AnonymBruker Skrevet 29. mai #21 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gammel tråd, men er det noen som kan hjelpe? Jeg har også samme problem, katten «gnager» plutselig på armen min. Kan være hvis jeg stryker og koser med han at det plutselig skjer, men nå ista satt jeg bare ved siden av han. Jeg må ta han i nakken for å få han vekk. Har prøvd å si strengt Nei, blåse på han, lage høy lyd som om jeg får vondt, men det hjelper ikke. Har jeg fått han vekk og satt han på gulvet ser han på meg og hopper på meg. Han er så kosete og snill ellers, så skjønner ikke hvorfof han er sånn. Hadde han til veterinær nylig, ikke noe galt med han. Anonymkode: f707d...938 Han biter for å gi beskjed om at han ikke vil ha kos Anonymkode: 49cc7...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #22 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han biter for å gi beskjed om at han ikke vil ha kos Anonymkode: 49cc7...977 Han kan jo begynne mens jeg ikke koser med han og. I går lå han bare ved siden av meg og begynte å bute. Vet ikke om det er hans måte å leke på, eller om han «angriper» og er aggressiv. Det kan virke som det siste, men vet ikke årsaken. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: f707d...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #23 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han kan jo begynne mens jeg ikke koser med han og. I går lå han bare ved siden av meg og begynte å bute. Vet ikke om det er hans måte å leke på, eller om han «angriper» og er aggressiv. Det kan virke som det siste, men vet ikke årsaken. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: f707d...938 Spørre dyrlegen? Anonymkode: 49cc7...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 29. mai #24 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Gammel tråd, men er det noen som kan hjelpe? Jeg har også samme problem, katten «gnager» plutselig på armen min. Kan være hvis jeg stryker og koser med han at det plutselig skjer, men nå ista satt jeg bare ved siden av han. Jeg må ta han i nakken for å få han vekk. Har prøvd å si strengt Nei, blåse på han, lage høy lyd som om jeg får vondt, men det hjelper ikke. Har jeg fått han vekk og satt han på gulvet ser han på meg og hopper på meg. Han er så kosete og snill ellers, så skjønner ikke hvorfof han er sånn. Hadde han til veterinær nylig, ikke noe galt med han. Anonymkode: f707d...938 Hvis ikke hyl hjelper, prøv å knurre eller snerre. Ikke stritte imot. Er det hånda kan du prøve å vri hånda så det er håndbaken som blir bitt. Eller om du har genser/jakke på armen, prøv å dra ut armen av plagget. Generelt tenker jeg at du ikke leser kroppsspråket til katten godt nok til å unngå angrep. Men det er jo vanskelig å si noe om, uten at jeg ser katten din. Jeg har en katt som kun godtar, eller krever kos, i visse situasjoner, og det må kun være på en spesifikk måte. Og ikke for mye. Veldig mye jeg ikke kan gjøre med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Del Skrevet 29. mai Har du prøvd å "bipe" ham på nesa? Trykke en finger lett mot nesa hans, på en måte skyve ham unna på den måten? Det lærte jeg å gjøre på kattungen vi hadde da jeg var barn. Funka bra, det. Det gjør heller ikke vondt for katten 🙂 Anonymkode: ff696...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #26 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spørre dyrlegen? Anonymkode: 49cc7...977 Jeg skrev at jeg nylig var hos veterinær. Anonymkode: f707d...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #27 Del Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd å "bipe" ham på nesa? Trykke en finger lett mot nesa hans, på en måte skyve ham unna på den måten? Det lærte jeg å gjøre på kattungen vi hadde da jeg var barn. Funka bra, det. Det gjør heller ikke vondt for katten 🙂 Anonymkode: ff696...cc5 Kan prøve det.😊 Anonymkode: f707d...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå