnakk og blir sur. Jeg har opplevde det med en tidligere venninne som ikke tok til seg noe og ble bare sur. Tok det personlig, så det er vanskelig. Slitsomt. Men jeg ville nok ha tatt en prat med henne uansett. Slike som henne kan være ufattelig slitsomme å henge med. Blir hun sur, så får hun bare bli sur. Veldig sært hun ville bli med deg på date! Anonymkode: f0d14...a06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #15 Del Skrevet 8. april 2017 Usj har også noen slike bekjentskaper, og det er så slitsomt! Suger all livsglede og energi ut av meg. Mas mas mas, over hele linja. Ene hr jeg faset helt ut, tåler henne rett og slett ikke lenger. Og den andre, vel, holder en hyggelig tone, men hr lært meg å si nei( uten forklaring og dårlig samvittighet). Vi er totalt krasj. Jeg er høysensitiv og rolig, og de er .. utmattende høylytt, plasskrevende og slitsom😂 Desverre for deres del ser jeg andre også tar mer og mer avstand. Men man må rett og slett sette seg selv først, for ingen andre gjør det. gå på kino med god samvittighet, si nei, og skru av mobilen😉Kos deg Anonymkode: 167f9...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #16 Del Skrevet 8. april 2017 Og ja, jeg venter også ofte en eller flere dager med å svare på mld;) ups glemte å svare ... Anonymkode: 167f9...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avocado90 Skrevet 9. april 2017 #17 Del Skrevet 9. april 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i at ærlighet er viktig, men noen tåler svært lite tilsnakk og blir sur. Jeg har opplevde det med en tidligere venninne som ikke tok til seg noe og ble bare sur. Tok det personlig, så det er vanskelig. Slitsomt. Men jeg ville nok ha tatt en prat med henne uansett. Slike som henne kan være ufattelig slitsomme å henge med. Blir hun sur, så får hun bare bli sur. Veldig sært hun ville bli med deg på date! Anonymkode: f0d14...a06 De aller fleste takler kritikk dårlig, selv de som sier de tar det greit. Hvordan reagerte du sist noen sa noen negativt til deg om din personlighet? I de fleste sammenhenger er det derfor bedre å a) pakke det inn på en ok måte, eller b) redusere tiden sammen. Dersom vedkommende kun responderer til klar tale og er blitt så uutholdelig at selv litt tid sammen er for mye, så er det "snilleste" å gjøre rett og slett å si det til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #18 Del Skrevet 9. april 2017 Eksempel det med kinoen er jo at du ikke burde si noe til henne. Du kan si du skal være hjemme, men plutselig dra på kino. Møter du hun der så sier du at det ikle var meninga, men ble plutselig en kino. Anonymkode: ba7e1...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #19 Del Skrevet 9. april 2017 20 minutter siden, Avocado90 skrev: De aller fleste takler kritikk dårlig, selv de som sier de tar det greit. Hvordan reagerte du sist noen sa noen negativt til deg om din personlighet? Venner er ofte ærlig pga de vil hjelpe og ikke såre deg. Hvis jeg var en skikkelig masete og irriterende person som folk ble sliten av og ikke orket å gå mye sammen med, så hadde jeg satt pris på at noen sa ifra. Sånn at jeg kunne endre meg litt og roa meg ned, siden de synes jeg er slitsom. Men det er nå meg Uansett så pleier folk å tåle kritikk dårlig (selv om de bare vil hjelpe )og det er ikke alltid lett, men ville uansett tatt en prat med henne. Noen ganger er man ikke klar over selv hvordan andre reagerer på deg. Anonymkode: f0d14...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå