Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere gått til søksmål mot kommune/skole for mobbingen dere har vært utsatt for? Hvordan foregår en slik prosess? Og hva er oddsene for å nå frem? Hvordan opplever du/dere holdningene til rettsapparatet?

Anonymkode: a15bc...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min ble svært mye mobbet når hun gikk på barneskole. Her snakker vi om alt fra utfrysing til ødeleggelse av mobiler ol. På en skolen henne gikk på så hadde alle barn og voksende signert under på en "mobbe kontrakt", der skolen sto ansvarlig hvis barnet ble mobbet og absolutt ingen skulle bli mobbet. Skolen satt med kukken i hånden mesteparten av tiden det var mekling mellom foreldre osv, helt til mamma truet med kontraktbrudd mtp denne mobbe kontrakten. Da løste mobbingen seg ganske kjapt og lærere, rektor osv var mye mer obs på problemet

Se etter om skolen har en lignende kontrakt. :)  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prossesen er ditt minste problem. Ditt største problem er hvordan du skal kunne bevise påstandene dine, finne en advoat som vil føre en erstatningssak mot en kommune og å betale for advokaten. Eventuelt dersom du taper vil du om måtte dekke kommunens advokatutgifter. 

Frister det fortsatt å starte et erstatningssøksmål?

Anonymkode: 44f41...e60

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere gått til søksmål mot kommune/skole for mobbingen dere har vært utsatt for? Hvordan foregår en slik prosess? Og hva er oddsene for å nå frem? Hvordan opplever du/dere holdningene til rettsapparatet?

Anonymkode: a15bc...6e0

Gjorde aldri det. Angrer litt men nå er det jo aaaalt for sent.

Skrevet (endret)

Huff... Jeg ble mobbet! ...Men jeg har ingen beviser for det...

Dette var før den digitale alderen... Så folk måtte nesten bare finne seg i det...

Endret av Hadley
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å ha så mye dokumentasjon på selve mobbingen. 

Det du derimot bør ha en dokumentasjon på er at du eller dine foreldre har tatt kontakt med skolen og deretter kommer saken helt an på om skolen kan dokumentere at de har fattet vedtak for å rydde opp i mobbingen. 

Min søster ble grovt mobbet og har digitale bevis for dette. Dessverre er ikke kommunen eller skolen erstatningsansvarlige fordi min søster allrid sa på utvillingssamtaler at hun trivdes godt, og skolen har min søster og min mors signatur på referatene fra samtalen.

Det som egentlig var greia var jo at min søster ikke turte å si ifra i frykt for at mobbingen skulle bli verre dersom noen voksne prøvde å gripe inn.

Anonymkode: ff886...83b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...