Gå til innhold

Hvordan tolker dere dette maleriet ?

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Elijah in the wilderness, av Washington Allston.

Washington_Allston_-_Elijah_in_the_Deser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært en naturkatastrofe av noe slag, eller noe dramatisk har skjedd og mannen ber sin siste bønn eller er for utmattet til å stå på bena. Gribbene sitter klar, de venter på at han dør. Skyene skaper en dommedagsaktig atmosfære, og det døde treet ser ut til å ha klør som griper etter mannen. Bildet i sin helhet har en truende stemning.  

AnonymBruker
Skrevet

En vandringsmann hviler/kneler foran ravnetreet i et ugjestmildt landskap. Vandringsstaven ligger ved siden av mannen mens han takknemlig tar imot poteten fra en gavmild ravn. 

Anonymkode: 513d4...acf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser en gammel og sliten mann som har vandret langt og lenge i retning av det han trodde var en gigantisk vagina, men så viste deg seg at det bare var den ene stubben på et dødt tre. Men selv om han er ufattelig sliten, ja kanskje døden nær, prøver han fortsatt - med de siste kreftene i sin kropp - å penetrere stubben med vandrestaven sin. 

Anonymkode: 2e9e4...0e4

• Liker 1
Skrevet

"Nei nei nei, ikke det siste brødet jeg har igjen"

Tenk...  der har han kanskje gått i all evighet for å finne mat til familien sin..  så snubler han.... så kommer det flyvende ned en kråke og bare napper ut brødet av hendene hans"

"No I'm really sorry... A Bird stole it"   Yeah right!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ofrer de siste brødbitene sine til fuglene fordi han vet han likevel snart skal dø.

Anonymkode: 14098...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en gammel og sliten mann som har vandret langt og lenge i retning av det han trodde var en gigantisk vagina, men så viste deg seg at det bare var den ene stubben på et dødt tre. Men selv om han er ufattelig sliten, ja kanskje døden nær, prøver han fortsatt - med de siste kreftene i sin kropp - å penetrere stubben med vandrestaven sin. 

Anonymkode: 2e9e4...0e4

😂😂😂😂ja akkurat hva jeg også tenkte 😅

Anonymkode: 2532b...a4c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...