AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Altså.. i fjor sommer, søkte jeg på to jobber. En 100% i butikk a, og en 66% stilling i butikk b. Jeg fikk ikke den første jobben, da de valgte å ansette internt. Men jeg fikk derimot den 66% stillingen. Har jobbet der nå siden august, og trives egentlig utrolig godt! Godt arbeidsmiljø, og mye ansvar som jeg liker veldig godt. Jeg er ass.butikksjef der idag. Det er stort sett kveldsjobbing, så pengene ligger jo i UB tillegg. Men... på onsdag, rett før jeg skulle på jobb, så ringte de faktisk fra butikk a, hvor de forklarte at de hadde opprettet en ny stilling som gikk mer på design osv, og at de derfor tenkte på meg først. Dette er nå da snakk om en 70% stilling, men mer normale åpningstider - altså 9-17. Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Ble så lei meg da jeg ikke fikk denne jobben i fjor, men samtidig føler jeg et visst ansvar der jeg er idag. Men jeg kjenner jo at jeg på langsikt ikke orker å jobbe kun kveld.. Det skiller ikke mye på stillingen, annet enn faste arbeidstider dagtid, og 70% istedenfor 66%.. Når de ringte meg idag for å avtale et møte så spurte de meg om hva jeg tjener i dag osv. Altså, jeg føler nok at jeg vil bytte for rett lønn. Da dette er en jobb jeg faktisk har mulighet til å spesialisere meg innenfor et område, og at arbeidstidene er mer praktisk i forhold til familieøkning etterhvert (ikke enda). Æsj, jeg ble overlykkelig over at de vil ha meg, men jeg føler meg så råtten ovenfor min nåværende sjef og arbeidsplass at jeg holder på å spy! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre tror nok jeg skrev dette for å lufte ut mer enn noe annet.. Men hvis noen har noen råd og faktisk har giddet å lese hele dette innlegget, så tar jeg veldig gjerne i mot. Anonymkode: c1a34...831
clevauy Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Som du selv skriver: - Du ønsker normale arbeidstider - Du får større stilling - Du får mulighet til å forhandle deg til økt lønn Slik jeg ser dette, så hadde jeg byttet. Jeg skjønner at du føler deg "rotten", men det er faktisk helt normalt å bytte jobb. 1
TraceBuster Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Jeg ville byttet, men så ha vært i den nye jobben i minst tre år (for at ikke cven skal bli full av korte 1-årsjobber).
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 Har tatt et lignende valg selv nå nylig, men innenfor samme selskap. Arbeidstidene er bedre, lønnen bedre, jeg føler meg mer verdsatt og trivs litt bedre på denne nye avdelingen. Noen ganger må man være egoistisk, selv om man føler man skylder ''gamlejobben'' noe for å ha vært så snille. Anonymkode: 833de...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå