AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Datteren min på 20 år bor hjemme, går på AAP og gjør ingenting. Hvor ofte er det greit at ho fester og drikker? I perioder så er hun ute nesten hver dag, men en jobb kan jun liksom ikke håndtere...rydde rommet orker ho ikke..sette inn I oppvaskmaskinen etc.... Anonymkode: 2f8b2...ad4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Kast henne ut, for hennes egen skyld. Gi henne en tidsfrist, og overhold den. Du ødelegger bare for henne ved å la henne oppføre seg sånn. Anonymkode: 66836...2c9 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Du ødelegger for hennes fremtid ved å ikke sette grenser. Foreldrene mine hadde aldri tolerert dette. Anonymkode: 3358b...940 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Jeg kan ikke kaste hemne ut, da jeg vet at hun har drevet med rus osb og vil da flytte inn med disse menneskene. Ts Anonymkode: 2f8b2...ad4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Da må du bare være strebg med henne, da. Hvis hun driver med rus og narkotika bør hun vel absolutt ikke drikke alkohol, da det gjør at man mister hemninger. Går det an å få noe slags oppfølging til henne? Du må bare sette ned foten kraftig, hun bor i ditt hus, du er ikke slaven hennes nå som hun er voksen. Anonymkode: 66836...2c9 6
LittleBabyBlue Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Ta kontakt med et støtteapparat for pårørende av narkomane. De kan hjelpe deg mye bedre enn vi kan og har vært borti dette mange ganger før. https://helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-innen-psykisk-helse-og-rus 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Hvis hun har fått innvilget aap er det helseproblemer involvert. Hva er diagnosene/problemene? At hun ikke kan jobbe men orker å ta seg en fest kan være legitimt det avhengig av hva diagnosen er. Men å rydde rommet, sette inn i vaskemaskinen det klarer hun. Hun er 20. Be hun skjerpe seg ellers er det rett ut. Hun er 20 ikke 12. Anonymkode: 4a729...fb9 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 Går hun på dps eller får annen oppfølging? Ville absolutt krevd at hun tok imot noe form for hjelp til å komme seg videre i livet. Hun må vel gå i noen form for tiltak for å kunne få aap? Kanskje hennes saksbehandler ved NAV kan bidra med noen gode råd? Krev husleie eller bidrag til andre regninger, hun får faktisk mye penger i mnd hvis hun bor helt gratis. AAP skal egentlig halveres (ca) hvis man får fri kost og losji, du kan jo ta en tlf til nav rundt dette eller si til henne at hun får bidra litt. AAP er ikke for evig så det er til hennes fordel å finne ut av veien videre mens hun enda har denne støtten. Rydde rommet sitt og bidra med renhold ellers skal hun selvsagt gjøre, til og med rusavhengige som er innlagt må gjøre dette og å kun ligge i senga og feste kommer ikke til å gi henne noe piff eller livsglede på magisk vis, tvert imot. Alkohol er veldig farlig når man har problemer med avhengighet, iallefall den første tiden. Jeg forstår utrolig godt at du er redd for at hun skal falle tilbake, men det ikke alltid det beste er å bare liste seg rundt. Og ja, jeg har personlige erfaringer med dette her. Anonymkode: c393f...643 2
Mousj Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Jeg tenker som de andre, du må ta utgangspunkt i hva som er årsak til aap. Hvorfor går en jente på 20 år på dette? Hvordan har det vært tidligere med studier og jobb? Oppførselen hennes er et symptom på et problem, og det er problemet dere må ta tak i. Det høres ikke så løsningsorientert ut akkurat nå. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min på 20 år bor hjemme, går på AAP og gjør ingenting. Hvor ofte er det greit at ho fester og drikker? I perioder så er hun ute nesten hver dag, men en jobb kan jun liksom ikke håndtere...rydde rommet orker ho ikke..sette inn I oppvaskmaskinen etc.... Anonymkode: 2f8b2...ad4 Så lenge mamma ordner opp for henne, betaler mat, rydder opp og fikser så kan hun jo feste så ofte hun bare vil❤ Her må du faktisk sette beinet ned og si fra! Anonymkode: 3e45d...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå