AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Hallo! Som tittelen sier, så bare lurer jeg på om det går an å lysne håret uten å bruke bleking? Jeg har tykt hår, men veldig tynne hårstrå, så når det blir brukt bleking blir håret mitt helt jævlig. Men nå trenger jeg å bli litt lysere, for jeg har blitt så mørk i løpet av vinteren. Anonymkode: f1669...3f1
Hadley Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Du kan prøve hydrogenperoksid som du får kjøpt på apoteket. 3% vil ikke skade håret noe særlig. Du blir ikke platinablond, men det lysner håret gradvis etter hver bruk og det ser naturlig ut. Mange videoer på Youtube som viser hvordan du kan gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, Hadley skrev: Du kan prøve hydrogenperoksid som du får kjøpt på apoteket. 3% vil ikke skade håret noe særlig. Du blir ikke platinablond, men det lysner håret gradvis etter hver bruk og det ser naturlig ut. Mange videoer på Youtube som viser hvordan du kan gjøre det. Takk, jeg skal undersøke det Anonymkode: f1669...3f1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 Sitronspray fra 90-talletAnonymkode: f1944...c30
Callisto83 Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitronspray fra 90-tallet Anonymkode: f1944...c30 Signerer denne. Husker noen påførte sitron i håret før de f.eks skulle legge seg på stranden og sole seg. Det lysner nok håret bittelitt, men det kommer sikkert veldig an på hvilket utgangspunkt man har. Jeg hadde nok fått mye rødskjær hvis jeg gjorde det siden håret mitt er mørkt naturlig.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Jeg kan virkelig anbefale å prøve Olaplex bleking i en salong som tilbyr dette. Det er et kjemikalie som blandes inn i blekemiddelet slik at håret blir skånsomt bleket. Jeg hadde aldri trodd det, men håret er mykt etter bleking! Jeg fikk selv beskjed hos en annen frisør at jeg burde slutte å stripe det pgra håret mitt tålte det så dårlig. Sluttet inntil jeg så en salong i nærheten hadde begynt med dette og er veldig fornøyd Anonymkode: 8a4d9...8a7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan virkelig anbefale å prøve Olaplex bleking i en salong som tilbyr dette. Det er et kjemikalie som blandes inn i blekemiddelet slik at håret blir skånsomt bleket. Jeg hadde aldri trodd det, men håret er mykt etter bleking! Jeg fikk selv beskjed hos en annen frisør at jeg burde slutte å stripe det pgra håret mitt tålte det så dårlig. Sluttet inntil jeg så en salong i nærheten hadde begynt med dette og er veldig fornøyd Anonymkode: 8a4d9...8a7 Jeg gjorde det for 1,5 år siden, og håret har først nå begynt å bli lett å gre igjen, så olaplex hadde tydeligvis ikke store effekten hos meg Anonymkode: f1669...3f1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #9 Skrevet 7. april 2017 Hydrogenperoksid i håret er ikke å anbefale. Sollys er naturlig bleking. Når solen får ta, skikkelig, boir håret lysere. Anonymkode: 07787...34a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det for 1,5 år siden, og håret har først nå begynt å bli lett å gre igjen, så olaplex hadde tydeligvis ikke store effekten hos meg Anonymkode: f1669...3f1 Så merkelig. Det er jo relativt nytt i Norge enda, så kanskje frisøren ikke gjorde det riktig? Uansett, da er det nok best å holde seg unna Jeg har sett en hårspray i utvalget på Cubus i fjor som man skal spraye i håret og så blir håret naturlig bleket i sola. Litt ala sitronsprayen som noen nevner her Anonymkode: 8a4d9...8a7
Hadley Skrevet 7. april 2017 #11 Skrevet 7. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så merkelig. Det er jo relativt nytt i Norge enda, så kanskje frisøren ikke gjorde det riktig? Uansett, da er det nok best å holde seg unna Jeg har sett en hårspray i utvalget på Cubus i fjor som man skal spraye i håret og så blir håret naturlig bleket i sola. Litt ala sitronsprayen som noen nevner her Anonymkode: 8a4d9...8a7 Er det Go Blonder lightening spray av John Frieda du tenker på, kanskje? Den virker. Men det er fordi den inneholder hydrogenperoksid. Jeg har brukt hydrogenperoksid flere ganger på mitt hår og det funker fint. Lys brunt/mørk blond blir til en gyllen honningblond. Kanskje en smule tørt, men ingenting mot sånn smeltet Barbie hår-følelse jeg har fått av skikkelig bleking hos frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå