Gå til innhold

Kan noen forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syria og Tyrkia. De driver med terror i sitt eget land, og når de blir beskyldt, nekter de selvsagt for det. Det verste er at de blir trodd. Hvorfor?

Tyrkia myrder alle kurdere i landet, og vil på lik linje med Hitler ha en slags "ren rase" i landet. Når de dreper tusenvis av kurdere (bla. barn) hører vi ingenting om det i media. Men så fort PKK og andre kurdiske opprørsgrupper tar igjen blir det bråk. Da er kurdere fæle terrorister. Ja, PKK er terrorister, men de kjemper tilbake mot Tyrkia fordi Tyrkia myrder sivile (hvis jeg ikke husker helt feil så myrder ikke PKK sivile, men er usikker)

Så er det Syria da. De slapp kjemisk dritt og drepte mange mennesker, bla. mange barn! USA beskyldte selvsagt Syria, og det gjorde de rett i. Men Russland forsvarer jo Syria! Og nå er det bråk fordi USA tok igjen på Syria (det var litt drøyt etter min mening). 

Altså ærlig talt. Blir helt paff jeg. Disse landa begår dritt i eget land, men slipper unna med det sååå lett! Er jo kjempe urettferdig!

Jeg er egentlig sterkt i mot Trump, men jeg tror han kan få til enkelte ting som kan være positive, så sta som han er. 

Jeg er skikkelig opprørt pga. det som skjedde i Sverige, så det er her raseriet kommer fra...

Anonymkode: 17b38...d78

Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Det kalles for hykleri

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke jeg heller.

Men det er vel vanskelig for oss nordmenn å forstå. Hvordan det er å leve i et land med så mange forskjellige folkegrupper med alle sine uenigheter og motsetninger, uenigheter innen religion, levemåte, kultur, opplevde urettferdigheter, skjevfordelinger, diskriminering etc.

Nærmeste vi nordmenn kommer dette er vel at samene har følt seg litt urettferdig behandlet i perioder, men det er nok ikke helt sammenlignbart.

Anonymkode: bddae...61c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen bevis for at det var den syriske regjeringen som stod bak angrepet. Denne type greier er komplisert og vanskelig å forstå nettopp fordi så mange land og grupper har interesser og bruker gjerne muligheten til å legge skyld på andre grupper om det vil gi dem en fordel. Om det kjemiske angrepet faktisk skjedde, så er det mange som kan ha stått bak. Mange tjener på at det blir trodd at den syriske regjeringen gjorde det.

Det er bare på film at ting er så enkelt at noen er definitivt the bad guys, mens andre er the good guys. I virkeligheten er mange bad guys flinke på å manipulere informasjon, sverte andre og fremstille seg selv som uskyldige. 

Anonymkode: 43613...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...