Gå til innhold

Avslutte direkte med daten eller la kontakten dø ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En i utgangspunktet flott mann som jeg har vært på 4 vellykkede dater med har nylig kommet ut av et 6 års langt forhold (de var forlovet). Han har fra starten av vært tydelig på at han ikke ønsker et forhold akkurat nå og kommer uansett til å treffe flere. Personlig har jeg ingen hast og synes det er ok når han er ærlig på deg så jeg vet hva jeg eventuelt har å forholde meg til. 

Jeg er sikker på at han liker meg og vi har det hyggelig sammen. Problemet er at vi sees alt for sjelden, dvs 1-2 ganger i måneden noe jeg synes er helt tullete fordi man ikke rekker å bli ordentlig kjent.

Dette er jeg ikke interessert i... Men vet ikke om jeg tydelig og klart skal si dette til han (eks at han får komme tilbake når han er mer seriøs) eller om jeg bare skal la kontakten dabbe av og ikke si noe spesielt. Det viktigste for meg er at jeg ikke ødelegger noe og at jeg, hvis jeg ønsker, fortsatt har muligheten senere! Han er 31 og jeg 25. Er 1 måned siden sist vi var på date og kontakten går i snapchat og noen få sms

takk :)

Anonymkode: f0d39...834

Videoannonse
Annonse
Gjest rayon de soleil
Skrevet

Avslutte direkte er nok det enkleste tenker jeg, noen ganger må man gjøre det slik. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal være direkte å si rett ut at du ikke syns det er så interessant å være en av flere han dater, og treffes i ny og ne.

Syns det er rart du gikk med på de kriteriene i utgangspunktet fordi det ikke er særlig respektfullt overfor deg? 

Anonymkode: 9d10d...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si ifra. Si at dette ikke fører frem for din del. Hvor lenge skal du gå å håpe på at han vil velge deg? Ville han hatt deg, så hadde han gjort mer for å se deg. Nå blir du holdt på gress og brukt som en selvtillitsboost for hans del. 

Anonymkode: ce616...63e

Gjest Linaria
Skrevet

Altså, hver gang jeg har prøvd å være direkte, har de blitt sure, men det høres ikke ut som om han er så fryktelig interessert uansett, så her er det nok best å være direkte.

AnonymBruker
Skrevet

Neeei, ikke vær direkte. La kontakten dø ut. 

Anonymkode: 99020...5d4

Gjest Trygdekontoret
Skrevet

Han er nok ikke helt ute etter å date deg, men ser an om det blir sex. Slik jeg ser det er det ingen sjanser å ødelegge her, han har jo vært helt ærlig fra start. Det er du som misforstår hans ganske tydelige intensjoner.

Så jeg ville jo vært direkte, om han tar kontakt igjen.

Skrevet
2 timer siden, Linaria skrev:

Altså, hver gang jeg har prøvd å være direkte, har de blitt sure, men det høres ikke ut som om han er så fryktelig interessert uansett, så her er det nok best å være direkte.

Fordi det er sårende og det går på selvtilliten. De blir sure fordi det hjelper dem å slippe unna litt av det. Det snilleste er likevel å være direkte så fyren slipper å leve i usikkerhet

Gjest Linaria
Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Fordi det er sårende og det går på selvtilliten. De blir sure fordi det hjelper dem å slippe unna litt av det. Det snilleste er likevel å være direkte så fyren slipper å leve i usikkerhet

Jeg pleide å være direkte, men jeg gidder ikke det når folk blir sure og sier stygge ting. 

Nå har jeg kjæreste da, så blir forhåpentligvis ikke relevant på en stund uansett. Synes uansett at i dette tilfelleet bør TS være direkte, da fyren ikke virker sååå interessert og sikkert synes det er helt greit. 

Skrevet
28 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg pleide å være direkte, men jeg gidder ikke det når folk blir sure og sier stygge ting. 

Nå har jeg kjæreste da, så blir forhåpentligvis ikke relevant på en stund uansett. Synes uansett at i dette tilfelleet bør TS være direkte, da fyren ikke virker sååå interessert og sikkert synes det er helt greit. 

Ja jeg skjønner det er kjedelig når de blir sure, men jeg prøvde å forklare hvorfor - og at det beste for dem er likevel å få vite det direkte. Om du bare kan ignorere evt sure svar du måtte få

Det er bare ikke lett å bli avvist

AnonymBruker
Skrevet

la det dø ut sakte..

Anonymkode: 0c171...0e3

Skrevet

kommer han virkelig til å merke til at du er borte engang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...