Sjokkert Skrevet 7. april 2017 #1 Del Skrevet 7. april 2017 Samboer og jeg skal ned til Italia i starten av August, og planlegger å kjøre litt for å finne et fint sted hvor vi kan "slå leir". Etter en god del reising og fremtidige utlandsturer de neste årene, så har vi bestemt oss for at denne turen blir på budsjett. Vi ankommer Roma, FCO på kvelden 1. august, og kommer til å innkvartere oss et sted i nærheten av flyplassen. Dagen etter er planen å leie bil så vi kan kjøre nedover kysten Vi hadde egentlig tenkt oss til Amalfikysten, men er fremdeles litt i tenkeboksen ang det. Håper noen har noen tips til hvilke byer som er vedt et besøk! Det som er viktig for oss er at det er en fin strand, god mat og en koselig (lands)by som ikke nødvendigvis er stappa med turister. Vet at sistnevnte nærmest er umulig å unngå, men det kan jo hende noen av dere der ute vet om noen italienske badebyperler uten charterstrømmen? Gjerne 3-5 dager på samme sted, det har ikke noe å si egentlig. Planlegger retur til Norge rundt 12 August! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #2 Del Skrevet 7. april 2017 I august er det utrolig varmt og alle italienere har hovedferien sin da, så badebyene er fulle av italienere på fellesferie. Anbefales ikke. Anonymkode: d6f76...3d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 7. april 2017 #3 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg liker godt strendene i Italia i august, men jeg ser også poenget i innlegget over. Man bør vite hvilke strandlandsbyer man bør unngå. De mest klisjefylte reisemålene er ikke så veldig attraktive i august, men strandstedene som "bare" italienere selv drar til er faktisk nydelige og avslappende, selv i august. Jeg ville nok dratt langt syd eller langt nord-vest, ikke til Amalfikysten og ikke til Cinque Terre. Toscana-kysten kan også være litt uoppdaget og fin. Og dersom dere reise på budsjett bør dere i hvert fall unngå de strandområdene som er mest populære blant utenlandske turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #4 Del Skrevet 7. april 2017 Santa Marinella ligger 30-40 min kjøretur fra flyplassen. Det er en badeby der italienere selv ferierer. Det er mulig å leie hus eller leilighet med et eget badehus. Anbefales:) Det går tog til Roma og dette tar ca. en time, men jeg anbefaler å leie bil. Ca. time nordover finner du Toscana. Anonymkode: 7b3e5...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #5 Del Skrevet 7. april 2017 AB over her. Glemte å nevne at det selvfølgelig finnes en fin strand også:) Anonymkode: 7b3e5...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. april 2017 #6 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg foreslår Viareggio i Toscana. Fin badeby med mye kultur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokkert Skrevet 20. april 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 20. april 2017 Tusen takk for alle svar! :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superc Skrevet 20. april 2017 #8 Del Skrevet 20. april 2017 Anbefaler ligurien, genova... har vert i hele italia, det er stappfullt og kokvarmt på den tiden;) ligg unna alle storbyer 😏 Men ligurien er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 21. april 2017 #9 Del Skrevet 21. april 2017 Et lite tips - lei bil av et større firma (Avis, Hertz). Det er flere lokale utleiefirmaer i Italia som lever av å svindle turister med diverse "avgifter", "turistavgifter" etc samt at de finner masse skader ved innlevering av bil. Styr unna de, bruk Avis/Hertz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gustav Skrevet 22. april 2017 #10 Del Skrevet 22. april 2017 Har blitt rundlurt av Avis i Italia (Napoli). Hjalp ikke å klage til kundeservice i Norge, prisen på bestillinga vi gjorde på de norske nettsidene var bare å regne som 'forslag' iflg kunde'service', og var visstnok ikke bindende(!?!!).. Riktignok noen år siden men har etterpå skydd Avis men ikke hatt trøbbel med andre (mest Hertz og Europcar, men også mindre lokale firmaer via Rentalcars). Utover det er det alltid viktig å gå nøye over bilen i forkant og ettertid - helst med en hyggelig men bestemt holdning mens du er synlig for selskapet, og ta bilder før og etter. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #11 Del Skrevet 23. april 2017 På 7.4.2017 den 14.40, hjertesukka skrev: Jeg foreslår Viareggio i Toscana. Fin badeby med mye kultur. Hva mener du med "mye kultur"? Anonymkode: 1eb99...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #12 Del Skrevet 23. april 2017 Venezia. Det går taxi-båt ut til diverse øyer man kan bade på (med stor strand) og ellers er byen veldig spesiell og fin. Anonymkode: 4bc1c...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. april 2017 #13 Del Skrevet 23. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "mye kultur"? Anonymkode: 1eb99...94d https://no.tripadvisor.com/Attractions-g194946-Activities-Viareggio_Province_of_Lucca_Tuscany.html Flotte gamle bygninger, parker etc. Dessuten blei Puccini født ikke langt herfra og man kan besøke "Villa Museo Puccini". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #14 Del Skrevet 25. april 2017 På 23.4.2017 den 15.22, hjertesukka skrev: https://no.tripadvisor.com/Attractions-g194946-Activities-Viareggio_Province_of_Lucca_Tuscany.html Flotte gamle bygninger, parker etc. Dessuten blei Puccini født ikke langt herfra og man kan besøke "Villa Museo Puccini". Det var ikke mange "kulturelle" attraksjoner som kom opp på den linken din. Selve Viareggio er en grei badeby. Ikke stort mer enn det. Men siden man tross alt er i Italia, er det ganske kort avstand til byer og steder med mange severdigheter. Anonymkode: cd320...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå