AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Jeg og barnefar har en avtale om at det er vi som foreldre som skal levere/hente i bhg og at barnehage, skole og fritidsaktiviteter skal forholde seg til oss som foreldre og ingen andre. Nå har det seg sånn at barnefar lar hans nye kjæreste levere i bhg mens han sitter i bilen og venter. I tillegg tar han med seg henne i bhg når barnet vårt skal leveres/hentes. Barnet vårt reagerer på dette, og har kastet ting på kjæresten i barnehagen. Jeg har gitt far beskjed om å holde seg til avtalen, som han lover å gjøre, men bryter gang på gang. Jeg tviler på at han har fortalt om avtalen vår til nye kjæresten. Er det innafor å sende henne en mld og forklare at det er vi som foreldre som skal forholde oss til barnehage/skole? Føler ikke at det kommer til å bli bedre da far lover gull og grønne skoger for så å gjøre det motsatte, og at nye kjæresten kanskje nekter å levere/hente etter at jeg har gitt beskjed. Anonymkode: 0147a...a42 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 7. april 2017 Ingen kan nekte deg å sende melding til henne, kjør på! Men JEG hadde ikke gjort det. Hva med å sette pris på at en annen kvinne stiller opp for barna dine? Når du har en eks som tydeligvis ikke bryr seg så mye om avtaler dere har gjort, så må det jo være positivt at har funnet ei dame som stiller opp? Du kan velge å irritere deg pga avtalebruddet, eller du kan velge å gjøre det beste ut av det. Du kan faktisk snakke opp farens nye kjæreste, og på den måten gjøre dette enklere for barnet. Hvem vinner på hva til syvende og sist? Anonymkode: 4607e...9e0 85
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Jeg tror du er bitter etter bruddet og sjalu på den nye dama. Hadde nok vært det selv, så forstår deg. Anonymkode: 826fb...623 27
Blackbird Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Dette tenker jeg er noe barnehagen skal ta opp med far. Hvis de er samboere er det ofte ok at hun henter om nødvendig. Men hvis han sitter i bilen, er det ikke nødvendig. Du som mor kan ikke bestemme hvem som får hente og ikke dersom dere deler omsorgen. Personalet i bhg må forholde seg til hvem forelderen som har barnet den uka anser som passende å hente barnet. Hvis de ser at det ikke er bra for barnet eller de ikke møter far så ofte lenger, så vil nok bhg ta kontakt for å be far komme selv. 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 Hvorfor er det et problem for deg? Får ikke far (og du) de beskjedene han skal ha, går det ut over barnet på noen som helst måte? Anonymkode: 8f081...fcb 13
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar har en avtale om at det er vi som foreldre som skal levere/hente i bhg og at barnehage, skole og fritidsaktiviteter skal forholde seg til oss som foreldre og ingen andre. Nå har det seg sånn at barnefar lar hans nye kjæreste levere i bhg mens han sitter i bilen og venter. I tillegg tar han med seg henne i bhg når barnet vårt skal leveres/hentes. Barnet vårt reagerer på dette, og har kastet ting på kjæresten i barnehagen. Jeg har gitt far beskjed om å holde seg til avtalen, som han lover å gjøre, men bryter gang på gang. Jeg tviler på at han har fortalt om avtalen vår til nye kjæresten. Er det innafor å sende henne en mld og forklare at det er vi som foreldre som skal forholde oss til barnehage/skole? Føler ikke at det kommer til å bli bedre da far lover gull og grønne skoger for så å gjøre det motsatte, og at nye kjæresten kanskje nekter å levere/hente etter at jeg har gitt beskjed. Anonymkode: 0147a...a42 Ja, hvis du har lyst til at forholdet mellom deg og far skal ende på frysepunktet, så kjør på. Jeg syns for øvrig du skal legge deg litt mindre bort i hvordan far løser ting. For meg høres det ut som om han snakker deg etter munnen, da han ikke gidder å krangle med deg om det han ser på som detaljstyring og uvesentligheter. Anonymkode: f9f08...15a 21
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Nei, ikke greit å sende melding til henne. Du vil bare fremstå ennå mer bitter og sjalu. Anonymkode: 25d38...534 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar har en avtale om at det er vi som foreldre som skal levere/hente i bhg og at barnehage, skole og fritidsaktiviteter skal forholde seg til oss som foreldre og ingen andre. Nå har det seg sånn at barnefar lar hans nye kjæreste levere i bhg mens han sitter i bilen og venter. I tillegg tar han med seg henne i bhg når barnet vårt skal leveres/hentes. Barnet vårt reagerer på dette, og har kastet ting på kjæresten i barnehagen. Jeg har gitt far beskjed om å holde seg til avtalen, som han lover å gjøre, men bryter gang på gang. Jeg tviler på at han har fortalt om avtalen vår til nye kjæresten. Er det innafor å sende henne en mld og forklare at det er vi som foreldre som skal forholde oss til barnehage/skole? Føler ikke at det kommer til å bli bedre da far lover gull og grønne skoger for så å gjøre det motsatte, og at nye kjæresten kanskje nekter å levere/hente etter at jeg har gitt beskjed. Anonymkode: 0147a...a42 Dersom far ikke forholder seg til avtaler dere har gjort, er familievernkontoret rette instans. Anonymkode: bab2c...154 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #9 Skrevet 7. april 2017 Be barnehagen om å ta opp med far hvordan de opplever henting/levering med stemor. Anonymkode: c618f...6b5 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 Hvorfor er det et problem at hun henter? Det er da normalt at andre enn foreldre henter innimellom? Anonymkode: 21032...713 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #11 Skrevet 7. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom far ikke forholder seg til avtaler dere har gjort, er familievernkontoret rette instans. Anonymkode: bab2c...154 Det er fvk som har laget denne avtalen og det er tatt opp der flere ganger da han ikke holder avtalen. Anonymkode: 0147a...a42 4
Batteri Skrevet 7. april 2017 #12 Skrevet 7. april 2017 Ikke rart barnet ditt reagerer negativt på fars kjæreste når du så tydelig ikke ønsker henne der. Hvorfor i all verden skal ikke hun få være med på å levere? Hvor lenge skal du holde henne borte fra barnet? Vær heller takknemlig for at hun ønsker å være der for barnet ditt. Makan! 17
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #13 Skrevet 7. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du er bitter etter bruddet og sjalu på den nye dama. Hadde nok vært det selv, så forstår deg. Anonymkode: 826fb...623 Er hverken bitter eller sjalu. Synes mer synd på den nye damen, men man må lære så lenge man lever dessverre. Anonymkode: 0147a...a42 3
-lykke- Skrevet 7. april 2017 #14 Skrevet 7. april 2017 Hvorfor synes du det er et problem? Takk og lov for at jeg og barnefar begge er glade for at våre nye partnere har et godt forhold til barnet vårt. Synes du virker veldig vanskelig, og kun fokusert på deg selv. Barn slår seg vrange i blant. Datteren min har kastet ting på meg også, regner ikke med at det betyr at jeg er en dårlig mor. 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #15 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar har en avtale om at det er vi som foreldre som skal levere/hente i bhg og at barnehage, skole og fritidsaktiviteter skal forholde seg til oss som foreldre og ingen andre. Nå har det seg sånn at barnefar lar hans nye kjæreste levere i bhg mens han sitter i bilen og venter. I tillegg tar han med seg henne i bhg når barnet vårt skal leveres/hentes. Anonymkode: 0147a...a42 Jeg forstår ikke hva du reagerer på? Det kommer da tanter, søsken, besteforeldre, venninner og onkler og henter barn i barnehagen hver eneste dag. Vær glad hun involverer seg Anonymkode: 910c6...b7d 4
-lykke- Skrevet 7. april 2017 #16 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fvk som har laget denne avtalen og det er tatt opp der flere ganger da han ikke holder avtalen. Anonymkode: 0147a...a42 Jeg har en venninne som er i omtrent samme situasjon som dere. Men der er det barnefar som nekter at min venninne nye kjæreste skal hente (dette til tross for at de har vært sammen i to år nå). Han har tilbudt seg å stille opp når venninnen min må jobbe overtid. Men nei, far vil ikke at noen annen MANN skal hente HANS datter. Familievernkontoret virker helt blåst, og bare fordi far klikker i vinkel så imøtekommer de han. Eksen hennes har et enormt kontrollbehov, og det er det det koker ned til. Virker jo nesten som det er samme tingen her. For du kommer jo ikke med noen gode grunner til hvorfor nye dama ikke kan hente. Anerkjenn at en ny person er i livet til barnet deres. Og for guds skyld, tillat ungen din å bli glad i denne personen! Det her er jo bare utrolig egoistisk 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #17 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar har en avtale om at det er vi som foreldre som skal levere/hente i bhg og at barnehage, skole og fritidsaktiviteter skal forholde seg til oss som foreldre og ingen andre. Nå har det seg sånn at barnefar lar hans nye kjæreste levere i bhg mens han sitter i bilen og venter. I tillegg tar han med seg henne i bhg når barnet vårt skal leveres/hentes. Barnet vårt reagerer på dette, og har kastet ting på kjæresten i barnehagen. Jeg har gitt far beskjed om å holde seg til avtalen, som han lover å gjøre, men bryter gang på gang. Jeg tviler på at han har fortalt om avtalen vår til nye kjæresten. Er det innafor å sende henne en mld og forklare at det er vi som foreldre som skal forholde oss til barnehage/skole? Føler ikke at det kommer til å bli bedre da far lover gull og grønne skoger for så å gjøre det motsatte, og at nye kjæresten kanskje nekter å levere/hente etter at jeg har gitt beskjed. Anonymkode: 0147a...a42 For en drittunge du oppfostrer med dine holdninger, TS Anonymkode: effdc...657 12
Druid Skrevet 7. april 2017 #18 Skrevet 7. april 2017 Jeg ser problemet i at far ikke forholder seg til avtaler, og det er en issue dere må få avklart. Det er nok sannsynlig at han snakker deg etter munnen fordi han ikke er enig og driter i hva du mener innen ett område han har stor selvstendighet på, men det er ikke sånn man forholder seg til diskusjonsområder og avtaler. Når det gjelder kjernen i problemet, forholder du deg helt feil. Barnet ditt utagerer i forhold til en omsorgsperson, og DET er ett mye større problem enn at avtalen mellom deg og far blir brutt. Du behøver ikke like den nye kjæresten, barnet behøver ikke like den nye kjæresten, (men det er uvanlig at barn ut av seg selv utarbeider den typen reaksjon. ) Det er din og far sin jobb og skape ett miljø med barnet som får det til å respektere voksenpersoner i husholdet på en skikkelig måte. (Hvilket i praksis krever løsning på issue 1.) Se på det på samme måte som du hadde sett det hvis barnet utagerte mot barnehagepersonalet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #19 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, -lykke- skrev: Anerkjenn at en ny person er i livet til barnet deres. Og for guds skyld, tillat ungen din å bli glad i denne personen! Det her er jo bare utrolig egoistisk Ja..jeg synes dette blir å kontrollstyre noe innmari og være veldig negativt innstilt. Ts, hva er problemet? Og hvorfor er det et problem? Anonymkode: 910c6...b7d 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. april 2017 #20 Skrevet 7. april 2017 Jeg hadde forstått om hun hadde blandet seg inn i visse aspekter av oppdragelse etc som du ikke er enig i, men å hente/levere i barnehagen? Mannen din har gått videre. Han har funnet seg en ny partner. En dame som ønsker å ta del i barnets liv og det å hente og levere i barnehagen er en naturlig ting for at hverdagskabalen skal gå opp og ikke minst fordi hun nå er en stor del av barnets liv. Kan ikke fatte at dette opprører barnet med mindre du har skapt unødvendig drama rundt det. Trekk deg tilbake og håp at du får en mann som vil delta like mye i barnets liv som damen til eksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå