AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Har så lyst å bli mer chill, og ikke hisse meg opp over alt og alle. Feks har nettopp vært på jentetur: Irriterte meg over sidemannen på flyet som breiet seg ut og opptok to armlener, over taxisjåføren som ikke skjønte hva vi sa, over kelneren som kom med maten en time etter vi hadde bestilt, over venninnene mine som somlet eller ikke klarte å bestemme seg for hvor og hva de ville spise.... Blir sur og mutt der og da selv om jeg i ettertid skjønner at dette er filleting som ikke er verdt energien min. Føler meg som en sur og gretten 80-åring selv om jeg bare er 23 år. Tips for å bli mer avslappet og "let things slide"? Anonymkode: 42d7b...f13
Gjest antbug Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, Herr Heftig skrev: Prøv å onaner mer. Vi tenker likt her, for det var akkurat det jeg hadde tenkt å foreslå
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 Noen ting er det lov å bli irritert over (folk som breier seg på flyet for eksempel). Ellers er det greit å ha krisemat i veska (nøtter, muslibar, eple) - så får du ikke lavt blodsukker og blir irritert over de som er treige med å bestille eller de som er treige med å levere.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 Du er den heldige i situasjonen. Du har råd til fly og mat, det er ikke sikkert alle flyvertinner og servitører har, Du har nok penger til at et måltid ute spiller liten rolle. Anonymkode: 926cb...564
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Jeg vet ikke. jeg er 35 og irriterer meg mye, men jeg blir ikke sur og demonstrerer min misnøye for omverdenen. Skjuler det så godt jeg kan! Litt flaut å være humørsyk. Litt kontroll på seg selv må man ha. Anonymkode: e12e3...70d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 Jeg kjenner meg igjen. Støtter forslaget om å ha mat tilgjengelig og holde blodsukkeret stabilt. En annen ting som kan hjelpe er å si ifra i de situasjoner du mener det er legitimt. Det er selvsagt til tider vanskelig å vurdere, og man vil jo ikke bli tatt for å være en sur-pomp. Et triks er å lukke øynene og bestemme "skal jeg si i fra eller ikke", og gå for det du lander på uten å dvele noe mer med det. I andre situasjoner, hvor du vet at det ikke er på sin plass å si ifra, kan du forsøke å bare akseptere situasjonen slik den er. Kjenn på irritasjonen du har inni deg og aksepter det: Sånn har jeg det akkurat nå (mindfulness). Det funker, men krever godt med øving! Anonymkode: d8da6...44c
miaw Skrevet 7. april 2017 #9 Skrevet 7. april 2017 Jeg kjenner meg igjen, har det sånn i perioder. Man må bare puste med magen, telle til ti. Prøv å ikke vis det, da angrer ivertfall alltid jeg etterpå.
lokmeister2016 Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 Mer egentid og mindre stress begynn og meditere
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #11 Skrevet 7. april 2017 Kan du ikke bare unngå turer med mange jenter eller generelt mange folk? Hvem ville ikke klikket liksom.. Anonymkode: a1507...5e0
Nullfilter Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen. Støtter forslaget om å ha mat tilgjengelig og holde blodsukkeret stabilt. En annen ting som kan hjelpe er å si ifra i de situasjoner du mener det er legitimt. Det er selvsagt til tider vanskelig å vurdere, og man vil jo ikke bli tatt for å være en sur-pomp. Et triks er å lukke øynene og bestemme "skal jeg si i fra eller ikke", og gå for det du lander på uten å dvele noe mer med det. I andre situasjoner, hvor du vet at det ikke er på sin plass å si ifra, kan du forsøke å bare akseptere situasjonen slik den er. Kjenn på irritasjonen du har inni deg og aksepter det: Sånn har jeg det akkurat nå (mindfulness). Det funker, men krever godt med øving! Anonymkode: d8da6...44c Haha, hissigpropp her. Særlig med lavt blodsukker, da er jeg ikke innom lunten engang før bomben når som helst kan gå av :P. Men jeg begynner å få til mindfulness. Det var et helvete til å begynne med, hvordan i svarte skulle jeg klare å sitte stille? Men jeg kom på at siden det var så vanskelig for meg, var det sikkert akkurat det jeg trengte. Da jeg klarte å slappe av, turte jeg å prøve Yoga på trening, og det var helt fantastisk, og nå tør jeg jammen våge meg på meditasjon også. Og jeg kommer dit, jeg nærmer meg og det funker. Plutselig finner du andre verdier, og du ser at det er absolutt ikke vits i å irritere seg sånn, faktisk er det så mange situasjoner du kan snu og finne direkte festlig isteden :). Lykke til, og husk, ingen dager er like. (Vær også ups på PMS og lavt blodsukker, en forferdelig dårlig kombinasjon )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå