AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Jeg synes selvfølgelig all denne terroren er forferdelig og synes synd på de som er berørt. Allikevel føler jeg meg nummen på en måte. Som om jeg ikke klarer å ta innover meg det som skjer. Jeg har jo vært i Stockholm og trudde kanskje jeg ville følte litt mer på det nå når det skjedde det men allikevel føles det hele så langt unna ut. Jeg føler meg hverken trist, sjokkert eller spesielt redd. Bare tom. Vanskelig å forklare. Er det flere enn meg? Føler meg jo litt råtten når jeg leser alt av medfølelses-meldingene på nettet.. Anonymkode: 05f45...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Jepp, føler det samme Anonymkode: f1a96...be7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Medfølelses-meldingene på Facebook er bare virtue signalling uansett, så det skal du ikke bry deg med. Din reaksjon er helt normal. Anonymkode: 07029...e61 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Man blir vel vant til dette etterhvert.... Men det er klart, hvis du vil at alle facebookvennene dine skal synes at du har et stort hjerte, kan du henge på et svensk flagg. Det er noe av det mest hyklerske jeg ser! Anonymkode: 4ab37...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 For meg er det ikke annet enn en advarsel for hva som kan skje her, om vi ikke er forsiktige. Anonymkode: 6bf1e...f44 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir vel vant til dette etterhvert.... Men det er klart, hvis du vil at alle facebookvennene dine skal synes at du har et stort hjerte, kan du henge på et svensk flagg. Det er noe av det mest hyklerske jeg ser! Anonymkode: 4ab37...f1a Like hyklersk som rosesermonien. Var en eller annen krønikør burde som mente resten av verden burde lære av Norge. Norge er like kynisk og forskjellsbehandlende som resten av verden bortsett fra at Norge er rikere og har en finere fasade. Anonymkode: 2a84b...57a
FluffyJuggernaut Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Tror det er ganske normalt. Jeg har skikkelig medfølelse for de som er berørt av terroren i Sverige og over alt andre plasser. Men jeg klarer ikke å ta det for mye innover meg, og det er jeg egentlig veldig takknemlig for.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 Jeg ble heller ikke sjokkert over terroren i Sverige idag. Jeg hater terrorister, men hva får jeg gjort? Ingenting. Jeg jobber på et av Norges terrormål, men er ikke redd på jobb heller. Om det skjer noe terror på jobben, så skjer det. Jeg må bare ta det derfra. Anonymkode: e5bcc...9e5 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #9 Skrevet 7. april 2017 Det er ganske langt borte og bare fire mennesker som ble drept. Mer som en vanlig trafikkulykke enn det gigantiske terrorangrepet man kan få inntrykk av fra mediedekningen. Anonymkode: 3589c...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 Vi mennesker er så ulike. Så jeg tenker at det er veldig normalt å reagere ulikt på dette. Med forskjellige følelser. Jeg har feks forskjellige dager. I dag var det en dårlig dag siden morningen så ble jeg lei meg men samtidig var det på en måte ikke noe nytt. Og om jeg hadde hatt en bra dag i dag hadde sikkert jeg følt meg tom. Så vil ikke si det er unormalt at vi reagerer forskjellig. Anonymkode: 4ed15...171
Callisto83 Skrevet 7. april 2017 #11 Skrevet 7. april 2017 Det er jo et bilde på VG forsiden akkurat nå som kanskje gjør det hele litt mer virkelig? Jeg så dessverre noen av bildene av de menneskelige ofrene på twitter tidligere, skjønner at ikke de publiseres med tanke på de pårørende, MEN folk har godt av å se det mener jeg. Hvis ikke føler jeg bare vi stikker hodet i sanden 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Jeg følte meg først tom, men har gradvis følt meg mer og mer kvalm, sannsynligvis pga bilder jeg har kommet over, blandt annet av en smadret hund og leste at barn ble skadet. Så nå får jeg ikke sove, og er så lei meg for hva vi har blitt tvunget til å leve i, er også livredd for at sønnen min skal havne utfor en slik galning. Anonymkode: 4a80c...41e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 Jeg begynner å gåte hver gang når de første dekningene kommer. Men når politikere og andre offentlige personer går ut og sier at vi ikke lar oss ikke skremme og at vår kjærlighet vil vokse, blir jeg nummen. Det er som å si at vi godtar det hele. At vi sitter å godtar skremmer meg. Jeg oppfordrer ikke til vold, men det som blir sagt i ettertid skremmer men nesten like mye. Anonymkode: a349b...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å gåte hver gang når de første dekningene kommer. Men når politikere og andre offentlige personer går ut og sier at vi ikke lar oss ikke skremme og at vår kjærlighet vil vokse, blir jeg nummen. Det er som å si at vi godtar det hele. At vi sitter å godtar skremmer meg. Jeg oppfordrer ikke til vold, men det som blir sagt i ettertid skremmer men nesten like mye. Anonymkode: a349b...d8f Helt enig. De kunne sagt at nå skal grensene stenges, og vi skal fengsle og sende ut alle IS sympatisører, vi skal få slutt på dette osv osv. Men nei, eneste vi får høre er at dette må vi leve med og mer vil det bli. Anonymkode: 4a80c...41e 5
Djungelvrål Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske langt borte og bare fire mennesker som ble drept. Mer som en vanlig trafikkulykke enn det gigantiske terrorangrepet man kan få inntrykk av fra mediedekningen. Anonymkode: 3589c...c6a Det er bare det at det IKKE er en ulykke! Noen har med vilje og med onde hensikter mejet ned og drept og skadet mange personer. Det er en stor forskjell i mine øyne og drapsmannen hadde jo selvfølgelig håpet han skulle greid å drepe langt flere. Det gjør det ikke greit at "bare" 4 mennesker ble drept. Jeg syns det er like ille som 40. Hadde det første jeg hadde sett på nyheten i morgen vært at det samme hadde skjedd i Oslo hadde jeg ikke blitt overrasket for å si det sånn! 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 Jeg vil ikke ta det innover meg. Jeg har stor medfølelse med de som er rammet, og jeg vet at vi mest sannsynlig er neste mål, men jeg vil ikke bli redd for å gå ut. Jeg vil ikke bli redd for å gå i byen, jeg vil ikke være redd på 17.mai. Derfor stenger jeg det ute så godt jeg kan. Det skjedde, det er trist og grusomt, og livet må gå videre. Anonymkode: 41719...551
Berentsens Skrevet 8. april 2017 #17 Skrevet 8. april 2017 Personlig blir jeg ikke noe berørt av det som har skjedd. Det er synd at mennesker blir drept og skadet, men det er ikke noe unikt. Det skjer støtt og stadig slike terrorhandlinger, og det skjer drap hvor som helst hele tiden. Skjer det i mitt område eller med noen jeg kjenner, så vil jeg nok bli mer berørt. Det som skjedde i går er ikke overraskende, og det er vel bare et tidsspørsmål før det skjer her i Norge (jada ABB har gjort det, men tenker da på terrorhandlinger for å støtte IS).
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 7 timer siden, Callisto83 skrev: Det er jo et bilde på VG forsiden akkurat nå som kanskje gjør det hele litt mer virkelig? Jeg så dessverre noen av bildene av de menneskelige ofrene på twitter tidligere, skjønner at ikke de publiseres med tanke på de pårørende, MEN folk har godt av å se det mener jeg. Hvis ikke føler jeg bare vi stikker hodet i sanden TS her. Kall det hva du vil men jeg slo ikke på tv'n igår. Skiftet radiokanal til en som spilte bare musikk. Har ikke gått inn på en eneste artikkel. Jeg orker ikke. Jeg føler ikke behov for å se elendigheten. Jeg vet det skjer. Og jeg vet det kommer til å skje her også. Men jeg orker ikke utsette meg for kvalmen. Det forandrer ingenting om jeg ser fortvilelsen, tildekte kropper eller hører folk gråte. Anonymkode: 05f45...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #19 Skrevet 8. april 2017 6 timer siden, Boomonster skrev: Det gjør det ikke greit at "bare" 4 mennesker ble drept. Jeg syns det er like ille som 40. Du kommer nok til å få bedre prioriteringsevne etter hvert som dette blir vanligere. Anonymkode: 3589c...c6a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #20 Skrevet 8. april 2017 Jeg bor alene et stykke fra folk og hvis jeg skulle tatt inn over meg alle de vanvittige hendelsene i verden, så måtte jeg flytte, tror jeg. Det betyr ikke at jeg ikke eier medfølelse eller syns det er forferdelig. I går kveld måtte jeg sette på en rolig film. Anonymkode: f67fe...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå