AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Har søkt på en jobb og i dag er det en uke siden søknadsfristen. Vet det kanskje er litt tidlig ennå, men når er det vanlig å få høre noe? Jeg møtte faktisk sjefen for firmaet da jeg akkurat hadde søkt, ettersom han var på en fagdag på skolen. Fikk introdusert meg og sagt at jeg hadde søkt på stillingen, og at jeg var veldig interessert. Vi snakket i et par minutter. Burde jeg ringe han til uka og høre hvordan ståa er? Har så innmari lyst på denne! Anonymkode: 5fb23...e10
EvaLena Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Ja, du kan ringe og høre 😊 Da viser du i interesse
fxnuabo Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Jobbsøkere pleier som regel å bli kontaktet etter noen få dager til en uke etter at søknadsfristen for stillingen er gått ut, min erfaring i allefall
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Vanligvis så går man gjennom søknadene når fristen har gått ut. Da er det gjerne et par stykker som skal gå igjennom alle søknadene. Neste uke er det minstebemanning på en god del arbeidsplasser, så jeg ville ikke tatt kontakt før etter påske. Anonymkode: f9e2e...a92
Tibbie Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 Jeg ville ventet til ca. en uke etter at søknadsfristen har gått ut Så du kan sikkert fint sende en hyggelig mail nå bare for å høre når de vil ta en avgjørelse.
Skrotnes Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 Ser de fleste sier her at du vil høre ifra dem uansett om du får jobben eller ei, men dette er langt ifra alltid tilfellet. Etter min egen erfaring sier faktisk de færreste i dag ifra til de som ikke er aktuelle for jobben, og enda værre er det med bemanningsbyråer. De hører man knapt ifra noen gang. Men, som @EvaLena skriver over; ta kontakt. Det værste som kan skje er at du får et nei. I mellomtiden ville jeg fortsette å søke. Om du er arbeidsledig, sett deg et mål om å sende ut minst én søknad hver eneste dag, mandag til fredag. Helst flere. Men når det kommer til jobben du har interesse for - ta kontakt, og ikke glem å søk på andre jobber inntil du får svar, om du er arbeidsledig i dag. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå