Gå til innhold

Landlig idyll eller et moderne lokale i en bydel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

Jeg ønsker å høre deres tanker om lokale. Valget står nå mellom to lokaler.

Det ene er en låve som ligger idyllisk og landlig til med flott utsikt, og hvor det kan passe med utevielse. Ulempen der er at det er plass til maks 80 gjester, og at kjøkkenet ikke er det største og mest moderne.

Det andre lokalet ligger i en bydel omgitt av parkeringsplass og fotballbaner. Det er mindre pent utenfor, men er ellers et lyst og trivelig lokale med plass til 130. Det har et stort kjøkken med god plass til oppbevaring og tillaging av mat. 

Gjestelisten er ikke ferdig enda og foreløpig er det 115 gjester. Vet ikke om det blir færre eller flere.

På den ene siden vil jeg ha det store lokalet for å være sikker på at vi har nok plass og kan invitere flere om vi finner ut at vi har råd i tillegg til at kjøkkenet er såpass stort.

På den annen side liker jeg utearealet bedre ved det andre lokalet og det at man kan ha vielse der. Ulempen er at vi må kutte drastisk i gjestelisten eller satse på at mange takker nei.

Jeg tror jeg heller mot det store, men vil høre deres tanker. Samboer sier bare at jeg skal ordne det så ikke mye hjelp der 😐

Anonymkode: 8ed6c...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 😊

Jeg ønsker å høre deres tanker om lokale. Valget står nå mellom to lokaler.

Det ene er en låve som ligger idyllisk og landlig til med flott utsikt, og hvor det kan passe med utevielse. Ulempen der er at det er plass til maks 80 gjester, og at kjøkkenet ikke er det største og mest moderne.

Det andre lokalet ligger i en bydel omgitt av parkeringsplass og fotballbaner. Det er mindre pent utenfor, men er ellers et lyst og trivelig lokale med plass til 130. Det har et stort kjøkken med god plass til oppbevaring og tillaging av mat. 

Gjestelisten er ikke ferdig enda og foreløpig er det 115 gjester. Vet ikke om det blir færre eller flere.

På den ene siden vil jeg ha det store lokalet for å være sikker på at vi har nok plass og kan invitere flere om vi finner ut at vi har råd i tillegg til at kjøkkenet er såpass stort.

På den annen side liker jeg utearealet bedre ved det andre lokalet og det at man kan ha vielse der. Ulempen er at vi må kutte drastisk i gjestelisten eller satse på at mange takker nei.

Jeg tror jeg heller mot det store, men vil høre deres tanker. Samboer sier bare at jeg skal ordne det så ikke mye hjelp der 😐

Anonymkode: 8ed6c...94d

Hvis dere ønsker stort selskap, så går du for nr 2. 
Jeg hadde valgt låven som ligger idyllisk og landlig til med flott utsikt. Et dårlig kjøkken hadde ikke vært en hindring for meg. Jeg hadde heller fått noen til å stå for grilling under festen. Men hver sin smak altså :) Og jeg skal ha et lite bryllup, med bare de nærmeste, så hadde blitt maks 40-50 stk uansett :)

Og en annen fordel med låvebryllupet, er at dere kan få fantastiske fine bryllups bilder!! :)  Ang kjøkkenproblemet, så går det ann å gjøre ting på en annen måte. Man må ikke ha kjøkken for å lage mat til bryllupet. Finn frem grillen eller gjør det på andre måter :) Kikk på pinterest :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det siste. Bare logistisk sett så er jo nr 1 et mareritt ift nr 2, i tillegg til at nr 2 faktisk er stort nok til det selskapet dere ønsker. 

Anonymkode: 81b50...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...