AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Hei! Lurer på om det blir utskeielser for mange i påsken eller om dere fortsetter å følge en sunn plan? Isåfall hva er planen for påsken og hvilke sunne alternativer til kos har dere. Og om dere skal Skeie ut hvordan gjør dere dette ? Blir det en dag eller litt hver dag. Hvordan klarer dere å holde planen ? Litt interessert i å høre hva andre gjør i påsken da jeg selv følger en sunnere livsstil og tradisjoner å høytider er alltid litt vanskelig av å til skeier man ut ! Anonymkode: c21cb...d4d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Verken eller... Vi har det jeg vil kalle en sunn og normal livsstil, og bruker aldri begrep som å skeie ut, eller følge en sunn plan. Vi kjøper inn det jeg vil kalle ekstra god mat. Lammelår fra lokal slakter, skikkelig fond til sausen, stangekylling og perlepoteter. For meg handler ikke god mat om flere kalorier, men om kvalitet. Vi har begge fått store påskeegg fra jobben som står fremme, kjøpte også inn kvikklunsj til fruktkurven. Men av erfaring går det lite av dette, og blir til slutt spist opp av barn som er på besøk. Vi kjøpte inn en sørlandschips til helgen, det gjør vi en gang innimellom. Trur omtrent halvparten gikk med i går, resten går nok i kveld, men ofte har vi også en liten rest på søndag. Det handler om vaner. Har man sunne vaner, har man heller ikke behov for fett, salt, søtt og fråtsing. Jeg ser chipsposen når jeg er på kjøkkenet, og sjokoladeskålen nå når jeg sitter i stua. Men det frister ikke å forsyne seg av det. Anonymkode: a9101...75d 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Sunne middager, nøtter, appelsiner, mørk sjokolade, og vanlig smågodt Anonymkode: 9c01d...849
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Jeg skal sydover, og da blir det som regel lettere mat. Er liksom ikke så opptatt av lammelår i 20 grader... Når jeg kommer tilbake blir det nok lam, rødvin og sjokolade. Men jeg skal prøve å begrense meg. Anonymkode: c9196...68a
Pringle Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Ingen motsetning mellom kos og sunn. Jeg er seriøs med kostholdet mitt, men jeg nyter det også. Et sunt kosthold har rom for kontrollert utskeielse. Jeg har ingen alternativer til kos. Kos er kos. Å spise spesialmat som bare treffer sånn halvveis fungerer ikke. Jeg elsker mat og spiser bare det jeg liker. Jeg liker det meste, og jeg spiser alt jeg har lyst på, men jeg spiser ikke alt på en gang, jeg spiser ikke hele tiden, og jeg spiser for all del ikke som tidtrøyte, som belønning, som trøst, for å være høflig, eller på trass. Jeg følger tradisjoner men tillemper dem min egen situasjon. Tradisjonelt i min familie er erter på langfredag, kylling på påskeaften og lam første påskedag. Det skal jeg ha selv om jeg bor alene, så det blir grillpølser og hjemmelaget ertestuing på fredag, kyllingkjøttdeig, spaghetti og pastasaus på glass på lørdag, og lammekoteletter med potetmos og ovnsbakt rosenkål på søndag. Jeg skal også ha pølser og spaghetti, torsk og gulrot, laks og ris, spinatpai og grønnsakssuppe. En åttepakning Sprett-yoghurt har jeg også. Det blir frukt og rå grønnsaker, melk og brød og variert pålegg, som ellers. Jeg har kjøpt en pakke lilla påskeegg, og jeg har tenkt å ta ett i morgen (palmesøndag) og så ett hver dag skjærtorsdag-påskeaften. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Det er ikke akkurat noe jeg har planlagt. Om man planlegger hvor mye man skal "kose" seg så er man rimelig hysterisk. Anonymkode: 2565b...040 2
boblevann Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Jeg er ikke så glad i sukker og godteri, så holder meg nok til agurk med dip eller lignende - som jeg spiser ofte ellers også vanlige middager tenker jeg. Ellers blir det egg og bacon til frokost og sikkert en kvikklunsj i ny og ne altså - men kommer til å spise helt vanlig. Har ingen sunn plan eller utskeielser til vanlig heller!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 Det blir smågodt i påsken! Er gravid så jeg prøver å trøste meg med godteri når de andre får drikke deilig rødvin Anonymkode: acee8...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Det vlir kos! 😂😅har startet i dag, med masse rømmevaffler, marsipan, sjokoade, solo og potetgull 😍 Elsker påsken! Til vanlig spiser jeg sunt og variert, påsken er unntakstilstand;) ett par kg fra eller til spiller ingen rolle🙂 Anonymkode: d2f9c...d84 2
Nixnick Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 Koser meg med smågodt og god mat, men passer på å få bevegd meg, slik at jeg kan spise de ekstra kaloriene uten at det blir et alt for stor overskudd, siden jeg holder på å gå ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 Spiser litt godteri hele året. Ser ingen grunn til å skeie ut noe mer bare fordi det er påske. Anonymkode: 0ca66...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 Har spist masse smågodt og annet godt denne uken som var og jeg skal gjøre det samme denne uken som kommer Anonymkode: 05ef6...e62
Ulla Ullsokk Skrevet 9. april 2017 #13 Skrevet 9. april 2017 Koser meg litt hver lørdag, prøver å holde meg til det samme i påsken. Hvis jeg spiser dritt hele påsken blir jeg så misfornøyd med magen etterpå og det er det ikke verdt. Pluss jeg blir trøtt av mye sukker. Så er bare tap.
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. april 2017 #14 Skrevet 9. april 2017 Spiser som jeg gjør året rundt, jul som påske. For ikke noe trang til å fråtse fordi godteriet ligger oppi et forvokst egg eller i en stor rød strømpe.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #15 Skrevet 9. april 2017 Skal spise masse god mat på hotellet og har i tillegg kjøpt inn masse godteri. Jeg lever sunt utenom i høytidene, da spiser jeg det jeg har lyst på. Anonymkode: 79826...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #16 Skrevet 9. april 2017 Synes det er vanskelig når det blir så mange dager med godteri. Har ingen "sunn plan" fordi jeg har spist sunt hele livet og det er bare sånn det er. Jeg er vandt med å ikke spise mye kaker og godteri, så er ubehagelig når det blir servert nesten hver dag i påska. Anonymkode: 39de4...ab1 1
Wenda Skrevet 9. april 2017 #17 Skrevet 9. april 2017 For meg er det svært liten forskjell på høytider, ferie etc og vanlige hverdager. Eneste unntaket er vel et par dager i jul hvor menyen er ganske så spikret Vil jeg spise ei kake på en tirsdag så gjør jeg det. Vil jeg ikke spise noe usunt i påsken så gjør jeg heller ikke det. Når det er sagt så holder jeg meg alltid unna raske karbohydrater som sukker og mel, rett og slett fordi jeg reagerer dårlig på det og jeg har en tendens til å overspise. Derimot så koser jeg meg med mye hjemmelaget og legger ekstra mye energi i et godt måltid fremfor godis
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #18 Skrevet 9. april 2017 Fråtset dessverre i godis en hel uke før eksamen jeg hadde. Så nå i påsken er det delvis stopp. Spiste en smash bar idag da! Anonymkode: 6a3f0...cc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå