AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Jeg er deltidsansatt i en butikk, og har nå etter å ha søkt kjempelenge fått tilbud om en fulltidsstilling fra midten av juni. Jeg får tenke på det til mandag, men jeg kommer til å takke ja. Problemer er at vaktlistene på jobben er satt og jeg jobber da deltid til 1 juli og deretter fulltid til 1 september. Begynner altså å jobbe 100% pga ferieavvikling fra 1 juli.. Tror sjefen blir veldig irritert.. Hvordan kan jeg legge dette frem? Gruer meg veldig. Anonymkode: 98d61...1bd
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Du trenger strengt talt ikke å legge det frem på en annen måte enn å levere oppsigelsen skriftlig. Anonymkode: ce85b...c95
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du trenger strengt talt ikke å legge det frem på en annen måte enn å levere oppsigelsen skriftlig. Anonymkode: ce85b...c95 Jeg vet. Men jeg vet sjefen kommer til å bli irritert pga listene allerede er satt og fordi jeg er den eneste som skal jobbe 100% i de to månedene mens det er ferieavvikling, så er litt stressa pga hvordan sjefen kommer til å ta det.. Anonymkode: 98d61...1bd
dillyduzit Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Ikke tenk på det, jeg sa opp min 100% ass.butikksjef stilling rett etter å ha bestilt hele julekampanjen (og med tanke på året før, stakkars resterende ansatte) og relativt rett opp mot jul. Ingen problem sa sjefen, og ansatte to nye, en som sykemeldte seg nøyaktig 4 uker etter oppstart og 1 som jobbet fint. Min kollega i 60% stilling overtok min. Så enden på visa; alt ordner seg så lenge man er litt ydmyk.
_popcorn_ Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 skriv oppsigelsen, og gå innom sjefen, "hei, du, jeg har fått meg en fast fulltidsstilling, så jeg må si opp her, her er oppsigelsen" Verre er det ikke. De fleste sjefer har forståelse for at ansatte ønsker høyere stillingsprosent, og kan han ikke gi deg det, så må han gi slipp. Han har god tid til å finne noen nye uansett. Om det blir knapt med tid, så kan han skylde på seg selv for kort oppsigelsestid... Vaktplanen er ikke ditt ansvar, du skal jobbe de vaktene du er satt opp på i oppsigelsestid, resten er sjefen sitt ansvar. Sjefer er vant til oppsigelser, og vant til at det gir litt krøll i vaktlister, og dem reagerer sjelden så negativt som ansatte tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå